1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

K&H reklám

*************************

K&H prémium megtakarítási számla - 20s +++ Értékelés: 4,6/10

Ja, ez egy bankreklám? Azt hittem, a Menő Manó nem tartozik hozzá. És melyiké? Ja, ezé! Tehát vége a dalnak? Akarom mondani a táncnak? Azelőtt tánc volt, ha jól emlékszem.  Egy kis tánc, és aztán valahogy kapcsoltuk a terméket. Vagy pro, vagy kontra. Emelés, kamatemelés. Megbotlás, nálunk viszont biztos az alap. Szóval valahogy kapcsoltuk, amolyan hülye módon. Amolyan végül is mindent mindennel össze lehet kapcsolni módon.

***************


***************

Most miért? Nekem azóta is, valahányszor táncot látok, mindig ez a bank jut az eszembe. Na jó, vicceltem.

De most itt van ez a Menő Manó a vonal emberke (La Linea). Tök vicces volt, még emlékszem rá a tévéből régről, te is megnézheted a szokott internet helyeken. És most jött a nagy ötlet. Jogdíj megvesz, babér learat. Stáb nem kell, büfé kocsi nem kell, csak rajzoló kell meg ötlet. Kellene.

Mert ugye van ez a tipikus erőlködés, hogy legyen valami, amiről mindig a termék jut az ember eszébe, de az ne a termék maga legyen. Ez a tipikus kreatív görcs. Mert az olyan elegáns, amikor beállítunk a megrendelőhöz a nagy koncepcióval, leülünk a marketing kommunikációs osztály vezetőjével szemben, kinyitjuk elegáns dossziénkat, és titokzatos mosollyal az ajkainkon - hiszen tudjuk, most nagy váó lesz - leteszünk, vagy kiteszünk, vagy kivetítünk valami baromságot. Mondjuk kiteszünk egy piros kiskanalat, vagy egy kalapácsot az asztalra, vagy kivetítünk egy képet, esetünkben a Menő Manót. Aztán hátradőlünk, mosoly változatlan, és hatásszünet. Hatásszünet végén pedig, mivel ugyebár természetesen eddig csak értetlen bámulás volt a válasz, ujjongva bejelentjük, hogy hát akkor most tessék elképzelni, ez lesz a mi új szimbóleumunk, allegóriánk, asszociációs triggerünk, manifesztációs projektorunk, miegyebünk, mert innentől kezdve ezt a szintaktikai szemantikát mindenki a mi kedves bankunkkal fogja összepercepcionálni. Igen, a kanalat majd az orrunkra kell ragasztani, de ha a kalapácsot tetszik választani, akkor azzal majd picit fejbe koppintjuk a delikvenseket, hogy kop-kop, térj észre, hol bankoltál eddig? A Menő Manót is olcsón megszámítjuk, nem, a poénokat majd mi legyártjuk, természetesen termék specifikusan, csak tessék a termék nevét ide belesúgni a fülünkbe, lesz majd nagy röhögés.

Igen? Tegyünk egy próbát? Na jó, mi a termék? Prémium megtakarítási számla? Lássuk csak... prémium, prémium, megtakarítás, megtaka... mondja, ugye itt akkor valami nagyobb kamat esik le, nem? Értem, egy kicsivel. De magasabb? Magasabb. No akkor meg is van. Ide figyeljen. Megy a Menő Manó, a szokásos módon karattyol, maga után húzza a feleségét. A nő eleve majdnem kétszer akkora, mint ő. Tehát magasabb. Na aztán oda érnek egy háromszor magasabb nőhöz, és az nagyon tetszik a Menő Manónak. Érzi, hogy alakul? Eddig is magas volt ugyebár, mert ez egy jó bank, de láss csodát, most itt egy még magasabb. Hogy a Manó miért a magasabbat? Jó hát kissé deviáns, csak a sokkal magasabb nőket szereti. Tudja az anyja sose szerette, most anyát is keres bennük egyben, illetve... de ne haragudjon, ez most itt nem a Manó pszichiátriai profilozása, vagy mi... de ha gondolja, legyen a kalapács. Nem? Szóval beleakad a sokkal magasabb nőbe, és akkor lehet mondani, hogy nehéz ellenállni, ha ilyen magas. Mi persze értjük, hogy a kamat. Itt a kapcsolat. És slusszpoénból még jól ki is szúrja ziherájsz tűvel a feleségét a Manó, amit persze akkor rajzolunk oda. Mármint a tűt, hogy látszik hogy rajzolódik, mert az mindig így van ebben a rajzsorozatban, ha még emlékszik rá. Aztán jöhet a termékismertetés. Nos? A Menő Manós bank? A menő bank? Hogy tetszik?

Szóval ezeket a helyzeteket imádják a kreatívok, mert ők ilyenkor olyan fenségesek, olyan titokzatosan megfejthetetlen művészek, olyan hogy a fenébe juthat eszébe egy ekkora ötlet egy közönséges földi halandónak-szerű túlvilági lények.  És tessék elhinni, legtöbbször bejön! Megkajálják, kifizetik.

Az hülye ötlet. Ne is mondja. Szakmai hiba. Nehogy már a bankról jusson eszünkbe a bank, vagy valamelyik termékéről. Mindig a Rózsi néni lebegjen a szeme előtt. Ül Rózsi néni Tarajospusztán a házában a tévé előtt, és azt mondja, de jó pofa ez a manós bank.

Már ha felismeri, hogy ez egy banki reklám. Nekem elsőre nem ment.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 2/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 7/10

A technika (Technology) - 6/10

{mxc}