1 1 1 1 1 1 Rating 1.00 (12 Votes)

Balaton szelet reklám

*************************
Balaton szelet csokoládés töltött ostya ? 30s +++ Értékelés: 3,8/10
Csokoládét, vagy ahhoz hasonlót könnyű hirdetni. Hiszen úgymond magáért beszél. Megmutatod a terméket nagyon szépen fényképezve, hogy még az összetevők külön-külön is étvágygerjesztőnek látszódjanak, és megmutatsz még egy-két fogyasztót is, akik látványosan elélveznek a termék fogyasztása során. És aztán e kereteken belül szabadjára engedheted a fantáziádat. Ja, hogy ez egy szűk keret?

***************


***************
Mert például itt van ez a retro-csoki úgymond reloaded, azaz újratöltve, amit mindenki nagyon jól ismer, és vagy szereti, vagy nem. Tehát roppant kicsi lehet azon célszemélyek tábora, akiknek a dolog újszerűségével lehetne operálni, hiszen az „újratöltés” során ezt amennyire lehetett már kihasználtuk. Persze egy újszülöttnek minden Balaton szelet új. Jelzem ez talán még kitörési pont lehet, mert én – feltehetőleg figyelmetlenségből – de bébi étel változatban még nem láttam. Tehát valahogy más oldalról kell megközelíteni a dolgot. És ekkor jön az úgymond attitűd mellé helyezés.

Mit jelent ez? Fogsz egy attitűdöt, fiatalos, öreges, férfias, nőies, gyermekes, házias, beteges, undorítós, és más ilyesmi, ezt kidolgozod, majd egyszerűen mellé helyezed, azaz megjelenteted benne a vonatkozó terméket. Ha jól csináltad az attitűd megformálást, tehát a célcsoport piszkosul azonosulni tud vele, akkor a mellette megjelenő terméket mintegy feltételes reflexszerűen összekapcsolja az átélt pozitív fílinggel. Ugye azért hatékony ez a módszer, mert a termék igen szabadon variálható benne.

Esetünkben például a fíling a fiatalosch technikásosch kategóriába tartozik. Mindenekelőtt persze van ez a zaklatott klipszerű, fél másodperces vágásokkal operáló stílus, had edződjék annak a kedves rétegnézőnek a koncentrációs képessége. Csávó ül a laptop előtt – hol másutt – épp kibont egy terméket – mi mást – amikor megszólal az okostelefonja – mi más. Csaj írja, két perc múlva nálad, és szmájli. Ugye ez eleve hülyeség, két egész perccel az érkezés előtt értesítést küldeni. Talán már az ajtó előtt is áll. De itt a szűk időkeret szükséges a továbbiak megértéséhez. Ugyanis a csávógyerek nyilván azonnal rendet akar tenni. Szerintem ez is hülyeség, mert miért akarna ilyet tenni egy mai csávógyerek pusztán a csaja miatt. Minden esetre körbeforog rémülten a székén, a terméket jól láthatóan magasra tartva, majd átmegyünk egy pillanatra a szintén divatos képregény stílusba, és ki van írva, hogy ah, hű de para. És most jön a fő szlogen, miszerint ilyen egyszerű! Érted? Úgy gondolták kreatívék, hogy egy csokoládéhoz azt feltételes reflexelik hozzá, hogy ilyen egyszerű. Ugye mert ez egy jó érzés, amikor egyszer csak rájössz, hogy valami milyen egyszerű. Bemész a boltba, meglátod a terméket, és elfog ez az érzés de iziben. Hogy mi ilyen egyszerű, az nem is érdekes, lényeg az érzés. Jelenetünkben pedig az az egyszerű, hogy a csávógyerek érintőképernyős okostelefonszerűen ide-oda tudja húzkodni a tárgyakat a rendrakást megkönnyítendő. Aztán mást is tud így csinálni, nem kívánt barátokat eltüntetni – ja, ezt a csaj műveli – vagy csajt átöltöztetni.
Na és persze, ha mindez nem volna elég, kicsit rádolgozunk a jó öreg nyerészkedési szenvedélyre. Jöhet a nyereményjáték. Hadd rángatózzanak egy ütemre a zsinórokon a jól manipulálható kedves marionett rétegnézők. Hadd csináljanak hülyét magukból. Frissítsd a cuccot! És képzeld, ez a honlap címe is. Ott megtudhatod a káprázatos részleteket. Fülhallgató, notebook, okosteló (sic!), mind megannyi kívánatos vágyálom. Persze ilyesmi már minden fiatalnak van, ezért frissítsd. Dobd ki a régit, nyilvánvaló. Jaj te! És ott is annyira a fiatalok nyelvén beszélnek! Okosteló, egyéb menő kütyük, meg van az a megnyerhető negyven darabos dugi csomag, amit hammolnál ugye? Hammolnál! Ezt most jól megjegyeztem. Nem kell mást tenned, mint valami pontokat gyűjtögetned – mi mást – két primitív videojáték segítségével. Az öt első kap ilyen dugi csomagot, meg mindenki részt vesz mindenféle sorsoláson, ahol hetente kerülhetnek karnyújtásnyi közelségbe a menő kütyükkel, vagy valami ruha utalvánnyal. Szédítő nem? Ja, és hogy el ne felejtsük, mely termékről van is szó, a lelkes játékosok nagy büszkén feltölthetik Balaton szeletes fényképeiket erre a honlapra.

Én már feltöltöttem. Most miért? Szerintem a baráti kör minden elismerését ki fogom vívni. Komoly emberek, írók, költők, tudósok, politikusok, hadvezérek. Én pedig a fényképen ott állok a 120 kilómmal és széles vigyorral a konyhában, jobb kezemben egy félig megrágott termékkel, csokitól maszatos pofával. A gyerek meg müzlit eszik mellettem.
*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 3/10
A látvány (Scene) – 4/10
A technika (Technology) – 6/10
{mxc}