1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

ALDI reklám

*************************

Aldi szupermarket – 30s +++ Értékelés: 3,6/10

Igen. A tudás birtokosai. Van bennük valami fennkölt magabiztosság, valami csodálni való méltóság, valami bölcs jóság. Ez utóbbi szókapcsolatot, metaforát, vagy valamit én magam sem értem egészen, de egyszerűen megkaptam ezt a kifejezést bele az agyamba, midőn is néztem e remekművet. Beleüzenődött a fejembe. Bevont, magáévá tett, hatott.

***************

**************

Na így kell ezt csinálni. Nézed, és tehetetlenné válsz. Úgy átmegy az üzenet, mint a sicc! De hogyan is érték el ezt a hatást e nagyszerű alkotók?

Először is a kitűnő színészi játékkal. Mint ismeretes – mi is foglalkoztunk már vele – ennek a közértláncnak, illetve bocsánat szupermarket láncnak vannak háziasszonyai. Idősebb, fiatalabb, de valamennyiükre az a jellemző, hogy meg vannak áldva, pontosabban birtokában vannak valamilyen a márka által adományozott kegyelemnek, életüket sokkal könnyebben képesek élni e kegyelem lelkükben való tulajdonlása által.

Esetünkben e kegyelem, nem más mint a tudás. Ez nem semmi, gondoljunk csak az édenkertben elkövetett baklövésre, ahol is szintén valamiféle tudásvágy illegális kielégítése miatt szívunk mindannyian mind a mai napig. Itt a tudás birtokosát, háziasszonyunkat úgy hívják, hogy Dóra. És itt térnék vissza a kiváló színészi játékra. Tessék megfigyelni főszereplőnk arcát. Tessék megfigyelni, hogyan ábrázolja mindazon jelzőket e felületen, amelyeket a bevezetőben felsoroltam. Az a monalisai (így írják?) mosoly, az valami fantasztikus. Én tudok, én ismerek, és tudom, hogy te nem. Én fölényben vagyok veled szemben ezáltal. De segítek rajtad szegény földi halandó. Megnyitom számodra az utat,mely a tudáshoz vezet.

Ezt a tekintetet ismerem.” Hát hogyne ismerné az, aki a tudást bírja. „Először jár itt és még nem ismeri az Aldi márkákat.” Na itt tudod felmérni, micsoda tudásról is van szó. Képzeld el, vele a tudóval ellentétben, ha te bemész egy ilyen boltba, nem tehetsz mást, mit csodálkozva nézegeted az egyes árucikkeket, és csak találgatni tudsz, vajon mi lehet az? Neki viszont az egész portfólió benne van a fejében. „Na kicsit segítek neki.” Ez pedig úgy történik, hogy cselekvési mintát szolgáltat a tudó a tudatlannak. Ő ugyanis bátran leveszi azt a terméket a polcról, amit a nem tudó csak bátortalanul nézeget. Vajon ehető-e? Vajon nem mérgező-e? És lám, a tudó cselekedetét látva, és a biztató, kissé kacér visszamosolygást is érzékelve, a mozdulatok biztossá válnak, a termék rövid úton a kosárba kerül. Milyen szép! És ha még a nemi irányultság is megfelelő, lehet, az igaz szerelem is eléri a vonatkozó márka égisze alatt először vásárlót.

Az ALDI márkák ugyanolyan jók, mint az ismert márkák, csak sokkal olcsóbbak. Ki kell próbálni.” Ez is teljesen szabályos. Mert ugye hogyan is működünk? Ezen reklám hatására elrohanunk ide. Mire a pénztárnál rájövünk, hogy ez a „sokkal”, vagy az „ugyanolyan” mennyire nem érvényes, na jó, esetleg mennyire nem annyira érvényes, ezt már nehéz bevallani magunknak. De mivel szabályosan működünk, mégis megdumáljuk magunkat, hogy jó döntés volt. De mindegy is, nem ez a lényeg. A lényeg, hogy jóság és szeretet árad mindenhonnan, ha ide betérsz. És most, nem fogod elhinni, szintén minden más intézménytől eltérően, itt most „Tiszta szerencse az ALDI-nál!” Azért tiszta, mert mosógépet lehet nyerni, ha némi mosógépbe való dolgot vásárolsz. Igenis eltérően, mert lehet, máshol éppen porszívót lehet nyerni mondjuk. www.mossonmosogepert.aldi.hu – ha jól értettem. Azért se próbálom ki. Próbáld ki te. De én ilyet nem tudnék kitalálni az biztos. Mosson mosógépért. Nagyon frappáns. Mosson mosógépért. Nagyon tetszik. Itt minden nagyon tetszik. A tudás, hogy van, hogy megkapom, a színészi játék, a cég, hogy tényleg de igazán ugyanazt a minőséget sokkal olcsóbban tudják nekem adni, hogy ezt az egészet ilyen hatásosan, ilyen lenyűgöző módon képesek a tudomásomra hozni, és egyáltalán, boldog vagyok, hogy oly korban élhetek, amikor ennyi szeretet, ennyi önzetlenség, ennyi...

Ennyi.

*******************************************************************************

Értékelés: 3,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 3/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10

{mxc}