1.5 1 1 1 1 1 Rating 1.50 (2 Votes)

ERSTE Bank reklám

*************************

ERSTE Bank - 30s +++ Értékelés: 4,4/10

Tulajdonképpen hálás vagyok én ennek a banknak. Annyi reklámkritikámhoz szolgáltattak alapanyagot, hogy csak a köszönet hangján szólhatok róluk. Illetve az mindenképpen bizalomgerjesztő, ha egy banknak ennyi pénze van, méghozzá nem is akármilyen, hanem ennyire idétlen reklámokra. Gazdag bank. Azt hiszem érdemesebb volna (lett volna) őket választanom. Viszont ha egyszer kreatív leszek, megrendelőként mindenképpen őket próbálom majd becserkészni. Idétlenségben nagyon jó vagyok.

***************


***************

Például ezt a darabot is hogy irigylem. Már hogy nem én találtam ki.

Vízilabda mérkőzésen vagyunk, az utolsó, döntő pillanatokban. Nyolc-nyolc a mérkőzés állása. Az edző, a mi csapatunk edzője időt kér, és a parthoz hívja embereit. Nyilván most mondja meg a frankót, most játssza ki az utolsó ütőkártyáját, most kerül elő a titkos fegyver, most dobják be azt a taktikai trükköt, amit annyit gyakoroltak felkészülvén speciálisan az ilyen helyzetekre. Én is figyelek, mindig is szerettem volna tudni, mit mondanak ilyenkor az edzők a csapatnak.

A taktikai utasítás a következőképpen hangzik:

Fiúk, minden ezen a támadáson múlik.

Nem mondom, hogy többet vártam, vagy hogy egy picit csalódott vagyok, inkább még hízelegnék is magamnak, hogy vaslogikával én is pontosan erre a következtetésre jutottam, miszerint nyolc-nyolcnál az utolsó pillanatokban minden az utolsó támadáson múlik. Igenis büszke vagyok magamra.

De várjál, hátra van még egy fontos taktikai utasításrész. Ki dobja majd a győztes gólt? Vajon kit lehet megbízni ezzel a felelősségteljes feladattal? Milyen alapon válasszon a gondos edző? Persze te most azt hiszed, ilyen nincs, ezt nem lehet biztosra kijelölni, legfeljebb csak A, B, C stratégiai variációról lehet beszélni, és amelyiket sikerül kidolgozni, annak megfelelően kerülhet gólhelyzetbe X, Y, vagy Z. Na itt téved ön. Pontosabban itt jön a kreatív lelemény, vagy ha tetszik a sajátos kreatív humor. Az alapdirektívánk ugyanis arról szólt, hogy gyerekek, ez egy általános image javító, bizalomnövelő reklám, keressünk olyan helyzeteket, amelyekben azért esik a választás valakire, mert a mi bankunknál vannak a pénzügyei, és ettől piszkosul magabiztos. Szlogen: Akinek rendben vannak a pénzügyei, az minden területen magabiztosan teljesít.

Nosza több se kellett a munkatársaknak, azonnal sorjáztak az ötletek. Ilyenek, hogy na ez szép volt Géza, nem hittem volna, hogy még hatvan évesen is? Mert tudd meg Jolán, nem kell ide potenciafokozó, ugyanis akinek rendben vannak a pénzügyei, az minden területen magabiztosan teljesít.

Az ilyen típusúakat nem szerette a főnök, túlságosan komolytalannak tartotta őket, és egy bankkal kapcsolatban azért tudni kell, hol a határ. (Nem, nem rablás után az országhatár...  nagyon vicces.) A főnök szerint a banki reklámok vonatkozásában mindig tartanunk kell magunkat egy aranyszabályhoz: viccességben nem mehetsz túl messzire, de idétlenségben csak a csillagos ég a határ. Nos, ez az irányelv teljesül konkrét példánkban is, amelyben csak nagyon mérsékelten vicces az az oltári idétlenség, hogy az edző a kapura törő csatárt annak alapján választja ki, melyik banknál bankol.

De miért baj ez? Szerinted nem vicces, de sokak számára jópofa lehet e nyilvánvalóan képtelen szituáció, amiképp a mesefigurás reklámsorozattal is ez a helyzet. Na most elismerem, reakcióm elsősorban vegetatív. Valahogy úgy borsódzik a hátam, valahányszor e bank népszerűsítőit nézem. Nem racionális reakció, bevallom. Tudják lehet, még csak hatvan felé járok, de máris koravén vagyok. Egyszerűen nem jön be nekem ez a "gyere hozzánk, mert mi vagyunk a legjobbak" üzenetű promóció. Miért ti vagytok a legjobbak? Mert Mátyás király is, meg a Pinokkió, az Einstein, és a Toldi, továbbá a jó Ludas Mátyás, és most a vízilabda csatár látod milyen magabiztos, szóval mi mást mondhatnánk még? Legyen ennyi elég, ezért bízz bennünk! De hát ti nem egy bank vagytok véletlenül? De bizony az, és igenis, legtöbbször konkrét termékre hívjuk fel a figyelmet ezen röpke harminc másodpercek alatt. És nem lehetne elhagyni azt a hülyeséget az elejéről? Vagy legalább kiragadni valamit, ami a terméket ELŐNYÉRE MEGKÜLÖNBÖZTETI más bankok hasonló termékétől, és aköré kitalálni valami mérsékelten viccességes idétlenséget?

Ja, hogy ahhoz tehetség kellene. Én nem adok az enyémből, elfogyott... illetve dehogy...

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}