1 1 1 1 1 1 Rating 1.00 (8 Votes)

Espumisan reklám

*************************

Espumisan Gyöngy puffadásgátló – 30s +++ Értékelés: 4,6/10

Volt egy ilyen reklám, de ott egy nem túl vonzó, középkorú úriember szenvedett a bélgázoktól a buszon. Úgy tűnik, a célcsoport nem nagyon reagálhatott rá, ezért ismét a régi, jól bevált módszerhez kellet folyamodni. Puffadjanak fel hát a szép nők. A szép nőkre mindenki odafigyel, akármit is csináljanak. A szép nőkre persze a férfiak figyelnek fel jellemzően, a nők inkább féltékenyek ilyenkor. De mindegy is, a lényeg, hogy vonzzák a figyelmet.

***************

***************

Picit magamba mélyedtem. Vajon milyen hatást vált ki belőlem egy felpuffadt szép nő látványa? Persze itt nagyon ízlésesen, csak mintegy utalásszerűen ábrázolják a felpuffadását a szép nőknek, vagyis nem lesz olyan hatalmas hordóhasuk, mint a már említett korábbi reklámban a szerencsétlen férfiúnak. Mert hogyan is nézne az ki? Ehelyett egy sárga kacsás úszógumi jelképezi az illető szép hölgy felpuffadás béli állapotát. Van rajtuk egy kiskacsás sárga úszógumi. Messziről jelzi, puffadt vagyok éppen. Ezt jelzi az embereknek, mert hisz a szöveg is úgy szól, hogy ugye milyen kínos helyzeteket okozhat a puffadás?

Na most egy pillanatra feltételezve, de nem megengedve, hogy a puffadt szép nőkön nem sárga kiskacsás úszógumi jelzi ezt a kellemetlen állapotot, vajon mitől válhat kínos, azaz amint itt is látható, mások számára is nyilvánvalóan kínos helyzetté a nagyobb mennyiségű bélgáz jelenléte? Vagy ugyanúgy hordóhasa lesz igaziból a szép nőknek, mint a buszos férfinak, vagy a puffadás egyéb mellékhatásainak kell jelentkeznie nyilvánosan. Például a liftben az úszógumis nő mellett álló férfi arckifejezése szerintem egyértelműen jelzi, mire gondolok. Ugye ő rá se néz a nőre, mégis valahogy tudomást szerez a puffadásról. Ez tehát maga a kínos helyzet.

A szöveg persze nem erre utal, ugyan hogyan is asszociálhattam én egy szellentő szép nőre. Szerinte ugyanis ilyenkor nehéz elrejteni a feszülő hasunkat, nem tudunk másra koncentrálni, és nem tudjuk önmagunkat adni. Tehát igenis a hordóhasú verzióra utal. Mondjuk én még ilyet nem láttam egy szép nőnél sem, hogy állandóan takargatja a feltűnően nagy hasát, mert éppen fel van puffadva, de ne akadékoskodjunk. Egy nő igenis feltűnőnek érzi, ha fel van puffadva a hasa. És úgy is érzi, hogy azt mindenki észre is veszi. Aminthogy a postán vagy hol szintén várakozó másik nő észre is vette, mert azonmód felajánlotta puffadt nőtársának a megváltó terméket. És már látjuk is, amint a termék gyorsan és hatékonyan bontja le a gázbuborékokat, majd teljesen kiürül a szervezetből. Ezt megint nem értettem, mi az, hogy teljesen kiürül a szervezetből? Vagyis nem halmozódik fel? Még szép. Vagy itt megint csak a bélgázokra gondoltunk? Akkor mégiscsak szellent a szép nő?

Pedig igazán hozzászokhattál volna már a kedves kreatívok ezen bornírt szokásához, miszerint náluk ez a reklámozz mindent szép nőkkel koncepció annyira fixálódott, hogy nem átallnak mindenféle, az emésztés árnyoldalaihoz kapcsolódó problémák megoldási javaslataihoz is őket használni. Így aztán kénytelenek vagyunk szép nőkhöz olyan képzeteket társítani, amelyeket amúgy nem igazán szeretnénk. Kivéve persze a nemi aberráltak egy igen szűk körét. Célcsoportnak mindenesetre elég soványka.

Rosszul állsz te ehhez hozzá. Pedig fentebb kifejtetted, hogy ez inkább a nők szubjektív helyzetmegítélésére játszik a dolog vonatkozásában, vagyis hogy úgy érzik, mintha mindenki őket figyelné abnormális méretű pocakjuk miatt. Minden bizonnyal. De én akkor is tiltakozom! El a kezekkel a szép nőktől! Nem akarok székrekedéses, hasmenéses, felpuffadt szép nőket látni! Szervusz drágám! Látom, kicsit puffadt a hasad. De ne zavartasd magad, tudod, szeretlek, nyugodtan engedd el. Lazíts! Ez az! Szép volt! Vagy nálatok nem így megy?

Maradjunk ilyenkor csak az animációnál. Olyant is tudtok, láttam. Akkor minek a férfi idegeket borzolni? Bocsánat, én állításokban kell nyomulni. Tehát minek az én idegeimet borzolni? Na ez a kulcsszó. A te idegeidet majd pont le… (fogalmam sincs, miért vagyok szemérmes, miért nem tudom leírni, hogy leszarják). A fókuszcsoport ugyanis jópofának találta. Gondolom. És ez a lényeg. Ez itt egy reklám. Ez meg itt egy reklámfikázó blog. Muszáj nekem…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 5/10

{mxc}