1.4 1 1 1 1 1 Rating 1.40 (10 Votes)

AXE reklám

*************************

AXE Rise Up reggeli tusfürdő - 20s +++ Értékelés: 3,4/10

Többek megszóltak már, hogy teljesen elveszettem a humorérzékem. Nem veszem észre egy adott reklám vakos humorát épp annyira sem, mint esetleges finom iróniáját. Mindig halálosan komolyan veszem a mű mondandóját, és ennek fényében ítélem meg. Fogadjunk, hogy a most következő filmben ábrázolt helyzet abszurditásán, lehetetlenségén fogok megint viccelődni, mintha azt az alkotók komolyan gondolták volna.

***************


***************

Szerinted ők komolyan gondolják, hogy azért hordj magadnál mindig egy zuhanyozót, mert ha fel kellene valamiért hirtelen frissíteni az elmédet, hát íziben pofán locsolhasd magad? Te kis buta. Persze hogy ezt nem lehet igazából, itt csak arról van szó, hogy érzékeltessük, mennyire frissít, ha pont ezzel az anyaggal zuhanyozod le magad. Nyilván te sem gondoltad komolyan, hogy komolyan gondoljuk a zuhannyal való sétafikálást. Hanem az igenis picit meghökkentő, hogy úgy az arcodba kapod hirtelen a vízsugarakat, picit hátrahőkölsz tőle. Jaj, mondod, majdnem megijedtem. Hogy felébredtem mindjárt a szunyókálásomból. Vicces volt ez. Mi is volt ez? Aha, ez volt ez. Végtére is kipróbálhatom, mi bajom lehet tőle. És mész vásárolni.

De mégis, lássuk az alkotók szerint - persze viccesen - mi lehet például az a nagyon kínos szituáció, amitől mondjuk egy mai fiatal, persze nagyon viccesen, úgy tényleg mintegy ráriad arra, hogy jó lesz valahogy mindig frissnek lenni, elkerülendő az ilyen viccesen kínos helyzeteket. Például az például, hogy megy reggel félig kábultan a campusban, és rajtaütésszerűen bemutatnak neki egy csomó jó csajt, amelyek közül az egyik ráadásul mintha igencsak fogadó késznek mutatkozna. És akkor ő nem lesz képes megjegyezni a nevét. És akkor ő nem lesz képes résen lenni, ahogy a szlogen fogalmaz kétértelműen, mert ahhoz feltétlenül szükség lenne a csaj nevére. Hát nem egy viccesen borzongató helyzet? Csak állna ott üveges szemekkel, mint egy hülye, vagy mint az a sportszeletes fiatalember a sportszelet megevése előtt, és nem jutna eszébe a dögös csaj neve. Szörnyű! Legyen tehát nálad mindig zuhany és/vagy sportszelet. Egyébként így - két legyet ütve egy csapásra - olyan friss leszel, hogy ha már egyetemista vagy, hát az aznap reggeli vizsgádon simán le tudod majd írni egy részecske viselkedését a potenciálvölgyben a Schrödinger egyenletből kiindulva. Plusz a csaj neve is megmarad. És nyilván ez utóbbi a fontosabb.

Jól van na, tudom én, hogy egy tusfürdő újszerű, izgalmas reklámozása nem egyszerű feladat, nem könnyű megetetni a néppel, hogy létezhet reggeli, meg esti tusfürdő, az egyik ébreszt, a másik altat, a harmadik begerjeszt, a negyedik lelohaszt, az ötödik illatosít, a hatodik elűzi a másnaposságot, a hetedik te magad légy... pardon... szóval azt bemesélni, hogy egy tusfürdő frissítőbb lehet, mint mondjuk egy egyszerű és igencsak olcsó hidegzuhany, bizony nem könnyű feladat.

És akkor jön a kreatív, és megint megszégyenít a zseniális megoldásával, és olyan könnyedén feldob egy könnyedén vicces, de mégis kicsit borzongató szituációt, hogy te csak ámulsz megint elképedve ekkora kreativitás láttán. Ez egy olyan a valóságban soha elő nem forduló, de álmodban mégis ijesztőnek tűnő helyzet. Persze ha felébredsz, nevetsz rajta, de álmodban komolyan megijedsz tőle. Nem jut eszedbe a csaj neve! És azt hiszed - persze csak álmodban - hogy ez komoly akadálya lesz a résen levésnek. Tudod, te is álmodtad már, vécézned kell, de valahogy mindig akadályba ütközöl a beteljesülés előtt, amiképp az álomban keféléssel is ugyanez a helyzet. Na erre az érzésre apellál, erre épít finoman a kreatív. Érted már?

Igen, értem. És szomorú vagyok ennen kreténségem újabb mélységeinek feltárulkozása mián. Én csak szimplán elmondtam volna, hogy ilyen, meg olyan illattal, ízesítéssel, mézesen, balzsamosan, kaprosan, túrósan, és nagyon szép képeken egy nagyon szép meztelen nő fürdött volna habosan, csillogósan, szóval én csak ilyen klasszikusan, öregesen tudtam volna megcsinálni, de ez, hogy ha nem zuhanyzol ezzel, akkor nem jut eszedbe a lány neve, hát ez?

Te figyelj, és ahhoz mit szólnál, hogy kinyitja a zuhanyt a fickó, és akkor abból ilyen thai nők jönnének ki mondjuk három, és lenne rajtuk olyan nagyon vizes póló, ami már úgy átlátszik, tudod, persze az adott termék márkaneve is rajta lenne, és adnának a faszinak egy olyan frissítő thai masszázst , hogy?

*******************************************************************************

Értékelés: 3,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 3/10

A látvány (Scene) - 4/10

A technika (Technology) - 4/10

{mxc}