4 1 1 1 1 1 Rating 4.00 (1 Vote)

Vodafone reklám

*************************

Vodafone Red korlátlan csomag – 25s +++ Értékelés: 5,6/10

Nem dehogy. Nem arra a telefonra gondolok, amely Moszkva és Washington között teremtett közvetlen összeköttetést a hidegháború alatt. Annál ez lényegesen nagyobb súlyú dolog. Vicceltem. Nem nagyobb súlyú. Össze sem lehet a kettőt hasonlítani. Mert hogy akkor még nem is volt mobiltelefon. Talán pont ezért nem tört ki akkoriban az atomháború?

***************

***************

Itt pedig arról van szó, hogy lett ennek a szolgáltatónak egy korlátlanul beszélgetős csomagja. Másnak is van ilyen, de azok látszólag lényegesen drágábbak. Lehet, nem is látszólag. De mindegy is. Vagy nem. Szóval, ha elszegődsz ehhez a szolgáltatóhoz két évre, és nem baj, hogy nincs a csomagban telefon, és csak személyi használatra nyomatod belföldön, akkor all you can eat.

Na most ezt úgy kell reklámozni, hogy kreatívan. Persze minden mást is így kell reklámozni. Tehát végig gondolod, miért is fogják szeretni az emberek ezt a csomagot. Pontosan azért, amiért az imént említett all you can eat lehetőségeket is. A kulcsszó a korlátlan. A korlátlan fogyasztás. Az megrészegít. A lehetőség ugyebár. Hogy majd te kieszed őket a vagyonukból. Hogy majd te kitelefonálod őket a vagyonukból. De ők tudják te milyen vagy. Hogy úgyse teszed meg. És azt is tudják, hogy a fix pénz a legjobb pénz. Hogy a többség inkább kevesebbet fog beszélni, mint a fix pénz. De részegen ugyebár. A korlátlan lehetőség ígéretétől.

Azt kell sugallni tehát, hogy most aztán szabad vagy, beszélhetsz, és ami a fő, hogy eddig nem beszélhettél. De nem ám. Eddig kuporgattad a másodperceidet, és annyi, de annyi mondanivaló ragadt beléd. Valahogy ezt kell kifejezni. Szerintem ez is a könnyű ötletelhetőség kategóriájába tartozik, hisz te is számtalan helyzetet tudnál mondani, még vicceset is, ahol ha nem korlátlan a lehetőség, akkor belédfojtódik a szó. Most nem fogok példákat mondani, azért sem. Itt viszont egy igen művészi megoldást láthatunk, már-már katartikus hatásút.

Áll a néma embercsoport és van. Csak úgy vannak ők a térben. Az egyedek. Nem beszélnek, csak hallgatnak. Olyan reménytelenül, egyedül a tömegben. Nem szólnak egymáshoz sem. És akkor, egyszer csak, hirtelen, ripsz-ropsz, egyik pillanatról a másikra egy fiatal hölgyre rávetül a vörös fény. És ő megszólal. Úgy örülök, hogy végre beszélhetünk. És elkezd beszélni. Majd a vörös fény, a vörös hajnal, a keletről jövő vörös láng, a proletariátus végső és igaz harcát… illetve izé… elkalandoztam… szóval ez a vörös fény tovapásztáz a többi szerencsétlenen, és lám, megszólandanak mind. Persze nem egymással, hanem valakivel a vonal túlsó végén. Mert te érted azonnal, itt voltaképp telefonálásról van szó, végre leszakadtak a kommunikációs korlátok, az emberek íme, beszélhetnek egymással. Megtörjük a csendet! – jelenti ki büszkén a mesélő bácsi is. És a tömeg csak beszél, beszél, felszabadultan, valakivel valahol.

Ez így persze nem igaz, eddig is beszélhettek, csak forgalomfüggő díjat kellett fizetni nekik. Nyilván lehet úgy érteni, a pénztárca által elnémított kedves előfizetők csendjét töri meg ez az új csomag azzal, hogy az adott hónap hátralévő részében is telefonálhat a két évre elszegődött delikvens személyes használatban belföldön. Értem én. És milyen szép a kép maga, ahogy voltaképp telefon nélkül, vagyis képi közhely nélkül beszél mindenki korátlanul itt.

Jó, hát túlzás a csendmegtörés, de felhívja a figyelmet erre a valóba olcsónak tűnő csomagra, és valóban nem szokványos képi megjelenítéssel. Mert hogy szimbolice. Tetszik. Különösen az a kissé molett hölgy, ő nagyon vette a rendezői utasítást, miszerint most akkor kérném azt a reménytelenséget, kilátástalanságot tükröző arckifejezést, amit megbeszéltünk, és ügyeljünk a testbeszédre is. Persze kerestem a hölgyet a felszabadulás után is… szóval a titokzatos vörös fény átsuhanása után is, vajon boldog-e már? De jaj! Lehet, reá átokként szakadt rá a szolgáltató jótéteménye? Hisz itt valami dráma folytatódik! Hallgatni az ő esetében arany lett volna? De mint tudjuk, a technika nem felelős azért, hogy mire használják. És a szolgáltató sem. És a reklámcég sem. És én sem. Szerintem te vagy az…

*******************************************************************************

Értékelés: 5,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 6/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 6/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 5/10

{mxc}