Vodafone reklám
*************************
Vodafone Internet Easy - 30s +++ Értékelés: 4,0/10
Igen, egy ismert arc, egy ismert csapat, egy ismert formáció, együttes, egy közismert akármi, az érték. Reklámérték. Is. Remélem. El lehet vele, velük adni mindenféle dolgokat, még olyanokat is, amihez látszólag semmilyen formában sincs semmilyen közük. Az ügyes kreatív épp arról ismerszik meg, hogyan képes összekapcsolni az ismert akármit a megismertetendő termékkel.
***************
***************
Persze vannak fokozatok. A legkönnyebb, ha maga a celeb, vagy nem celeb, de közismert személyiség pont abban utazik, amit reklámozunk. Például ha John Travolta pont abban a repülőben utazik, pontosabban pilótaként vezeti, amelynek légitársaságát reklámozza. Vagy maga Armani villog a saját öltönyeiben. Vagy épp Hunyadi János reklámozza a saját keserűvizét. Vagy... ja, az utolsó törlendő.
A következő fokozat, hogy az ismertség saját szavaival elmondja, hogy miért épp ezt a terméket használja arra amire használja, és ez miért kivételesen jó neki. Tehát például arról értekezik, mennyire kellemetlen volt neki előadás közben nagyokat szellenteni, hiszen ennek az általában közel-távol jól érzékelhető mozzanatnak az adott pillanatra vonatkozó dramaturgiai szerepe feltehetőleg nem mindenki számára volt nyilvánvalóan belátható. De amióta ezt a kitűnő fingoldót szedi... stb. (Igaz, egyes kritikusok odanyilatkoztak, hogy ezzel színészünk alakításai egyszersmind végképp jellegtelenné váltak.)
A harmadik fokozat, amikor egyszerűen csak a termék mellé tesszük a közismert entitást, és mintegy az együtt emlegetésüktől reméljük a vásárlásra ösztökélő kedvező hatást. Nos, ebbe a kategóriába sorolnám a mellékelt alkotást is. Tehát itt például a sikeres magyar vízilabda csapatra jellemző fő tevékenységi forma semmiféle kapcsolatba sem hozható a reklámozandó termékkel, talán csak közvetve, igen erőltetett módon. Voltaképp erre az erőltetésre látunk itt példát, amit nevezzünk egyszerűen felfűzésnek.
Nézzük mi is a termék? Egy fix havi díjazású vezeték nélküli internet csomag, és annak egy "lájtosabb" változata. Ehhez kell egy gépbe bedugható kis eszköz, ami megteremti a szolgáltató felé a vezeték nélküli kapcsolatot. Na most ha ezt nem a gépbe dugod, hanem egy másik kis eszközbe, akkor ezen utóbbi kis eszközhöz vezeték nélkül több számítógép (laptop) is csatlakozni tud, így nem kell mindenkinek külön-külön előfizetni az első kis eszközhöz tartozó szolgáltatásra, hanem csak azt az egyet veszik igénybe KÖZÖSEN, ezen utóbbi kis eszköz segítségével. Nos, megvan a felfűző szálunk, mégpedig a ?közös? fogalma.
Gondolnánk, úgy is lehetne, hogy a csapat egy két tagja, meg mondjuk a neves edző egymástól átvéve a szót elmondja, miért hasznos közös utazgatásaik során, ha ilyet használnak. Hiszen nincs mindenhol ingyenesen rendelkezésre álló nyílt WiFi hálózat, csak a szállodában, az uszodában, a legtöbb reptéren és pályaudvaron, számos kávéházban és egyéb vendéglátóhelyen, úgyhogy amikor például a sivatagban menetelnek, igencsak kapóra jöhet nekik ez a "közös" módszer. Az alkotók azonban nem ezt a pórias módszert választják, mert ebben egy csepp művészet sincs. Ezzel szemben, ők mély, általános érvényű gondolatokkal indítanak, hogy te, ember mivoltodat egy pillanatra se feled, különösen, ha ilyesmi szolgáltatás élvezetére tervezed magad elszánni.
Egy csapatban sok minden közös - szól a szózat. Például a gólok, az utazások, és az álmok. Nem beszélve a sikerekről. A képek ennek megfelelően egy nagy boldog család örömteli és megható pillanatait ábrázolják, amelyben az edző az apa, a mindig minden bolondságra is kapható kedves, vidám és jóságos védő-óvó játszótárs. És nem ám egy vadállat, aki leüvölti a hajat a fejedről, és kíméletlenül teljesítmény orientált (nagyon helyesen), és ellenmondást nem tűrő módon dönti el, ki utazik és ki nem. Na de ami a fő, mostantól nem csak ez a sok minden megható dolog közös egy csapatban úgy általában a világon, hanem innentől kezdve az internet is. Mert hogy van ez a két egymásba dugható kütyü, és akkor még a medence partján is vizesen és többen egyszerre. Elmaradott országokban, ahol az uszodában nincs nyílt WiFi. Meg én kacagtam is ott a végén, amikor a vicces fiú a fogkeféjét ajánlotta fel közösre (vö. kultúra), de a másik vicces fiú természetes hangon mondta egyik vicces fiúnak (nevüket tudod mondani egyébként), hogy nem az, hanem az internet közös.
Egyébként nyilván te is felfigyeltél a honlapon, hogy ha egyszer vastagon és pirossal írva vagyon, miszerint nulla forint a túlforgalmazási díj, akkor mi a ménkűnek van mégis odaírva, mennyi a csomagban foglalt belföldi adatmennyiség? Azért pajtás, mert ha elolvasod a legalsó két sort, akkor megtudod, hogy túlforgalmazás esetén ugyan nem kell többet fizetned, de úgy lelassítják az internetedet, hogy legközelebb kétszer is meggondolod, leszel-e olyan pofátlan, nyerészkedő, ingyenélő állat, hogy a rendes díj megfizetése helyett, undorító módon mindenféle kedvezmények igénybevételével próbálsz meg kibújni törvényes kötelezettségeid alól. Végtére is nem egy offshore cég vagyunk egy adóparadicsomban!
*******************************************************************************
Értékelés: 4,0/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10
A látvány (Scene) - 5/10
A technika (Technology) - 5/10
{mxc}