1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Borsodi reklám

***********************

Borsodi Szuper Dry sör – 30s +++ Értékelés: 4,0/10

Finom megfigyelés. Mert tényleg. Az első falat, az első korty az mindig valahogy a legjobban esik, hiszen akkor vagyunk a legéhesebbek, a legszomjasabbak. Aztán a második falat, a második korty már kevésbé, és ahogy haladunk előre az étkezésben, az ivásban, úgy esik egyre kevésbé jól a dolog, míg végül egyenesen undorodni kezdünk a bensőnkbe bevivés alatt álló élelmi anyagtól. Kivéve persze az alkoholt, ahol egészen más fiziológiai mechanizmusok állítják le a folyamatot.

***************

***************

Esetünkben arról volna szó, hogy a szellemes reklámjairól méltán híres gyár azt állítja új termékéről, hogy ha iszod, olyan, mintha minden korty az első volna. Vagyis a legjobb. És azért ilyen csoda sör ez a sör, mert nincs utóíze. Vagyis minden további korty pont olyan ízű, mint az első. Vagyis a legjobb.

Tehát tévedtem a bevezetőben említett levezetésemben, miszerint miért jó minden inni és ennivalóból az első korty, illetve harapás. Nem az akkor még meglévő maximális éhség és szomjúság mián. Pontosabban de igen, csak abban tévedtem, hogy valamiféle csodát vártam, vajon hogyan oldják meg a zseniális gasztrókonstruktőrök, hogy a táplálkozás közbeni telítődés ellenére mégis egyenértékű maradjon minden további beviteli egység élvezeti értéke az elsővel.

Egy sör utóíz nélkül. Hogy az első korty élményét újra és újra átélhesd.” Ennyi. Mert nincs különbség a kortyok íze között. Erről mondjuk több minden is az eszembe jut. Például, hogy méltó versenytársa lehetne ennek az italnak ezen az alapon a víz. Utóíz nincs, átélheted újra és újra az első korty élményét. Aztán mi van azokkal a sörökkel, a többiekkel, ahol van utóíz? Ugyanis most megtudtuk, azoknál az egyre fokozottabban érvényesülő utóíz miatt erősen csökken fogyasztás közben az élvezeti érték. Mert az utóíz nem jó. Vagyis minden eddigi termékünk el van cseszve. Ahogy iszod, egyre rosszabb lesz. Ellenben ezt ihatod, ameddig akarod, és amennyit csak akarsz, se utóíz, se telítődés.

Miért, neked nem így jön le? Persze tudom, az átlag rétegnézőt csak az ragadja meg, már ha megragadja itt valami egyáltalán, hogy az első korty élménye, merthogy az.... lásd bevezetői magyarázat. És nem gondolkodik el a mondatok tényleges jelentésének marhaságán. De mindegy is, koncepció elfogadva, most már csak a nagyszerű mondandó képi megjelenítését kellett kiötölni. Lehet, az ötlő kicsit furcsállta is tán a mondandód, de feladat az feladat, végrehajtani. Tehát minden korty olyan, mintha az első lenne. És jöve az idé. Ugye sörnél az első korty előtt ki kell nyitni az üveget. Egyébként minden élelmiszer-ipari terméket tartalmazó göngyöleg esetében érvényes ez. Tehát mi volna, ha minden kinyitás után valahogy visszakerülne a kupak az üvegre? Az volna, hogy ez egy fantasztikus ötlet Robikám! Legyen így! És lőn reggel, lőn este, úgy lett. Megy a csávó a buliban, nyitogatják neki a borsodit, de újból és újból ott a kupak. Jól értjük a képi nyelvet, mindig mintha első kortyot inna. Voltaképp nincs is ezzel semmi baj. Ha ez volt a feladat, hát ez volt a feladat. Kellően vicces is, nénik, bácsik is értik. Nénik bácsik lehet, kicsit beleérezve tán bosszantónak találják, hogy a jóember húzni akar egyet, oszt mindig csak a kupakot nyalja, miért nem önti már ki egy pohárba, de ez csak a nénik bácsik szűk célcsoportját idegesítheti, akik a reklámokat is gondosan végignézik, és mélyen átélik. Szóval nem kell aggódni. Első korty. Az a legjobb.

Én meg szeretnék már egyszer egy olyan reklámot is látni, aminek nincs semmiféle utóíze sem.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10

{mxc}