Dr Oetker reklám
*************************
Dr Oetker pudingpor – 25s +++ Értékelés: 4,6/10
A kérdés az, milyen jelzőket, vagy jelzős szerkezeteket érdemel meg egy termék? Pontosabban vajon mennyire szabadon garázdálkodhatunk a jelzőkkel, vagy ha már így teszünk, hol ronthatjuk el? Mennyire túlozhatunk? Lehetünk-e kétértelműek? Mikor oda nem illő egy jelző, mikor vicces, mikor röhejes, mikor ízléstelen? Vagy egyszerűen tegyünk rá, és ami eszünkbe jut hirtelen, azt vágjuk oda? Elvégre koncepció megmagyarázásban aztán igazán jók vagyunk.
***************
***************
Mi az, amire:
Öröm rágondolni, vágyakozással tölt el, egy életen át csábít, egy kis darabka otthon, és végül, de nem utolsósorban ínycsiklandóan finom és krémes.
Először próbáljuk kitalálni így kép nélkül. Az első három mondjuk igaz a pénzre. Meg a bűnre. Meg a szexre. Az első kettő esetleg az aktuális szeretőre. Ha hozzávesszük a kis darabka otthont, akkor talán a rendszer a szexre még megáll, különösen, ha igen otthonosan mozgunk benne. De az ínycsiklandóan finom és krémes már borítja a rendszert, legalábbis az én szegényes fantáziámmal semmit sem tudok elképzelni, amire mind az öt kritérium egyszerre érvényes tud lenni. Persze ha úgymond perverzítem egy kicsit a fantáziámat, akkor a szexbe talán beleférne mind, de ezt most nem bontom ki. Ha viszont kivehetnénk a kis darabka otthont, akkor lehetne étel, valakinek az egyik kedvenc étele, mint például a borjúbécsi az én esetemben. Illetve hoppá, az nem krémes. Tényleg, tessék már nekem megmondani, az hogy valami krémes, az miért a királyság netovábbja? A krémes az valóban legyen krémes. Én viszont szeretem a darabos túrós dolgokat is. Szóval ha valamit eleve definíciószerűen krémesnek kell elkészíteni és mondjuk mégsem az, akkor az nem az a valami. Kidobandó. Ez olyan, mintha azt mondanám, ez a borjúbécsi ínycsiklandóan finom és rántott. Hülyeség nem?
De nem ezért jöttünk, hanem hogy egy konkrét reklámot szívassunk. Mert tessék elképzelni, a szerzők szerint ezen öt kritérium abszolút érvényes a reklámozott pudingféleségre.
Öröm rágondolni. És egy kép, ahogy a nagylányom otthon éppen pudingot készít, miközben a kisfiam a grimaszait bámulja az alumínium lábas oldalának görbe tükrében. Erre tényleg öröm rágondolni, csak azt hiszem, ez nem puding specifikus. De sebaj. Máris összekapcsoltuk pavlovilag. (Nem valóvilág. Pavlov – ld. google)
Vágyakozással tölt el. Srácaim az asztalnál a pudingra vágynak, én meg a pudingfőző kedves feleségemre. Tréfás kétértelműség. Kedves.
Egy életen át csábít. Anyósom már megint belezabál a kitett kajába, ezt csinálja amióta megismertem. Azt hiszi, nem vesszük észre. Mégis mibe kerülne megvárni a többieket?
Egy kis darabka otthon. Hát igen, melyik másik pudinggal lehetne megcsinálni, hogy miközben a babámat az egyik karomban tartom, aközben egy lábosból kanalazgatom, miközben a barátnőmmel pletykálkodok, miközben ő is kanalazgatja ugyanabból a lábosból, miközben azt a másik kezével tartja?
Ínycsiklandóan finom és krémes. Itt maga a puding látható meztelenül a lábas nélkül, és egy kisleány, akinek szemmel láthatóan nagyon bejön. A krémesről fentebb már értekeztünk. Ja, és a végén, a termékismertetés után, egy fiatalember az asztalon ülve kinyalja.
Ejnye de hát csak arról volna szó, hogy egy ételt nagyon finomnak és kívánatosnak láttassunk, hogy az embernek megjöjjön az étvágya hozzá. És tényleg milyen gusztusosan néz ki. Ne már! És különben is, ki a halál figyel a szövegre? Csak látsz egy gusztusos valamit, és te is meg akarod enni. De ha figyelsz a szövegre, akkor tudd meg, a vicesség éppen abban rejlik, hogy szándékosan túlzó jelzős szerkezetek kerülnek itt bevetésre éppen azért, hogy picit elmosolyodjál, lám, voltaképp e fennkölt szavak valahol egy finom ételre is érvényesíthetők. Ugyanis csak a te beteg agyadban jelenik meg a kép, hogy miközben a munkahelyeden a főnököd aláz, te egy pudingra gondolva tudod helyreállítani a megbecstelenített emberi méltóságodat. Mert mindig örömmel gondolsz rá, és vágyakozással tölt el. Te vén hülye puding fetisiszta.
*******************************************************************************
Értékelés: 4,6/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 6/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}