1 1 1 1 1 1 Rating 1.00 (2 Votes)

FHB reklám

*************************

FHB Forint Aktív Betét ? 30s +++ Értékelés: 3,8/10

Nem is tudom hogy lehet, de a nyuszó-muszós sorozatról még egyszer sem írtam. Pedig eklatáns példája a magyar reklámhumor nem éppen csúcsokat döntögető színvonalának. És történik mindez egy olyan országban, ahol az alapvetően pesszimista attitűd miatt a jó humornak igencsak nagy múltja és kultúrája van. De most mit ciki, amikor ez olyan aranyos, kedves, bájos.

***************


***************

Valóban, a főszereplő színészkolléga (miért, te színész vagy?) már megjelenésében is olyan nyuszó-muszós, kedves jelenség, és egyáltalán, ettől a nyuszó-muszó jelzőtől is el kell olvadni. De tudom, vannak, akik erre gerjednek, talán még nekem is volt egy ilyen korszakom. De aztán lettek gyerekeink, és valahogy a nyuszóság inkább rájuk szállt. De persze ez egyéni.

Az, hogy a logika már teljesen száműzve van, mint az amerikai filmekben, azt már megszoktam, nem tulajdonítok neki különösebb jelentőséget. Mert ugyebár hogyan is írhatná fel egy még analfabéta korban leledző gyermek pont a kérdéses banki kamatot, ráadásul tizedes szám formájában az alvó apuka homlokára? Hogyan is gondolhatná az anyuka, hogy az apuka homlokára pont a kérdéses kamatláb van felírva, ráadásul azt feltehetőleg csak a gyerek írhatta rá? Persze ha az alvó apuka kezében lett volna egy újság, pont egy ilyen óriáshirdetésnél kinyitva és a gyerek onnan másolná, de hagyjuk. Szóval én a logikát nem hiányolom, hanem e hiány humorforrásként való felhasználását kifogásolom. Ugyanis nem feltételezem az alkotókról, hogy számukra e logikátlanság nem nyilvánvaló. Azt viszont igen, hogy úgy gondolják, ez poén. Illetve, hogy még ezt is lehet fokozni, vagyis nem ez a főpoén, ez csak egy alpoén, amolyan bevezető, hanem hogy az asszony kitalálja a számot, és a fickó teljesen elképed, honnan tudja, pedig a homlokára van írva. Persze ezer módon tudhatná, például szembe jött vele egy óriásplakát hazafelé menet, de ez nem poén. És azon se tessék csodálkozni, hogyan lehet egy olyat álmodni, miszerint FHB forint aktív betét, vagyis hogyan lehet álomban végig menni a lehetséges bankok lehetséges konstrukcióin, majd mérlegelni és választani, mert ez is poén. És azon se tessék csodálkozni, hogyan lehet egy ilyen előnytelen külsejű pasinak ilyen jó nője, mert ezt én tudom a legjobban.

Tehát inkább azon tessék csodálkozni, hogy mindezek miért poénok?

Ejnye barátom, te még nem láttál egy egész színháznyi embert varieté humoron, gyenge stand-up komedistán tele szájjal röhögni? És itt a színháznyin, vagyis a tömegen van a hangsúly. Mert reklámunk igenis kedves, bájos, vicces. Csak nem neked. Ugye nem várod el, hogy pont a bankok oktassanak jó szóval minőségi kultúrára? És úgy látszik, a pénzügyi kultúra oktatására viszont ez a jó módszer. Ezek szerint.

De akkor én hova menjek bankolni? Idétlen hülye bankba nem akarok.

Egyszerű, ne néz banki reklámokat, csak ajánlatokat.

De sokszor azok is hülyék, átverősek.

Ha elfogadod, akkor leginkább te vagy a hülye, nem ők. Ekkor csak magadat okolhatod, és nem foghatsz semmit egy hülye reklámra.

Na jó, beállok a sorba. Ehhez mit szólsz?

Házaspár megy az utcán, a butásos, aranyosos, bumfordi külsejű férj nem figyel, és beleesik egy nyitott csatornanyílásba. Asszony lekiált, apukám jól vagy? Jól vagyok punci-munci, és képzeld mit találtam, a BUBI bank "Ne Verd Magad, majd Mi Verjük Magunk az Adóságba" nevű kölcsönének kamatlábát. Idáig esett le. Mit szólsz?

Most ez miért nem jó poén?

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 3/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}