5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Rexona reklám

*************************
Rexona izzadásgátló dezodor ? 30s +++ Értékelés: 4,6/10
Alapreklám ez is. Nem lehet elrontani. Nem szabad elrontani. Pontosabban olyan, mint egy belépőkérdés az egyetemi vizsgán. Ha elrontod, nem is mehetsz tovább. És azért alap, mert a lehető legáltalánosabb igényeket célozza meg, tehát amelyek jószerivel minden emberben kisebb-nagyobb gyakorisággal felébrednek. Mire gondolok? Például minden ember kisebb-nagyobb gyakorisággal meglátogatja az illemhelyet. Nyissuk ki a könyvünket a 78.-ik oldalon.

***************


***************
Jelen példánk arra az igényre épít, amelyet egy népszerű sláger így fogalmaz meg: Mert minden ember celeb akar lenni. Talán nem pontosan idéztem, de a lényeg ez. Azért akar minden ember celeb lenni, mert a celeb nagyon népszerű, nagyon gazdag, és ennél fogva nagyon boldog. És az olyan fantasztikus, amikor az embert felismerik az utcán, már ha persze nem körözött bűnöző az illető. Na most mivel a celebbé válás nem megy csak úgy ripsz-ropsz, vagyis kvázi egy csapásra, nem tehet más a még nem celeb átlagvásárló, minthogy minimum célokat tűz maga elé, amelyek teljesítése esetén – ha nem is nagy mértékben – de mégiscsak közelebb kerül a celeb léthez. Tehát addig is, amíg fel nem fedezik az embert, próbáljon meg úgymond felfedezés-kész állapotba kerülni, hogy amikor a felfedezés maga megtörténik, a felesleges apróságokkal való foglalatoskodás már ne vonhassa el az újdonsült celeb figyelmét az adott celebkedés voltaképpeni lényegétől. Ezért a jó alapreklám celeb példákon keresztül igyekszik bemutatni, milyen ilyen, még a celeb léten kívüli vásárló számára is elérhető apróságokat kell beszerezni ahhoz, hogy a kívánt cél közelebb kerüljön.
Figyeljük meg tehát, a mellékelt példánkban hogyan kerül mindez megvalósításra. Fontos, hogy a kiválasztott celeb az adott populációban ismert legyen, de a nyomaték, és a gyengébbek kedvéért a celeb neve, és celebségének mibenléte feltétlenül feltüntetésre kell hogy kerüljön. (Apukám nem is tudta ki ez – megj. a tankönyvíró lánya.) Aztán láttatni kell, hogy a bemutatott celeb borzasztóan, de borzasztóan nagyon népszerű, hogy még az is bemesélje magának, hogy az illető egy borzasztóan, de borzasztóan népszerű celeb, akinek voltaképp fingja sincs, ki ez. (A fing szó majd törlendő – a szerk.)
Szintén nagyon fontosak a kellékek, a díszlet. A celeb nagy fekete autóból kiszáll, vakuk villognak, a celeb vonul olyan ruganyos, vonaglós celebjárással, aztán kifutón megjelenik, hatalmas ujjongós ünneplés, tudják, ahogy – mint jelen példánkban – egy műsorvezetőt ünnepelni szoktak.
Lényegi részhez értünk, ez pedig nem más, mint a celeb néphez intézett szózata. Tessék figyelni:
„Az életem a nyilvánosság előtt zajlik. Hogy minden pillanatban a legjobb formámat hozzam, a legjobbakkal kell dolgoznom. A Rexona az az izzadás gátló, amely képes felvenni a ritmusomat. Mindennap. Nálam bizonyított. A hétköznapokon és a kamerák előtt is a tökéletességre törekszem. És te? Használtál ma Rexonát?”
Tessék megfigyelni, hogy itt maga a minőség beszél hozzánk. Kulcsszavak: legjobb, legjobb, ritmus, bizonyít, tökéletesség. És azzal sem kell foglakoznunk, hogyan képes egy izzadás gátló felvenni akármiféle ritmust, mert a lényeg a placebo hatás. Vagyis amikor majd a celeblétre vágyó bekeni magát a szerrel, máris úgy fogja érezni, hogy ritmusa van, és igenis ez a szerből árad, vagyis ő már egy ritmuson pendül a celebbel. És ettől kicsit máris jobban érzi magát és ezért egy nappal elhalasztja az öngyilkosságát, amivel véget kívánna vetni kicsiny szürkeegér életének ebben a szürke, nyálkás, kilátástalan mindennapiságban.
Összefoglalás:
A celebkártyát akkor játsszuk ki, amikor nagyon szélesre tárjuk a célcsoport kapuját. (képzavart kifésülni – a szerk.) A celebkártya azért is kiváló, mondhatni univerzális, mert szinte minden termék reklámozásához felhasználható. Sőt, állítom, hogy mindenhez. Aki ellenpéldát hoz, azzal méltó módon fogok elbánni. Gyakorló feladatok: hüvelyszáraz celeb, hasmenéses celeb. Mottó: a celeb is ember. Valahol.
*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}