1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Danone reklám

*************************
Görög krémjoghurt ? 25s +++ Értékelés: 4,6/10
Az ember mindig tanul. A vonatkozó honlapról például megtudtam, hogy az ókori görögök ? mert ugyebár minden ott kezdődött ? többek közt joghurtot is áldoztak isteneiknek. Szerintem is sokkal barátságosabb joghurtokat lemészárolni az áldozati oltáron, mintsem barmokat, netán embereket. De ami a lényeg, a forrásokból tudjuk, hogy már az ókori görögök is készítettek és fogyasztottak joghurtot. És akkor erre fel lehet építeni egy brand-et. Mobil telefont viszont sajnos még nem készítettek. Szívás.

***************


***************

Szerencsére mi joghurtot gyártunk, úgyhogy nosza, aknázzuk ki csak gyorsan a lehetőséget. Ugyanis ókori görögnek lenni nagyon trendi volt annak idején, nem úgy, mint mai görögnek lenni, vagyis a termék velük együtt való emlegetése bizonyára erős bizalomnövelő tényező. Annak ellenére az, hogy a mai joghurtunknak nyilvánvalóan semmi köze az ókori recepthez. Jó, persze, ez is, az is tejtermék. Vagy mégis van köze? A honlap szerint igen, mivel szerintük a görögök nem kevesebbet adtak a világnak, mint kultúrát, művészeteket, olimpiát, és még valamit, amit talán méltatlanul hagytam a felsorolás végére: a joghurtot. Pontosabban a görög joghurtot. Nyilván volt még római joghurt, egyiptomi joghurt, trák joghurt, spártai joghurt, barbár joghurt, stb. joghurt, de azok szóra sem érdemesek. Na most mivel akkoriban arrafelé még istenek is éltek, hiszen nekik áldozta a nép a joghurtot, minden jogunk megvan az isteni jelzőt hozzákapcsolni a termékünkhöz. És innentől kezdve a kreatív már nem hibázhat.

Hát persze hogy az Olümposz nevű településen játszódik történetünk, ahol ugyebár ezek a görög istenségek laktak. A gond az, hogy az emberek ellopták a tüzet… illetve jaj mit is mondok… a joghurtot, és most Zeusz, a főnök nagyon berágott ezért. Egyébként ezt még az előző részből tudjuk, hiszen egy ilyen kreatív csemegéből vétek lett volna mindössze egyetlen részt kihozni. Szóval itt állunk az ellopott joghurttal, mint istenek, és nagyon rosszul érezzük magunkat. Gondolom azért, mert az tök gáz, ha hülyét csinál belőlünk valamilyen alacsonyabb rendű létforma. De ami megesett, az megesett. Nos, ebben a sötét hangulatú időszakban jelenti az egyik istennő a főistennek, hogy ugyan a joghurtjuk titka oda, de nézze, hogy mit készítettek belőle az emberek. Azzal bemutatja a termék egy továbbfejlesztett változatát. Persze erre Zeusz azonnal begurul, hiszen egy ember definíciószerűen nem fejleszthet tovább egy isteni innovációt – gondolom ezért – és első haragjában villámokat szór, és elüvölti, hogy az emberek! Ez az artikulátlan üvöltés annyira kellemetlenre sikerült, hogy én, ha meglátom ennek a reklámnak az első kockáját, azonnal elnémítom a berendezést. De hát én nem vagyok kreatív, nem láthatom át, miért kell egyes reklámokba kifejezetten bántó, fülsértő, és ennek megfelelően a környezetéhez képest kiugróan hangosabb audio effekteket elhelyezni. Végtére is van olyan, hogy negatív kondicionálás. Megyek le a boltba, meglátom ezt a terméket, belehasít a fülembe az artikulálatlan üvöltés emléke, és azt mondom, megkóstolom már ezt a vackot, mert az nem lehet, hogy olyan szar legyen, mint az, amit felidéz. És máris függővé válok.

De még nem fejeztem be a történetet. Az ugyanis folytatódik. Méghozzá happy endinggel. Már nem a spéci masszázs befejező aktusára gondolok, hanem hogy Zeusz bizony nem tud ellenállni, és megízleli az emberi terméket. Hm, mily gyümölcsös lett – mondja, és mi látjuk is gusztusosan fényképezve, hogy tényleg. De hogy azért isteni önérzetén se essen csorba, menten újabb parancsot ad az embereknek. Ledob a földre most már saját elhatározásából egy alapjoghurtot, és mondja, hogy lássuk, mire vagytok még képesek emberek. Talán szólni kéne neki, hogy nem kell mindig újabb és újabb alapjoghurtot ledobnia, ha már egyszer az emberek is tudják a titkot. De hát elég öreg már az öreg, nézzük el neki. Máskülönben mi már persze tudjuk, hogy lesz itt kókuszos is, meg kekszes is, meg amit még az istenek se tudnak elképzelni.

Bevallom, én megkóstoltam. Azóta bekötött szemmel is meg tudom állapítani, hogy ez joghurt. És nem mákos tészta.
*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 6/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}