1.5833333333333 1 1 1 1 1 Rating 1.58 (12 Votes)

UPC Internet reklám

*************************

UPC Internet - 20s +++ Értékelés: 3,8/10

Mi itt Magyarországon éppen egy parlamenti választás második fordulója előtt állunk, és izgatottan várjuk, vajon sikerül-e a kormányalakító pártnak egyúttal a kétharmados többséget is megszereznie a parlamentben, és ha igen, vajon mennyire fogja ez torzítani a demokratikus viszonyrendszereket? Klasszikus fordulattal élve ennek történetünk szempontjából semmi jelentősége sincs, ugyanis ez nem egy politikai blog, és akármi is lesz, a reklámok továbbra is zavartalanul fogják mételyezni a hazai közvásárlói tudatot.

***************


***************

Tekintsük például ezt a pártsemleges internetszolgáltatói reklámetűdöt. A szerző abból indulhatott ki, hogy internetet elsősorban fiatalok használnak. A fiatalok pedig, pártszimpátiától függetlenül olyan félbolondféle szerzetek. Fiatalság, bolondság jegyzi meg a régi fáma is, és ha egy fáma régisége ellenére még mindig tartja magát, akkor az minden bizonnyal hatalmas tapasztalati tényen alapuló bizonyosság. Nos, ennek jegyében két fiatal párbeszédét figyelhetjük meg, amint éppen arról elmélkednek, milyen nagyszerű is ez az internet szolgáltatás. Már hogy egyáltalán van nekünk ilyen meg minden.

Na de hogyan szoktak elismeréssel adózni valaminek a fiatalok? Mondjuk így, hogy milyen nagyszerű találmány ez az internet Károly kérlek, igazán hálásak lehetünk azoknak a nagyszerű embereknek, aki kitalálták és megvalósították ezt a nagyszerű szolgáltatást. Tényleg nagyszerű Zoltán kérlek, a legmesszebbmenőkig egyetértek. Nagyszerű. Mélyen meg vagyok rendülve látván a nagyszerű emberi elme ezen újabb nagyszerű győzelmét, amely egyszersmind lehetővé teszi, hogy egycsapásra lehulljanak az embereket elválasztó fizikai korlátok, már ami a kommunikáció szabadságát illeti. De mint minden emberi találmány esetében, itt is figyelnünk kell e vívmánnyal egyidejűleg jelentkező potenciális veszélyekre is.

Nem, a fiatalok nem így beszélgetnek egymással - gondolta a kreatív, és összefutottak a ráncok a homlokán. A fiatalok ugyanis inkább leplezni próbálják örömüket, inkább palástolják őszinte emberi érzéseiket, mert úgy érzik, az a gyengeség jele, mintegy kiadják ezzel magukat, támadási felületet szolgáltatnak az őket gúnyolni, kiröhögni mindig kész más fiataloknak. Szóval ez nagyon gáz lenne. Ezért a fiatalok aztán az ilyen őszintébb érzelmeket is álcázzák, mindenféle jópofa, trendi szövegbe burkolják, hogy éreztessék, a dolog nagyon cool, de azért nem esnek hasra tőle, keményebb dolgoknak kéne ahhoz bekövetkezni, hogy kizökkentse őket ebből a hamis, rítust játszó álca szerepből - gondolta a kreatív.

De akkor hogyan? Hogyan fejezze ki egy mai fiatal az internet szolgáltatásai felett érzett örömét úgy, hogy közben ne váljon a többiek előtt nevetségessé?

Két mai fiatal internetezik, Winkler és Bazsó (ki van írva, nagyon cool, maisos, fiatalos nevek) és beszélgetnek. Azt mondja Bazsó, hogy pár évvel ezelőtt, azért, hogy így lehessen videót nézni az interneten simán eladtuk volna anyánkat.

Hát nem telitalálat? Benne van, hogy NAGYON tetszik, hogy így lehet videót nézni, de ugyanakkor olyan jó kis coolos, lezseres, benyögős, vagány duma, nem? És akkor még fokozza is. Mondjuk egymáséit - mondja Bazsó. Persze értem, azért a sajátomat még viccesen se, mert hátha anyák is internetezni akarnának itten, aztán még felháborodnak, és mástól vásárolnak hozzáférést, de azért még így is cool marad, meg hát még jobban érzékeltetjük, hogy ez csak olyan vicces duma. A termékismertető duma meg úgy indul, hogy az internet itt indul. Mármint az anyaeladásnál. Vagy ha nem akkor hol is? Ja hogy kettőspontot kell érteni a pont helyett, és az utána következőre vonatkozik. Nem figyelsz. Mert hogy UPC Internet Start. Csak neked nem volt nyilvánvaló.

Aztán a Winkler is hozzászól, Bazsó válaszol, nem írom ide, nézd meg, lényeg, hogy fiatalosan játékosan pajkosan évődősen beszélgetnek, megint csak érzékeltetve, hogy naná, hogy persze hogy nem komolyan, csak merészen viccesen, mert fiatalosan coolosan kellett közölni, ez a termék mennyire tetszik a fiataloknak, és akkor az ő nyelvükön kellett megszólalni. És ezt beszéli például ez a kreatív.

Hiába no, nyelvtudás nélkül ma már meg sem mozdulhat az üzleti életben az ember. Meg a kreatív se nem.

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 4/10

A technika (Technology) - 4/10

{mxc}