2 1 1 1 1 1 Rating 2.00 (1 Vote)

Vasárnapi Hírek reklám

*************************
Vasárnapi Hírek ? 20s +++ Értékelés: 3,8/10
Ez itt egy újság hirdetése. Tudják, egy olyan papír alapon megjelenő ósdi izé, amelyben egyelőre a képek még teljesen mozdulatlanok (már nem sokáig), és akármilyen furcsa is, nem lehet azonnal visszabeszélni, meg belekommentezni. Szóval olyan, mintha egy blogot kiprintelnénk. Így érthető? Annál kevésbé érthető számomra, amit ezen újságról szóló hirdetésben az após úr beszél.

***************


***************
De talán épp ez a cél. Ha ez önnek is homály, ha agyában beállt az apály, újságunktól lesz majd dagály… most miért? Ez szerintem tök jó. Szerinted meg nem. De igen. Nem. De. Nem. De… na jó, itt az ideje, hogy emeljük kicsit a színvonalat.
Vasárnapi ebédet láthatunk, én még azt is kifigyeltem, hogy természetesen rántott hús, bár a sült krumplit és a koviubit nem látom, illetve azt igen, van citromszelet a husi tetején. Ezért gondolom, hogy vasárnapi ebéd. Tipikus élethelyzet Tipikuséknál. Ha alaposabban megfigyeled a pontosan egy másodpercig látható indító nagytotált, láthatod, hogy öt különböző típus képviselője volt az asztalnál: egy após, egy anyós, egy apa, egy anya és nem egy orosz hússaláta (na honnan plagizáltam szabadon?), hanem egy gyermek, azaz egy unoka, akit – mint később kiderül – Levinek hívnak. És azt is megállapíthatjuk, azért nem valami forradalmian új, reformkaja van az asztalon, mert – amint ezt az étkező stílusa is elárulja – a fiatalok vannak itten vendégségben a nagyiéknál. Tovább azt is megállapíthatjuk,  a célcsoport vélhetőleg az idősebb, begyepedesettebb korosztály, akik ugyebár még mindig csak kinyomtatott blogokat képesek befogadni. Ezért hinnénk, ők bizony már semmiféle újszerű információt nem tudnak, és nem is áll módjukban magukévá tenni. És miközben ebbéli hitünkben már-már belenyugodni látszunk, egyszer csak apuka megszólal. Az unokához intézi szavait, kihez máshoz, hiszen ők vannak egy kommunikációs platformon, már ha lehet ezt így fogalmazni.
„Mit szólsz Levikém, milyen csinos ma anyuka (a vén kujon indirekte bepróbálkozik)!” A zárójeleset nem ő mondja, én mondom. Szóval a bácsi két falat között, nagyon természetes hanghordozással (miért, szerinted nem?) kérdezi ezt, miközben fejével még int is anyuka felé, meg a hüvelykujjával bököd is a megfelelő irányba, nehogy a gyerek ne tudja, kiről beszél. Erre anyuka kissé zavartan azt mondja, vadi új darab. Erre nagyapa egyáltalán nem zavartan azt mondja, látom már magyar etno, bár nekem egy kicsit matyó kotűr. Mondja ezt, miközben a nő ott ül egy ilyen egyszínű, bár tényleg csinos ruhában. Hogy ebben mi a matyó, meg etno? Aztán amikor kinagyítva, nagyfelbontásban, 3D-ben (lehetett egy olyan hülye színes papírszemüveggel), meg-megállítva újra és újra megnéztem, akkor rájöttem, amikor a nő zavarában az egyébként alig látható fülbevalójához nyúl, hát az a csodálat tárgya. Arra mondja ezeket a baromságokat – egyébként egyáltalán nem adekvátan – a jóember. Magyar etno, szóval valami népművészeti izé, ezt még érteni vélem. De hogy bár egy kicsit matyó kotűr? Szóval ez benne a kicsit nem szép, nem tetsző. Tehát hogy egyedi, testreszabott, különleges kreáció, vagy valami ilyesmi. Ez nem tetszik az öregúrnak. Miért? Csak. Mert öreg, maradi, infantilis, trottyos, szenilis, fél lábbal a sírban… illetve dehogy. Hisz épp ez itt a csízió!
Hiszen ezt te, drága kortársam, te sem érted! De a barátunk, ez a kedves, szimpatikus, fiatalos gondolkodású és külsejű, a szép nőkön még mindig megakadt szemű fess öregúr bizony érti. De még mennyire. „Apád ezt mégis honnan tudja?” Ezt a meglepett fiatalasszony kérdezi fiatal férjének fülébe súgva – megjegyzem elég illetlenül – mire a fiatal férj csak értetlenkedve bámul vissza olyan nagyon művészien kidolgozott, érett színészi, értetlen arccal.
Na ugye,mint mondtam, ép ez itt a csízió! (Mi az a csízió?!) De hogy értsd! Mit nekünk idősbödő korosztálynak ezek a mindenféle csili-vili kütyük! Okozunk mi még meglepetést ennek a pökhendi, felvágós fiatalságnak! És hogy te kedves kortárs, te is megtehesd ezt, hát eláruljuk a nagy titkot. Olvasd újságunkat, és te is up to date leszel! Már hogy naprakész. Már hogy tudd, mi az hogy haute couture. Már hogy tudd mi az hogy… szóval ha valami ilyen, az egy picit gáz ezek szerint… amiképp ez a reklám is…
*******************************************************************************
Értékelés: 3,8/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 3/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}