o.b. reklám
*************************
o. b. tampon ? 20s +++ Értékelés: 3,6/10
Arra a következtetésre jutottam, hogy feltehetőleg a kreatívok is szakosodnak. Úgy értem, bizonyos termékcsoportokra. Szerintem a mosóporos nemigen tudna üdítőset írni, a bankos pedig feltehetőleg túlképzett lenne egy tampon reklámhoz. Ugyanis aki például rendelkezik kellő fantáziával, és műveltséggel ahhoz, hogy olyan mesefigurás banki reklámsorozatot tudjon megálmodni, amelyen oly sokáig tudtunk bosszankodni, az nem hiszem, hogy hajlandó volna leereszkedni a tamponos, betétes reklámok színvonalára. Mit hajlandó! Nem volna képes rá.
***************
***************
Tehát még ha akarna se tudna ezen a színvonalon alkotni. Persze te most azt hiszed, én egyféle alacsonyabb kategóriába sorolom a tamponos kreatívot. Dehogy. Az asztalos se végez egyetemet, mégis térdre borulsz előtte mestermunkája láttán. Meg az árai láttán. Amit engedelmesen megfizetsz. Nos így van ez a tamponos kreatívval is.
Ez a mestermunka, amit most vagyok bemutatandó, azzal indul, hogy egy bulin az énekesnő (csak az lehet) a pódiumról az őrjöngő rajongók közé veti magát. Ahogy ez szokás az ilyen összejöveteleken. Azok persze nem engedik leesni, hanem élő futószalagként görgetik őt tovább kinyújtott karjaik segítségével. Ahogy ez szokás az ilyen összejöveteleken. Az ám, de mi, a nézők tudunk valamit, amiről a jelenlévőknek fogalmuk sincs. Ebben a csajban van valami. Ebben a csajban a tehetségen felül van még valami, ami ha nem lenne, vagy ha egy konkurens megoldás lenne benne, akkor bizony mindenki tudná, amit csak mi tudunk. Azt tudná meg mindenki, hogy miért kellene benne lennie amiről mi tudjuk, hogy most igenis benne van, mert tudjuk, hogy mi lenne, ha nem lenne benne. Minket ugyanis a mesélő útbaigazít a következőképpen:
„Magabiztosságod a menstruáció alatt ne a szerencse kérdése legyen.”
Tehát megtudjuk, hogy a rajongók közé vetődő hölgy egyrészt magabiztos, másrészt menstruál. És annak ellenére magabiztos, hogy menstruál. Mert tudja, hiába menstruál, azt senki nem fogja észrevenni, mégpedig a terméknek köszönhetően, mert ez van még benne. De nehogy azt higgyük, hogy ez a magabiztosság más, hasonló rendeltetésű termékkel is elérhető! Szó sincs róla! És most egy kis gondolatkísérletre invitál bennünket a kedves női hang, miközben segítségképpen visszapörgetik nekünk a vetődős jelenetet:
„Képzeld csak el, ha ő az o.b. tampon helyett egy betétet választott volna.”
Rajta, képzeljük el, mi történt volna az adott esetben, ha ő, mármint a repülő csaj, a tampon helyett mondjuk egy olyan szuper vékony betétet választott volna, amit mások hirdetnek nagy büszkén hasonló mozgásszabadságot ígérve alkalmazójának. Ugye önök előtt is megjelent a kép, ahogy a karok közt pörgő szerencsétlen lány lábai közül hirtelen vérgejzír tör az ég felé, és a véres arcú és kezű ünneplő tömeg sikoltozva és egymást taposva menekül a kijáratok felé. Hát így merjél te betétet venni a mi tamponunk helyett.
És ekkor a jó kreatív, a mi asztalosmesterünk megáll egy pillanatra, ajkain lágy mosoly játszadozik, és arra gondol, íme, megint egy gyöngyszemet sikerült a világra hoznia. Mert végül is mit tett ő? Nem ám közhelyszerű sablonossággal állt neki a saját termék dicséretének, hanem nagyon ügyesen egy olyan nyilvánvaló, közismert ténnyel operált, ami egyből az összes konkurens termék fölé helyezte a saját produktumot. És ezzel értelemszerűen a konkurens vacaknak is jól ellátta a baját. Hisz ki ne tudná, hogy a betétek egy fabatkát sem érnek. Már messziről fel lehet ismerni a betéthordókat, hiszen nem kell ahhoz indián nyomolvasónak lenni, hogy meglássuk a földön az utánuk húzódó vércsíkot. Hátha még egy ilyen mutatványra vetemednének, mint itt a hölgy a filmünkben.
Hogy mégis miért vesznek betétet az emberek? Ja kérem a minőség felismeréséhez is kell egy bizonyos szintű intelligencia. Az ilyenek például nem is lesznek képesek elképzelni, mi lenne velük, ha a betétjükkel ugranának a közönség karjaiba. Vagyis rájuk nem fog hatni ez a mesterien kivitelezett reklám. Majd ha hetediziglen fürdenek meg saját vérükben, akkor már tudni fogják. Tudni fogják ki az igazán jó kreatív.
*******************************************************************************
Értékelés: 3,8/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 4/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}