4 1 1 1 1 1 Rating 4.00 (2 Votes)

SENSODYNE reklám

*************************

SENSODYNE Rapid - 30s +++ Értékelés: 3,4/10

Én többet nem akarok fogkrémreklámról írni. Persze nem zárható ki, hogy egyszer egy ilyen olyan hatással lesz rám, hogy nem bírok ellenállni, különösen, ha az nagyon jó, vagy nagyon élvezetesen rossz, de ennek most kis valószínűséget adok. Miért olyan hülye minden magyar fogkrém reklám? Ezzel kéne foglalkoznia a parlamentnek, nem ócska politikával.

***************


***************

Kérdezhetnők, vajon ki a csudát érdekel manapság egy fogkrém reklám, és annak kritikája, amikor választás van, meg kormányváltás van, meg válság van, meg foci vébé van (lesz), meg más ehhez hasonló horderejű dolgok dübörögnek körülöttünk. Hát barátom azért kell, hogy érdekeljen a fogkrémreklám mindezek ellenére, mert kormányok jönnek, kormányok mennek, foci vébék jönnek, foci vébék mennek, de a fogkrémreklám örök. Mindig volt, van, és lesz. Vagy nem. Mindenesetre stabilabban létezik, mint a fentebb említettek. És én mégsem akarok írni többet róluk.

Miért? Talán mert ez ügyben már nem tudok újat mondani. Egyik olyan, mint a másik. Mindegyiket ajánlják a fogorvosok, de egyedül csak azt. Mindegyiket komoly tudományos kutatások eredményeit felhasználva fejlesztették ki, nem úgy, mint a többit. Más fogkrémekkel szemben mindegyiknek frenetikus hatása van a szájüregben, egyenesen sorsfordító erővel bírnak.

Vegyük például ezt. Ennél a típusnál azzal operálnak a szerzők, hogy úgymond hitelessé teszik a hatásról szóló beszámolót mégpedig úgy, hogy a fogkrémet kipróbálók kvázi a saját esetlen szavaikkal számolnak be a termék által szolgáltatott nagyszerű élményről. Ugyanis az alkotók szerint az utca emberét arról lehet megismerni, hogy nem tud két értelmes mondatot összefüggően elmondani. Ettől lesz a dolog életszerű, és életszagú. És hihető, hiteles, és ennélfogva bizalomkeltő.

Először van itt egy egyszerű statisztikai adat, hogy 10-ből 5 érzékeny fogú ember semmit nem tesz ellene. Mármint a fogérzékenység ellen. Nyilván te is összefutottál az utcán a kérdezőbiztossal, aki megkérdezte, uram (asszonyom)... jó legyen... asszonyom (uram), érzékeny az ön foga? Igen. És tesz ellene valamit? És akkor öten azt válaszolták a tízből, hogy nem, semmit, jól vannak ők így ahogy az isten megteremtette őket, ezzel az érzékeny foggal, kicsodák ők, hogy a teremtés felfoghatatlanul végtelen csodájába bele merjenek kotyogni. Inkább megadóan viselik a rájuk nyilván nem érdemtelenül kirótt büntetést, nevezetesen hogy soha nem ehetnek fagylaltot, és nem ihatnak jegeskávét.

Ekkor felháborító pimaszsággal, mondhatni istenkáromló arcátlansággal ez a termék a megváltó képében próbál tetszelegni, és azt állítja, ha bedörzsölöd vele fogad, ínyed, hát ehetsz és ihatsz az eddig tiltott gyümölcsből. Igaz, kicsit fogkrém ízű lesz, de hát ajándék megváltásnak ne nézd a fogát. Ezentúl nem kell mást tenni az eddig ekképpen szenvedőnek, mint hatvan másodpercig ujjal bedörzsölni a krémmel a fogat, majd élvezni az édes életet. Ja bocsánat, egy felirat tájékoztat arról, hogy ha normál fogkrémként használod ezt a fogkrémet - értsd fogkefével rendesen fogat mosol vele - akkor a hatás hosszan fog tartani. Gondolom ez a figyelmeztetés azért kellet, mert a fogkefe gyártók tiltakoztak az új, ujjal felhordható fogkrém üzletüket tisztességtelenül tönkre tévő várható hatása ellen.

Mit is mondtam? Hogy nem fogok többet fogkrém reklámról írni? Dehogynem. Ugyanis én szeretem nézni a boldogságot. Ki ne szeretné. Most is, ahogy elnézem ezen emberek őszinte öröm megnyilvánulásait, akik olyan élményről tesznek keresetlen szavakkal tanúbizonyságot, amit a látóvá váló vak érezhet, mikor feltárul előtte egy addig ismeretlen, gyönyörű és végtelen világ, akkor úgy érzem... várjál... úgy érzem... nem, azt hiszem ez valami ellenkező előjelű érzés. Pedig az előbb még volt étvágyam. Talán ezért nem fogok ilyenről többet írni? Dehogynem. Edzett gyerek vagyok én. Állom a sarat.

De azért valami még sincs rendben velem. Mégis hogy lehet az, hogy ennyi reklám feldolgozása után megint el kezd zavarni, ha egy reklám hazudik. Mi ez? Mi történik velem? Megyek analízisbe.

*******************************************************************************

Értékelés: 3,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 3/10

A látvány (Scene) - 4/10

A technika (Technology) - 4/10

{mxc}