1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Vodafone reklám

*************************

Vodafone Red korlátlan csomag – 25s +++ Értékelés: 5,2/10

Arra az esetre, ha nem időrendben olvasnád a cikkeket – miért is tennéd – ez azért II. azaz kettő, mert van már egy ilyen című cikk. Az az I. Azaz egy. Na most a cikk szóra kell rákattintanod az innentől visszaszámolva harmadik mondatban, hogy az I.-et, azaz az egyet elolvasd. Bár a kettő megértéséhez nem feltétlenül kell elolvasni az egyet. Persze az egy megértéséhez sem kell feltétlenül elolvasni… egyáltalán, semmit sem kell feltétlenül elolvasni.

***************

***************

Talán azért érdekesebb ez a kampány, mert mintha jobban megdolgoztatták volna az agyukat a kedves kreatívok, mint szokásuk. (Bocs, de ez egy reklámfikázó blog, nem törhetem meg a hagyományt, nem dicsérhetek egy kreatívot, csak nagyon lájtosan legfeljebb.)

Szól a Lovagok tánca című nagyon hatásos zene, és egy boszorkányt látunk ténykedni az ő boszorkány lakásában, még az ő nem túl előnyös külsejű macskája is belebámul a pofánkba. (Honnét szedték ezt a szerencsétlen állatot?) Félhomály, sötét színek. A boszorkány nagyon mesterkedik valamiben, főz valamit az ő boszorkánykonyhájában. Valami jó kis mérget, bájitalt, ilyesmit. Gondolom. Közben halljuk, kicseng egy mobil. Persze azt nem halljuk, hogy mobil cseng, csak azt, hogy egy telefon, amely akár mobil is lehet. De hát persze hogy mobil, hiszen ez egy mobilszolgáltató reklámja. Illetve itt még nem tudjuk, hogy ez egy mobilszolgáltató reklámja, tehát akár vezetékes telefon is csönghet. Nyilván majd kiderül.

Egyébként kár, hogy csak néhány másodpercre láthatjuk a boszorkány konyháját, ugyanis igen gazdagon van berendezve. Van ott minden. Gőzölgő üst, macskacsontváz, ló koponya, varázsgömbök, sok minden. Ja és egy játék mackó kalitkában. Ez pedig nagyon fontos utalás a későbbiekre vonatkozóan. De hát ez egy ilyen műfaj. A nézőnek résen kell lenni. Tizedmásodpercek állnak rendelkezésedre a műalkotás totalitásának befogadására. Ha nem vagy erre képes, a katarzisod úgy elszáll, mintha ott se lett volna. Vagyis ott se volt. Mert nem láttad teddy bear-t a kalitkában. Ha láttad volna, tudnád, szinte azonnal, mitől van ilyen boszorkányos hangulatban ez a nő. Nyilván a gyermekére haragszik. Lelki válságban van. Szívem alatt hordtam, megszültem, neveltem, éjszakáztam, ültem a betegágyánál, érte éltem, és most ezt kapom vissza. Szóval mindez átfutna az agyadon, ha észlelted volna a macit a kalitkában. De a te agyadon nem fut át semmi. Pedig nem volt semmi átgondolni, mi és hogyan kerüljön abba a konyhába. Vitatkozott rajta a csapat eleget. Tán még pszichológus segítségét is kérték. Ha igen, a szakember nyilván elfelejtette elárulni nekik, hogy tök mindegy mi van abban a rohadt konyhában, a kedves rétegnéző örül, ha egyáltalán felfogja, ez egy boszorkány.

És ekkor, amikor éppen nagyon gonoszul és dühösen néz a boszorkány, megszólal egy kamaszlány hang. Azt mondja, anya, ne haragudj. Tudod, hogy szeretlek. Beszéljük meg. Amiket tegnap mondtam, azt nem úgy gondoltam. Az utolsó mondatot, meg ami utána következik, nem nagyon lehet érteni, mert a termékismertető bácsi túlharsogja. De ami a lényeg, a hang hatására a boszorkány perdül egyet, minden kivilágosodik, ő is, és egy átlag meghatódott anyává változik. Szép konyhában áll, eltűnnek a boszorkánykellékek. Én persze vártam, hogy a szakadt macska is átváltozik valami decens állattá, de csalódnom kellett. Macska nincs a való világban. Szóval a mobil üzenetrögzítőjének hangjára (Tényleg, van ilyen funkció? Van ilyen önfelvevős kihangosodós üzenetrögzítő? Vagy van dock station mobilnak, ami tud ilyet? Vagy tényleg vezetékes? Vagy… nézz már utána, különben hülyeséget látunk.) a világ széppé válik. A konfliktust mintha elfújták volna. És hogy jöhetett mindez létre? Hát hogy van ennek szolgáltatónak egy ilyen korlátlan csomagja. Most képzeld el, ha nem lenne. Ezek sohasem békülnének ki. Ahogy a beszélő bácsi is mondja, korlátlan beszélgetésre mindenkinek szüksége lehet. És ez erre egy jó példa. A kedves kreatívok megmutatják nekünk a tipikus példák egyikét. Mert nyilván ők most korlátlanul fognak beszélgetni, talán mert a gyerek külföldön van, és így nem futhatnak össze csak úgy. Ja, ez nem jó, mert arra nem érvényes a csomag. De ugye tudjuk, az ilyen beszélgetések igen hosszúak tudnak lenni. És ha nem volna ez a csomag, akkor az anya egyszer csak azt mondaná ezen érzékeny pillanatokat megszakítva, lányom, be kell fejeznünk, nem tudok rád több pénzt szánni.

Kedves szolgáltató! Köszönjük, hogy innentől kezdve boszorkányok márpedig nincsenek!

*******************************************************************************

Értékelés: 5,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 5/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 7/10

A technika (Technology) – 5/10

{mxc}