1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Provident reklám

*************************

Provident kisösszegű kölcsön – 30s +++ Értékelés: 4,2/10

Teljesen igazuk van. Nyomatni kell. Nyomatni kell orrba, szájba. Meg kell vele szórni a célközönséget. És erre ez a forma tök alkalmas. Mert szakmányban lehet gyártani az ötleteket. Ez úgynevezett könnyű ötleteléses koncepció. Te magad is egy ültő helyedben kitalálhatsz hirtelen hetvenhét olyan helyzetet, amikor pénzt kell költeni valamire, ami jó ötlet, vagy elsőre annak látszik. Például ha fázol, jó ötlet a kályha. Nekem nem jutna eszembe…

***************

***************

De ebben a filmben a jó ötlet felhasználása nem triviális. És ha nem triviális, akkor pont ettől lesz vicces. Mert az ember… bocsánat, a pszichológus rám szólt, hogy tessék én állításokban beszélni, szóval én általában nem azért veszek szekrényt, hogy aztán a feleségemmel együtt elbújjak benne a kutya elől, és aztán ott adjak hálát a banknak gondolatban, hogy milyen jó ötlet volt tőlük a szekrényre kölcsönt felvenni. Na ezért vicces ez a klip.

Persze a filmbéli felhasználási mód – úgy tűnik – csak egyszeri volt, tehát mégsem ezért bizonyult jó ötletnek a szekrény, hanem mert ruhákat lehet benne tárolni, hisz a ruhák betárolása után már nem lehet benne elbújni a kutya elől. De most viccesen, poénként a kutya lett benne szekrényben. De mindez természetesen belefér a koncepcióba, könnyed, vidám, bohókás, vicces, bankos, vagy mi. Gondolom. A lényeg, jó sokszor találkozhatsz a brand-del a képernyőn, és kész.

Hadd segítsek:

Férfi borítékot csúsztat az orvos zsebébe. Öreg néni a férfiba karolva kilép a kórház kapuján. Buborék fejből ki. Jó ötlet volt a hálapénz. Jó ötlet volt a bank.

Kisfiú dobszerkón éktelenül tombol. Szomszédot elviszik kényszerzubbonyban. Apuka, anyuka összemosolyog. Buborékok ki. Jó ötlet volt a dobfelszerelés. Jó ötlet volt a bank.

Betörő lopakodik be a lakásba, háziasszony az ajtó mögül egy vasalóval jól fejbe vágja. Buborék ki. Jó ötlet volt az új vasaló. Jó ötlet volt a bank.

De erőlködjünk itt tovább, nyilván te is tudnád folytatni. Inkább beszéljünk arról, miért nem tudok leszállni erről a kampányról? Miért fáj ez nekem?

Az első kézenfekvőnek tűnő válasz: mert hülye vagyok. Ezt akár el is fogadhatnánk végső megoldásnak, és eltolhatnánk a biciklit, ha nem volnék kényszeres okoskodó. De az vagyok. Továbbra is azt hiszem, hogy egy reklámnak pici műalkotásnak kell lennie, a maga teljességében, a maga tökéletességében. Mindig elfelejtem, hogy itt ELADNI kell valamit. És ebből a szempontból ezzel a reklámmal sincs semmi baj. Vagy mégis? Kérdés, ki és mekkora célcsoportban? Ha csak néhány értelmiségi fintorog, és esetleg nem nyer a mű valami reklámvilágversenyen valami díjat, attól még javában növekedhet az eladás. Vagy tán az bosszant, hogy ennyire csekély szellemi munkával is lehet nagy pénzeket keresni? Figyelj:

Áramszünet van. Apuka szobabiciklire csatlakoztatott generátorral csiholja az áramot. Buborék ki. Jó ötlet volta a szobakerékpár. Jó ötlet volt a bank.

Anyukát ölelgeti a jóképű kőműves bácsi. Anyuka fejéből buborék ki. Jó ötlet volt a fürdőszoba felújítás. Jó ötlet volt a bank.

Anyóst eszi az anakonda Brazíliában. Vej fejéből buborék ki. Jó ötlet volt ez az utazás. Jó ötlet volt a bank.

Most te mondjál hármat. Hidd el, menni fog. Csak te nem akasztasz le ezért olyan nagy pénzeket, mint jelen művünk alkotói. Hogy bezzeg tartanám a pofámat, ha én is köztük lehetnék? Hát persze hogy tartanám. Mi az hogy. És röhögnék a markomba, hogy te meg nem vagy benne. És kussolnék rendesen. Nem írnék ilyen reklámkritikákat. Hagynám őket, magunkat szabadon tobzódni a hülyeségben lelkiismeret furdalás nélkül. Mert igen gyenge jellem vagyok. Szóval békében élhetne a reklámszakma, nem volna kitéve állandó zaklatásomnak.

Hé, fiúk (lányok)! Nem érné meg?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 6/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 5/10

{mxc}