4 1 1 1 1 1 Rating 4.00 (1 Vote)

LIDL reklám

*************************
LIDL élelmiszer áruház ? 30s +++ Értékelés: 4,0/10
Ez egy animációs film. Voltaképp egy poénra épül, és azt az üzenetet van hivatva úgymond aláhúzni, miszerint ennél az üzletláncnál okosan spórolni nagyban is lehet. Így szól ugyanis a szlogen. Okosan spórolni nagyban is lehet. Tehát nem csak kicsiben. Ellentétben a filmecske szereplőivel.

***************

***************
Érted ugye? Ha ez a szlogen, akkor nyilvánvalóan valamiféle ezzel ellentétes történésre kell hogy utaljon a filmben megfogalmazott történet. Ha nagyban is lehet, akkor ott okosan, de kicsiben spórolnak. Mert ha úgy szólna a szlogen, hogy spórolni okosan is lehet, akkor a filmben a szereplők valami butaságot kéne hogy csináljanak jó viccesen, ellentmondva a szlogennek, azaz mintegy bemutatva, milyen, amikor valaki bután akar spórolni. De itt nem erről van szó, hanem az okos spórolás ábrázolásáról, csak sajnos kicsiben. Nem úgy, mint egy ilyen nagy üzletláncnál. Nézzük, mit is neveznek tehát az alkotók okos, de vicces, és ugyanakkor okos spórolásnak.

Nos, a képen két szomszédasszonyt látunk, Rózát és Mimit. Róza éppen arra készül, hogy egy borsószembe levegőt pumpáljon. Ezt látva Mimi kissé megütközve meg is kérdezi Rózát, hogy mi a jó fenét csinál? Róza azt mondja, hogy ő márpedig görögdinnyét. De hiszen ez egy borsó! – így Mimi, látva, hogy a pumpa csöve miféle zöldségben végződik. Most még! – válaszolja Róza. De csak figyelj! Azzal lelkesen pumpálni kezdi a borsószemet, amely valóban egyre nagyobbra nő. Egészen addig, amíg szét nem robban, és így zöld cseppecskéi rá is fröccsennek Mimi arcára. Ezek után jön a termékismertetés az aktuális akciókkal.

Most nem is az a problémám, hogy vicces volt-e ez a kis jelenet, vagy nem, bár ha gyerek volnék, mindenféle kérdéseket rögtön feltennék. Na jó, azért egy-két példa: anyúú, ha felfújunk egy borsószemet attól miért lesz görögdinnye íze? Vagy anyúú, hogyan lehet felpumpálni egy borsószemet, van felfújója? És ha felfújtuk, akkor hogyan dugaszoljuk be? És ha meg akarjuk enni, és szét akarjuk vágni, akkor nem fog szétdurranni? De mivel nem vagyok gyerek, értem én a tréfát.

Én csak azt nem értem, hogy felejthettem el magyarul. Mert nyilvánvalóan én felejtettem el, hiszen ezeket a reklámokat profik csinálják, nekik ez a szakmájuk. Ugye én nekem úgy jött le ez a sztori, hogy Róza kicsit butuska módon akar spórolni, és ezért szeretne az egy szem borsóból görögdinnyét csinálni, mivel – mint az köztudott – egy szem borsó jelentősen kevesebbe kerül, mint egy egész görögdinnye. Nem tudom, idáig helyesen értelmezem-e? De ennél ez üzletláncnál nincs szükség ilyen ravaszkodásra, hiszen itt minden nagyon olcsó, azaz jó költséghatékonyan lehet ittenség vásárolni. Vagyis nem kell mindenféle buta ötletekkel előállni, egyszóval nem kell butáskodni. És mi a buta ellentéte? Na mi? A nagy? Dehogy. Az okos. Ezért szól úgy a szlogen, hogy okosan spórolni nagyban is lehet. Mert a buta ellentéte az okos. Lehet bután csinálni, de minek, ha lehet okosan is. Lehet kicsiben csinálni, de minek, ha lehet nagyban is. Lehet bután csinálni, de minek, ha lehet nagyban is. És ezek szerint ezen utóbbi verziónak van értelme. Szóval nekem a szlogen eddig azt jelentette, hogy Róza okosan spórolt, amikor felfújta a borsószemet, de ennél az üzletláncnál lehet ezt nagyban is csinálni. Például egy egész kiló borsót lehet náluk egyszerre, nagyüzemi módon görögdinnyévé felfújni, nem kell velük egyenként tökölni. De rosszul értelmeztem nem tudván, hogy mától kezdve a buta ellentéte a nagy. Nem tudok újmagyarul. És vénségemre talán már nem is leszek képes megtanulni.

Például amikor azt hallom, hogy a szervezetnek az elnökének a kitüntetésének a doboza, akkor feláll a… mi is szokott ilyenkor? Ja, igen, a szőr a hátamon, mert ezt én még úgy mondanám, hogy a szervezet elnöke kitüntetésének a doboza. És nem ugatnék, mint egy veszett kutya. Úgyhogy kedves jó drága kreatívok, segítsetek, segítsetek!
*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 6/10
{mxc}