Opel Szerviz reklám
*************************
Opel Szerviz 4+ program ? 30s +++ Értékelés: 4,4/10
Végre egy reklám, amely azon családokat célozza meg, ahol egynél több gépkocsit tulajdonolnak. Gyakran előfordul ugyanis, hogy mindig a legújabb gépkocsit dédelgetik, és hajlamosak megfeledkezni a régebbiről. És mivel e jelenség tömeges, elég kövér célcsoportnak látszik ahhoz, hogy a jó kreatív alapozzon rá. Azon elenyésző számú családoknál pedig, ahol a gépkocsi egyke, a dolog tárgytalan, hiszen azt biztos mindig kényeztetik.
***************
***************
Persze voltaképp azok a családok is kiesnek a célcsoportból, ahol a kettő vagy több gépkocsit egyszerre cserélik újra, mondjuk éppen négyévenként. Hiszen ott nyilván egyforma figyelmet fordítanak mindegyik új jövevényre. Mint ha ikrek érkeztek volna. A mi célcsoportunkat tehát úgy lehetne meghatározni, hogy mindazon családok, ahol van egy, vagy több új autó, és ezzel egy időben van még egy vagy több 4+ éves autó is. Elismerem, kivételesen széles fókuszt sikerült nyitnunk a potenciális fogyasztókra.
De ha idáig eljutottunk, akkor viszont szinte az ölünkbe hullik a szemléletesen, frappánsan, jópofásan felhasználható kiváló analógia. Hiszen teljesen olyan ez a helyzet, mint amikor egy családba új gyermek érkezik, és a szülők botor módon az idősebb testvér rovására árasztják el őt túláradó szeretetükkel. Vagyis a szerencsétlen idősebbet jól elhanyagolják. És mit tesz ilyenkor egy idősebb, mondjuk négy év körüli testvér? Torzul. A személyisége zavart szenved. Inadekvát reakciói lesznek. Frusztrálódik. Stresszel. Például gonoszkodik a riválissal, aki elvette tőle azoknak a durung, kettőig se számolni tudó szüleinek a szeretetét. Vagy például kisbabának öltözik, és csörgőrázással próbálja felhívni magára a figyelmet. Megjegyezném, hogy a kissrác zseniálisan játssza a gonoszkodást, azt az arckifejezést tanítani lehetne.
Adott példánkban épp e csörgőrázás zökkenti ki a kedves szülőket durva nevelési tévelygéseikből, és ezt a kizökkenést jól el is játsszák. A csörgő hangra először értetlen ingerültséggel fordulnak az idősebb gyermek felé, majd hirtelen felismerve a pedagógiai félrelépést, felderül az arcuk, és máris kezdik sugározni a szeretetet.
Na erre alapoz a kreatív. Erre az aha élményre. Tudja, hogy az ehhez hasonló jelenetek majd minden családban előfordulnak, elvégre mi ilyen ősprimitív barmok vagyunk mindannyian. És akkor majd beugrik nekünk, te jó Isten, hát nem pont így viszonyulunk voltaképp mindenhez, még az autóinkhoz is? Vajon az öregebbik autónkat mikor vittük utoljára szervizbe? És egyáltalán, mikor volt hozzá utoljára egy jó szavunk? Erre figyelmeztet a jó narrátor bácsi is. Azt mondja, hogy egy négyéves nem érdemel ugyanolyan figyelmet? Pedig kevesebbe kerül, mint gondolná. Itt jön tehát a voltaképpeni termékismertetés, miszerint a márkaszervizek most jutányos áron hajlandóak szervizelni a 4+ éves gépkocsikat. Itt ugye arra utalunk, hogy persze tudjuk, a régire már nem szívesen költünk, persze csak akkor nem, ha van a garázsunkban egy újabb, hiszen ha nincs, akkor viszont kénytelenek vagyunk, de ezt már megbeszéltük, hogy itt nem az egykékről van szó. De ha csak ennyit kell költeni a régire, akkor üsse kő, hát megadjuk neki is, amitől jobban érzi magát.
Ez a hozzáállás egyébként a gyerekek esetében is alkalmazható. Mivel ugyebár az idősebbet már kevésbé szeretjük, hajlamosak vagyunk őt kissé elhanyagolni, nem szeretnénk már rá annyit költeni. Nos, használjuk ki, hogy egy ennyi idős gyermek még nincs egészen tisztában az árucikkek valós értékével. Nyugodtan vehetünk neki gyengébb minőségű, és ezáltal olcsóbb dolgokat, azokkal is nagyon boldog lesz a kis szerencsétlen. Vagy egyszerűen adjuk el. Mármint az öregebb autót természetesen.
*******************************************************************************
Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 8/10
A technika (Technology) – 4/10
{mxc}