5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (3 Votes)

Raiffeisen reklám

*************************

Raiffeisen lakáshitel - 35s +++ Értékelés: 3,8/10

A nagy kreatívműhelyek olyanok már, mint egy nagyüzem. Futószalag. Mellette állnak a kreatív betanított munkások, és termelnek. Nagy sorozatban. Sablon szerint. Nem kell különösebb brainstorming, éjszakákba nyúló ötletelés, csak jön a megrendelés, sablon előkap, reklám legyárt. Az ötletek, régiek, újak, jobbak, rosszabbak, ott sorakoznak a raktárban, csak elő kell venni őket. Üzemvezető-kreatív megrendelés alapján megállapítja, melyiket kell gyártásba vinni.

***************


***************

Például:

Lakáshitel. Üzemvezető-kreatív homlokát összeráncolja, tudja, hogy a héten a nem valós vicces típusúak gyártósora mozog, és máris tudja, melyik sablont kell alkalmazni. Azt amelyiknek az a címe, hogy pénztelenék lakást keresnek, de csak szart találnak. Ezt kell láttatni egy nem valós, de nagyon vicces helyzet ábrázolásával. Üzemvezető-kreatív beállítja a paramétereket, a dobozt felhelyezi a futószalag elejére, és a betanított kreatívok máris elkezdik kialakítani a végső formát.

Persze a betanított kreatívok nem annyira kreatívak, mint az üzemvezető-kreatív, vagy maga a főkreatív, de most nincs is szükség magasabb tudásra. Ennek a megrendelőnek megteszi ez is. Sőt! Előfordulhatna, hogy egy szofisztikáltabb kidolgozás nála nem is menne át, vagy csak lényegesen kevesebbet volna hajlandó fizetni érte. Jól van ez így.

Nézzük a végeredményt. Tehát pénztelenéknek a tulaj bemutatja az eladó lakást. A sablon szerint a nagyon vacakot nagyon jónak igyekszik beállítani. A betanított kreatívnak csak az a dolga, hogy a vacakságfélék helyét kitöltse. Konkrét példánkban az egyik vacakság úgy lett kitöltve, hogy van egy kicsi ablaktalan szoba, ami az eladó szerint éppen jó lenne gyerekszobának. Amikor a futószalag végén ezt az egyik minőségellenőr meglátta, a nem valósságát nem kifogásolta, de a viccességgel komoly bajai voltak. Csak akkor nyugodott meg, amikor megtudta a megrendelőlapról, hogy a megrendelő igényességi szintje pont megfelel a beállított minőségi értéknek. A másik vacakság pedig azzal lett kitöltve, hogy a lakás erkélye már el van adva egy bizonyos Robi bácsinak. Itt sincs semmi baj a nem valós kritériummal, de ami a viccességet illeti?illetve dehogy, a bemenő paramétereknek ez is megfelel.

Az üzenet felhelyezése már nem igényel sok időt, mert voltaképp automatikusan kialakul, csak apróbb simításokra van szükség. Ugyanis nem szólhat másról, mint a vacakságoktól való megváltásról, azaz jelen esetben kompromisszumok helyett válassza az ideális otthont, majd a konkrét banki ajánlat egy-két paraméterrel.

Így születik meg tehát egy ilyen nagy kreatív műhelyben szinte pillanatok alatt, egy-egy újabb reklámspot, szinte minimális újmunka befektetésével. Könnyen belátható a módszer gazdaságossága, hiszen elmarad a sokszor napokig tartó, éjszakákba nyúló ötletelés, ami nagyon sokba kerül. Aranyszabály, hogy soha ne akarj igényesebb lenni annál, mint amit a megrendelő megkíván.

Fenti példánk jól illusztrálja ezt a fajta igényességi szint megfeleltetést, hiszen a benne alkalmazott humor a követelményeknek megfelelően szinte teljesen igénytelen, ócska, mosolyra egyáltalán nem késztető. Ugyanakkor sikerült a reklámidőt a szokásosnál öt másodperccel hosszabbra venni, ami a kiszámlázható értéket is ilyen arányban emeli meg. Ezt nevezzük hatékonyságnak.

Az ugyanis szinte megfizethetetlen volna, hogy pénztelenék az ürgével vannak társbérletben az ürge lyukában, és amikor az asszony megkérdezi, apukám, jó hogy többre nem futja, de téged nem zavar, hogy csak ürgeöntéskor... hopp, majd bolond leszek ingyen folytatni.

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 4/10

{mxc}