1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

dm reklám

*************************
dm - drogerie markt – 25s +++ Értékelés: 4,0/10
Ha már kiadtam volna valamely reklámnak a „legtovább titokban tartom, mit reklámozok” kitüntető címet, akkor most visszavonom. Szerintem ez a reklám a győztes. Ugyanis már megismerve, hogy mi a téma, sem voltam képes felfedezni a ráutaló nyomokat. Úgyhogy segítséget kérek. Persze nekifutok még egyszer, és hangosan fogok gondolkodni, hogy lásd te is a mechanizmust. Érezd magad megtisztelve, nem mindennap tekinthetsz bele egy zseniagy műhelytitkaiba.

***************


***************

Na nézzük, miből élünk. Indítunk egy szőke mosolygós csajjal, aki valamiféle elegáns toalett előterében rázza nagy hevesen a fürtjeit két éltesebb szépítkező hölgy között. A háttérben egy további szebb korú nő ül egy fotelben. A jelenet végén megjelenik egy „itt” felirat a kép jobb alsó sarkában. Próbálom valahogy értelmezni. Igen, az ellentét. Kirívó. Ugye a fiatal csajnak nincs szüksége semmiféle szépítőszerre, csak megrázza magát, és a fiatalságával szépítkezik. A többiek irigykednek, és kenik magukra az anyagot vastagon. Fogalmam sincs. Sokat segít a megjelenő „itt” felirat. Mármint abban, hogy elmélyítsem a teljes sötétséget. Talán valami hajsampon? De mi az, hogy itt? Miért nem ott? Vagy amott?

Második felvonás. Talán ez közelebb visz. Egy fiatal nő benyit egy kétszárnyú ajtót kitárva, egy nagyobb szobába. Mögötte idősebb házaspár. Mondjuk a szülei. A szekrényből „hu” felkiáltást hallatva egy meztelen fiatalember ugrik ki. Gondolom a lány barátja, vőlegénye, vagy valami ehhez hasonló. Nyilván csak a csajt várta, és voltak neki konkrét tervei a közeljövő elfoglaltságát illetően. A leány pedig inkább a szüleit mutatta volna be, de ezt elfelejtette előre közölni. Nők! A leendő anyós szemszögéből látjuk a fiatalembert, de az anyós kezében lévő cserepes kaktusz épp eltakarja a srác hímtagját. Dicséretes visszafogottság. A jobb alsó sarokban – kicsit más betűtípussal szedve – megjelenik a titokzatos „itt” felirat. Na ezt add össze. Ja és illeszd az előző epizódhoz. Hajsampon kilőve. Bank lesz ez. Mert ugye „itt” az alkalom amíg fiatal vagy, hogy elkezd a takarékoskodást (előző jelenet), és „itt” az alkalom, hogy belásd, váratlan helyzetekben is kisegít a bank, ha most bankunknál „váratlan helyzet” előtakarékossági letéti portfolió biztosítást kötsz. Szerintem a harmadik felvonás erre fog ráerősíteni.

Egy fazon ül a konyhában, és egy nagy tálból vaníliakrémnek látszó dolgot kanalaz az arcába. Közben újságot olvas. Lenge ruhás, törülköző turbános, villogó combú nő jön, gondolom feleség, leül, magához húzza a tálat, és arcpakolásra alkalmazza a fazon ennivalóját. Nyilván fürdés után van, és/vagy mindketten utána vannak annak, mert nagy a közömbösség. A fazon látva a krém felhasználásának módját, kissé undorodva gyorsan leöblíti a még szájában található mennyiséget a teájával, vagy kávéjával. Ugye most lehet találgatni. Vagy a nő kente fel arcára a vaníliakrémet, vagy a fazon zabált bele a testápolóba. És ismét kissé más formában és más helyen feltűni a rejtélyes „itt” felirat. Engem kiráz a hideg. Azt hiszem ugrott a bank, az utolsó jelenetet nem tudom beilleszteni.
Megfejtés: Itt vagyok önmagam, itt vásárolok. dm. Ez a szlogen. Egy fiatal női hang mondja. Tehát „itt”. De hol? Könyörgöm hol? És hol önmaga? Mondjuk ahol úgy érzi önmaga, ott mindjárt vásárol valamit. Például az idősebb nők között a toalettben, a szobában, ahol van egy meztelen srác a szekrényben, és a konyhában, ahol olyan jóízű a testápoló.

Nem, persze hogy nem. A fiatal női hang a dm-ben önmaga, és ott vásárol. Én pedig azért nem értem, hogy a három jelenet miért utal egyértelműen a dm-re, mert ritkán vásárolok ott. Ha gyakrabban járnék arrafelé, akkor tudnám, hogy például fiatalabb nők számára ott semmi sincs, és nagyon jellemzően nincs, ezt mindenki tudja. Idősebb nőknek ugyan van kozmetikum, de az máshol is van. De ez az egyetlen hely, ahol fiatal nőknek nincs. Aztán lehet itt kapni cserepes kaktuszt is. Vagy tágas szekrényt. Esetleg meztelen fiatalembert. És ha az ember ehető arckrémre vágyik, hát egy lépéssel se menjen tovább.

Viszont a mindenütt megjelenő „itt” felirat mégiscsak a helyszínre utal. Tehát igenis mindhárom helyszín egy-egy nagyon ötletesen, nagyon szellemesen berendezett dm bolt belsejét mutatta. Heuréka, megtaláltam!

Ha mégsem, kérem, világosítsanak fel. Vagy tán elfelejtettem, hogy ezt a marhaságot én írtam? (Akár én is írhattam volna.)
*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}