Actimel reklám
*************************
Actimel Powerfruit ? 20s +++ Értékelés: 3,8/10
Na most tetszik tudni, van olyan is, hogy önleleplező reklám. Mutatom. Itt van alant. Hogy miért önleleplező? Mert bemutatja, hogy miért nincs szükségünk az adott termékre. Persze lehet, én értek félre már megint valamit nagyon, mert végtére is mi van abban, ha mondjuk egy fogyókúrás készítmény csak akkor hat, ha mellette kevesebbet eszünk, és sokat mozgunk? Mégis ki láthat ebben valami furcsaságot?
***************
***************
Itt például azt láthatjuk, hogy megy a riporter az utcán, már ahogy a riporterek szoktak, ha életszagot akarnak szippantani, és sorra megkérdezi az embereket, hogy hogyan készülnek a télre. Odalép egy hölgyhöz, aki éppen gyümölcsöt válogat egy gyümölcsös utcára kihelyezett portékái közül, és megkérdezi: „Hogy készíti fel szervezetét a téli hónapokra?” És hogy közelednek már a téli hónapok, azt úgy érzékelteti velünk a zseniális rendező a maga zseniális képi nyelvezetével, hogy látjuk, hideg szél lobogtatja már a hölgy haját, aki fázósan össze is húzza magán a kabátot. A hölgy pedig azonnal és rutinosan válaszol, semmi nem nyilatkozom, meg nem is tudom, hanem: „Sok gyümölccsel”.
Aztán megy tovább a mi riporterünk, és egyszer csak találkozik egy futó úriemberrel, aki már kérdés nélkül folytatja, amit az előző hölgy valahol másutt abbahagyott. „És rendszeres testmozgással.” És azzal felhúzza nyakig a cipzárt a melegítőjén, ezzel is jelezve, bizony közeledik már a hideg tél. És mi értünk ezen a képi nyelven, mert szinte beleborzongunk, ahogy belegondolunk. Brrr! Hideg tél, nem szeretünk téged.
És mit tehetünk még ezen kívül? – teszi fel a kérdést egy fiatal szőke hölgy miközben egy vizeskancsót helyez az orrunk elé. Bevallom, ezt a képi mondatot én már nem tudtam megfejteni, miért volt szükség a vizeskancsóra, mit is akart ezzel a művész kifejezni? De mint tudjuk, ilyen kérdéseket nem szabad feltenni. Hagyni kell, hogy hasson. Tehát a kérdés, mit tehetünk még ezen kívül? Szerinted? Én például el sem tudom képzelni. Sok gyümölcs, azaz kellő mennyiségű vitamin, plusz testmozgás… úgy tűnik, elég… mégis mire lehet szükségünk még?
És ekkor kinyílik a kép, és egy – nem sokkal – idősebb hölgy jő elő, kezében két darab termékkel. Egy konyhában történik mindez, az asztalnál ül egy kislány, és az előző hölgy. Tán reggeliznek éppen, és íme, most már láthatjuk, hogy a kancsóban narancslé van, és így értelmet nyer az előző kép is, csak én voltam nagyon türelmetlen. Pedig igazán nagy filmekben is sokszor előfordul ilyesféle előrevetett mozzanat, amelynek értelme csak később válik világossá. Zseniális. És hogy kik a szereplők? Talán kislány, anyuka, és az anyuka anyukája, alias nagyi. Ez utóbbi hozza a terméket és imígyen szól: „A család téli felkészülése érdekében próbáljuk ki az Actimel Powerfruit-ot.” Ezek szerint a gyümölcsevést, és a testmozgást más kipróbálták, és nem volt elegendő, vagy az előbbiek helyett gondolták úgy, talán ez is elég lesz, mert így kisebb macera az egész. Miért, te még nem hallottál a többszörös bebiztosításról? Lehet, eddig elég volt az amit eddig csináltak, de miért ne tehetnének rá még egy lapáttal? De könyörgöm, miért tennének rá még egy lapáttal, ha eddig elég volt? Na mindegy, mi van még?
Hát például itt elmagyaráztatik, hogy az acerola, ami van ebben a dologban, az több C vitamint tartalmaz, mint a citrom. Látjuk is, ahogy szegény citrom nagyon elszégyelli magát. „Általa az Actimel Powerfruit-tal természetes C vitaminhoz juthat.” Ezt mondja az alámondó bácsi. Tehát a dolog eldőlt. Helyette. Mármint a gyümölcsök helyett. Hiszen ha az ábra szerint harmincszor több C-vitamin van 100 gramm ilyenben, mint 100 gramm citromban, akkor tiszta sor, ezt kell enni, ráadásul ez is természetes, még ha a külső megtévesztő is. Mármint arra gondolok, egyesek szerint tán természetesebbnek tűnhet egy citromot, vagy valamilyen igazi gyümölcsöt megenni, mint egy kis műanyag palackból valami lét kihörpinteni, de nyilván ők vannak kisebbségben.
És itt jön a fogyókúrás önleleplező analógia, ugyanis egy felirat arra hívja fel a kedves rétegnéző figyelmét, hogy az Actimel mindennapi (naná, majd ritkábban) fogyasztása mellett ügyeljen a változatos, kiegyensúlyozott étrendre, és egészséges életmódra.
De vigyázz (ezt már én mondom), hiába élsz tökre egészségesen, ha nem iszod mindennap ezt a terméket, megette a fene az egészet. Hitted volna?
*******************************************************************************
Értékelés: 3,8/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 3/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}