5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Magyar bor reklám

*************************

Magyar Bor népszerűsítő - 30s +++ Értékelés: 5,4/10

Aki esetleg még mindig kételkedne, milyen komoly munka egy mondjuk 30 másodperces reklámspot megalkotása, az, ha ide kattint, bővebb képet kaphat róla. Láthatják, hogy ez csapatmunka, hogy mennyi embernek kell összedolgoznia, és milyen összetett technikai apparátus szükséges hozzá. És akkor még ott van a szeszélyes időjárás, a helyszín kiválasztás, az oda-vissza utaztatása az egész hóbelevancnak, és még sorolhatnám. Nem piskóta, mondhatom.

***************


***************

Jelen példánk is szépen példázza a példamutatást. Úgy értem szép példát láthatunk arra, hogy a gondos profi munka, a jó rendezői intuíció, az operatőr képalkotási művészete, a színészek odaadó játéka, a műszak szakértelme, a büfé ízletes kínálata, stb. miként eredményezhet egy ilyen nagyszerű alkotást.

Gondolod, hogy gúnyolódom? Pedig nem, a képek tényleg szépek, a különböző színű boritalokon keresztültűnő kis jelenetek jól szimbolizálják a fogalmat, amelyet hallunk közben. Szóval igen szép képek során keresztül vezet minket az alkotó mondandója jobb megértése felé. Igazán jól sikerült kis spot.

És tényleg, ezek után ki akadna fel azon, hogy ennek a mondandónak nincs értelme. Miért, te igen? Hát számít az? Legyen elég annyi, hogy itt valami nagyon magyar. Történetesen a bor. Ez remélem átment. Dobbanjon hát nagyot a szíved. És ezért szeresd te szülőfölded e nemes nedűit.

Pedig a kérdésfeltevés még értelmes.

"Borszakértőként sokan kérdezték tőlem, mi a jó magyar bor titka?"

Egyből felkaptam a fejem, és mivel én nem vagyok borszakértő, vártam a rövid, de érthető szöveget a Kárpát-medence kedvező éghajlatáról, termőföldünk egyedülállóan jó minőségéről, a tudatos és nagy hagyományú szőlőművelésről és borkezelésről, meg más ilyesmikről. Ehelyett mintha ezt hallottam volna:

- Tessék mondani, mi a jó magyar bor titka?

- Azt én nem tudom, de nekem nagyon bejön. Illetve talán az, hogy magyar.

Kicsit persze ez jobban kibomlik a műben, miszerint neki szubjektíve a magyar bor például művészet. És tényleg, a sárdoné (na jó chardonnay) színű italban megjelenő képen a hölgy egy könyvet, nyilván egy verseskötetet olvasgat iszogatás közben. Aztán barátság neki a magyar bor, és lám, máris egy baráti társaság koccintgat a rozéban. Az értéknek mélyvörös a színe, talán Bikavér az, amiben a jó borosgazda pincéjében a minőséget vizsgálja. A szabadságnak világossárga a színe (ezerjó?), és ha picit figyelsz, kiveheted, hogy egy balatoni vitorláson néz éppen a pohár fenekére két fiatal pár. Igen, mert a vitorlás olyan szabadon szárnyal. Na és persze a szenvedély. Az megint rozénak tűnik neki, pedig szerintem annak kéne csak igazán vérvörösnek lennie. Nem? Igaz, nem egy vad szeretkezést látunk, épp csak simogatják egymást.

Összegzés: a hölgynek a magyar bor maga az élet. És felénk nyújtja a poharát egy szőlővidékkel a hátterében, miközben ezt elmondja.

És a szlogen? Magyar bor, mindenkor. Nos, ezt eddig úgy ismertük, hogy sörre bor mindenkor (ellentétben a borra sör meggyötör formulával). És ez egy picit úgy agyonüti a szlogen fennköltségét. Szerintem. Szerinted?

De hát hogy lehet még ebbe is belekötni, amikor itt egyszerűen a magyar bor szép dicséretét hallhatod, és igenis itt arra apellálunk, hogy éppen a magyarságod fogja a szívednek megsúgni, igenis a magyar bor ízlik neked a legjobban, valós élvezeti értékétől függetlenül. Tudod, kicsit sárga, kicsit savanyú, de a miénk. És az a dologban a legszebb, hogy tényleg vannak nemzetközileg is elismert kitűnő magyar boraink, nem kis számban.

Csak azt nem tudom, vajon mi a jó magyar bor titka?

*******************************************************************************

Értékelés: 5,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 7/10

A látvány (Scene) - 8/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}