5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Flóraszept reklám

*************************

Flóraszept - 30s +++ Értékelés: 4,4/10

Én persze mélyen átérzem a kreatív problémáját, amikor egy újabb reklámot kell előállítania valamely tisztítószerről. Ráadásul parancsba kapja, hogy nem követheti a kitaposott utat, azaz új utat kell törnie a vonatkozó figyelemfelkeltő megalkotásánál. Szó sem lehet például méretes redvák lágy suhintással való eltörléséről. Talán még az is kritérium, hogy a hazugság sem lehet méretes. Csak szerény. Nagy gondban vagyunk.

***************


***************

Dehogy vagyunk nagy gondban - szólt a gyakorlott kreatív. Nem kell ezt túlkomplikálni. Jő egy háztartásbeli, én ezt használom, és kész. És ilyen szép lesz a lakásom, és kész. Ennyi. Nincs méretes redva, és csak normál tisztítómozdulatok nyomulnak. Semmi extra jelmez, semmi hülye szituáció. Kell ennél több?

Kell. Azért ez nem elég. Ha már nem hazudhatunk egy hatalmasat a termék hatékonyságáról, csodálatos összetevőiről, legalább vigyünk bele valami pajkos bájt, egy csipet szellemességet, valami sava-borsát.

Ha csak ez kell - szólt a gyakorlott kreatív és lágy ecsetvonásokkal felskiccelte a következőt:

Anyuka takarítás közben felénk fordul, és azt mondja, hogy nálunk a láthatatlan ember koszolja össze a lakást.

Hogy mi van? Ja, ne segíts, már értem. Igen, igen, milyen ismerős. Hát nem pont nálunk is így szokott lenni? Ezek a gyerekek, beleértve a férjemet is, koszolni bezzeg tudnak, de hogy ők csinálták volna a koszt, azt már persze tagadják! Vagyis marad a láthatatlan ember. Úgymond. Idézőjelben. Na persze. És MINDEGYIK hamiskásan mosolyogva mondja, hogy nem én voltam. És MINDEGYIK - apuka, kislány, kisfiú - békésen foglalatoskodik tovább a maga szórakoztatására, és EGYIKSEM kél az anyuka segítségére. De hát így van ez jól. Ha már sztereotípiákkal dolgozunk, legyen az alkotás ebből a szempontból homogén ugyebár.

Anyuka boldogan robotol tovább, tereget (Apuka, vegyél neki szárítógépet!) és mondja, hogy a "láthatatlan ember" ellen a Flóraszeptet használom. És most már az új szobai... és a többi helyre valót is. Használja. Anyuka. Majd esmét felénk fordul, rámutat a ragyogó tiszta lakásra, és szól, miszerint ez én voltam (értsd: nem a láthatatlan ember), és a flóraszept. Szlogen: jól bevált tisztaság, jól bevált áron.

Na látod, így kell ezt csinálni. Egy csöppnyi humor, Zizi néni felsóhajt, jaj az én férjem is ilyen, jaj az én rosszcsontjaim is pont ilyenek, megvan a ráismerés, megvan a bizalom. Legyünk hát sorstársak még a takarítóeszköz vonatkozásában is.

De Bandikám kérlek, ez mind rendben van, de mi az, hogy jól bevált tisztaság? Van olyan tisztaság, ami nemigen válik be? Gondolom az olyan picit koszos tisztaság. Nem?

Te igen egy sötét gyerek vagy Kázmér, rád egyáltalán nem hat a művészet. Immunis vagy te erre. Kázmér. Arról van szó, hogy te is tudd, hogy jól bevált minőségű tisztaság eredményeződik, vagyis jól bevált ez a szer, hogy ezt a minőségű tisztaságot eredményezze, úgyis mint jól bevált = jól megszokott, ismerős, erre számítottam, sosem csalódom tisztaság, vagyis a minőség állandóságának kifejezése. Érted? A jól bevált ár meg hogy ki tudom fizetni, mert nem kurva drága. Érted? Meg különben is, a kedves befogadó manipulációs alany nem áll neki elemezgetni a szlogent, mint valami nyelvőr, hanem csak engedi azt magára hatni. Jól bevált, vessző, tisztaság, vessző, jól bevált, vessző, ár. Ezt ő konvertálja tudat alatt, és mintegy kiegészíti. Érted? Jól bevált a szer, mert tisztaság van. Jól bevált a szer, mert olcsó ugyanakkor. Érted? Érted? Ne bámulj már ilyen értetlenül. Mi manipulátorok és manipuláltak félszavakból is megértjük egymást. Miért, ha egy verset olvasol, ott mindent a szájadba rágnak? Na, ugyanez a mechanizmus. Hat és kész. Engedd hát hatni te is. Művészet Kázmérkám, művészet. Érted már?

Hát azt már igen, miért nem lesz belőlem sohasem kreatív. Legfeljebb csak költő.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}