1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Dove reklám

*************************

Dove Man + Care - 30s +++ Értékelés: 4,8/10

Mit ér az erő gyengédség nélkül? Elgondolkodtam. Mélyen. A spot indító kérdése annyira megragadott, hogy elsőre nem is érdekelt, miféle termékről van szó, gondoltam, majd megtudom legközelebb. Félbeszakítottam tehát az éppen futó reklámblokk tanulmányozását, és visszavonultam a lakásom egy sötét, és félreeső helyére, átadandó magam a zavartalan meditációnak.

***************


***************

Mert mit is ér az erő gyengédség nélkül? A kérdés egyszersmind állítás is egyben, hiszen az ekképpen való kérdésfeltevés közkeletű jelentése szerint az erő semmit sem ér gyengédség nélkül. Vagy legalábbis nagyon keveset. Gondoljunk bele. Vajon mit ér a súlyemelő puszta ereje, ha nem volna képes gyengédségre a súlyok irányába, ha nem volna képes azokat szerető gyengédséggel is körülrajongani. Vagy vajon mit ér a paprika ereje, ha nem volna képes kicsit később, a másik végünkön olyan gyengéden még egyszer emlékeztetni az élményre, amit megevésekor átéltünk. Vagy vajon mit ér - és erre tényleg nem mondhatsz semmit - egy politikai párt ereje, ha nem volna képes gyengéden gondoskodni a szegényekről, elesettekről, miközben az erejét a népnyúzók bánják.

Most akkor mi a baj?

Igenis az erő és a gyengédség egyidejű jelenléte bájos, megkapó, vonzó jelenség. A nagy erős macsó tulajdonképpen bizonyos helyzetekben gyámoltalan kisfiú. A durva külső érző szívet takar. Általában a jószívű szörnyeteg figura sokkal vonzóbb, mint a rideg szépség. Hát nem adódik magától értetődően a párhuzam, amikor egy olyan szerről van szó, amelyik hatékony, de ugyanakkor nem irritálja azt a felületet, amelyen hatékonyan hatnia kell? Hatékony, de kímélő. Erős, de gyengéd. Mert igenis, ahhoz, hogy igazán gyengéd lehess, nagy erő kell. Hogy legyen miből gyengédnek lenni.

Adva van egy dezodor, ami állítólag egy kenésre 24 órán át dezodorál, vagyis erős. Ugyanakkor testápoló is, azaz gyengéd a bőrhöz, ahogy az egy testápolótól el is várható. Ezt az erős - gyengéd látszólagos ellentmondást illusztrálandó keresünk képeket. Megkapóakat, bájosakat. Erős macsó-autó, benne baba. Erős motoron erős, durva külsejű banda-motoros, hátizsákban ölebkutya. Közben felirat tájékoztat melyik összetevő az erős, melyik a gyengéd.

Tehát mi a baj?

Az, hogy túlérzékeny vagyok. Az, hogy nem igaz, hogy mit ér az erő gyengédség nélkül. Mondjuk egy támadó hadseregben van erő, de gyengédség egy csepp sem. Vagy azért nem végezhet rokonon komolyabb beavatkozást az orvos, mert túlságosan gyengéd volna, és ez csorbítaná a hatékonyságát. És te is tudnál ezer ilyen példát hozni. Szóval miért MUSZÁLY azonnal valami oltári nagy baromsággal kezdeni? Miért nem lehet azt mondani, íme, vannak dolgok, ahol erő és gyengédség nem mond ellen egymásnak. Például babás autó, például kutyás motoros, például ez a mi fantasztikus termékünk. Ja hogy te nem tudtad ezt olyan ütősen, röviden, tömören megfogalmazni, mint a baromságot. Meg különben is ki a f..nak tűnik ez fel rajtam kívül? Neked tűnik fel eszes gyerek. Mert te igényes vagy. Egy igényes kreatív. Vagy ilyen nincs?

Ami pedig az ütős megfogalmazást illeti:

Erő és gyengédség együtt? Aztán kutyás autó, motoros baba.

A gyengéd erő. Aztán kutyás baba, motoros autó.

Erős és gyengéd. Aztán baba a kutyában, motor az autóban.

Mit ér az erő, ha gyengéd is egyben? Aztán... de már megint helyetted dolgozom.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 5/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}