3.6666666666667 1 1 1 1 1 Rating 3.67 (3 Votes)

Arany Ászok reklám

*************************

Arany Ászok Félbarna sör - 30s +++ Értékelés: 4,4/10

Megmondom őszintén nem vagyok jó rassz felismerésben. Hacsak nem hangsúlyozottan tipikusak a külső személyiségjegyek, én bizony nem tudom úgymond arcról felismerni a cigány, zsidó, szláv, keleti, északi, déli, ősmagyar, stb. típusokat, nem beszélve a kevert esetekről. Így hát kissé elbizonytalanodtam, amikor a mellékelt reklám poénját próbáltam megfejteni.

***************


***************

Szóval megy ottan egy színes bőrű, igen dögös csaj lassítva, ritmusosan, ruganyosan, dögösösen, zenére, és visz a kezében két kémcsőfélét, vagy mérőedényt, vagy mit tudom én hogyhívjákot. Egy sörgyárban vonul ő, végtelen vonatkozó márkájú sörös palack sorok között, majd beér a hatalmas vörösréz főzőüstök területére. És mint jelenség, mint női szexuálisan felhívással bíró jelenség, igencsak szemet szúr a gyár egy férfialkalmazottjának, aki - mint később kiderül - valamiféle főzőmester lehet itten. A nő kétségtelenül színes bőrű, ezt könnyen megállapítottam, de hogy mennyire színes, abban egyáltalán nem vagyok biztos. Pedig úgy tűnik, a poén megfejtéséhez ennek köze lehet. A vonagolva vonuló hölgy ugyanis a két kémcsőfélében két különböző színű folyadékot visz. Természetesen sörmintákat, hiszen sörgyárban vagyunk. Azt persze még én is azonnal felismerem, hogy az egyik minta világos sör, a másik barna. A fehérköpenyes fickó meg csak figyel, figyel, és hirtelen valami ötlete támad.

Na most úgy érzem, itt kéne tetten érnem a poént valahogy, ugyanis a fickó ekkor odarohan egy pulthoz, amin két nagy gomb van. Az egyik fölé az van írva, hogy világos sör, a másik fölé pedig az, hogy barna sör. Tudják, a sörgyárakban mindig van egy ilyen pult arra az esetre, ha véletlenül valaki valamilyen ötlettől vezérelve netán össze akarná keverni a kétféle sört. Vagy esetleg speciális vészhelyzet kialakulása esetén is jól jöhet, ha mondjuk eldugul az egyikféle sör útja, akkor ki lehet engedni a másik irányba, és így nem robbannak fel a hibás oldal főzőedényei. Gondolom nagyobb sörgyárakban, ahol még ennél is többféle sört gyártanak, nyilván annyi gomb van ahányféle sör, illetve dehogyis, hiszen pont ez a lényeg, hogy a sörfajták jó része az alapfajták keverésével állítható elő, mégpedig ezen nagyszerű keverőasztal segítségével.

De nem ez a fontos, hanem hogy jelen esetben a keverési roham azért lesz úrrá a főzőmesteren, mert meglátja a két kémcsöves női jelenséget. És mivel világosat kezd el keverni sötéttel, a hölgy csak félvér lehet, hiszen innen jöhet az asszociációs inger, hogy lám, a női kívánatosság is keveréke a világosnak és a sötétnek. Nem? Valószínűleg csak nekem nem egyértelműen szembeszökő a hölgy félvérsége, de hát mint a bevezetőben már említettem, én nagyon rossz vagyok ebben.

Vagy én tévedek és egészen más a poén nyitja? Mondjuk a fickó annyira beindul a nő látványától, hogy azonnal nedvek keveredésére gondol, de mivel e vágyának ott és azonnal nem tud teret engedni, hát pótcselekvésképpen a sörnedveket keveri össze.

Az is lehet, most először látja így egymás mellett a kétféle italt, és mondjuk kicsit rosszul lát távolba, azaz a két kémcső képe az agyában egymásra vetül, és azonnal ötletté formálódik a látvány. Miért ne lehetne összekeverni? Mi volna, ha kipróbálnánk? Tudják, a tudomány történetében sokszor köszönhetjük ilyesféle véletleneknek a nagy ötleteket. Például a jelenség, ahogy a gőz a fövő levesen a fedőt emelgeti, elég volt James Wattnak a gőzgép feltalálásához.

Nos, nem tudom a fentiek közül mely úton poroszkált kreatívunk agya, esetleg egyiken sem, de az biztos, én csak értetlenül néztem, mitől indult be a főzőmester, de hát - mint tudjuk - én egy különösen elfajzott esete vagyok a reklámbefogadók széles közönségének. Bököm is tökön magam azonnal. Na meg hogy a szlogen szerint ez az elismerés új íze, azt végképp nem tudtam hova tenni. Én ugyanis e fogalom régi ízével sem voltam tisztában sosem, nemhogy értékelni tudnám ebben a vonatkozásban az újdonságot. Ja pardon, dehogynem. Hiszen korábbi reklámokból már belénk vésődött, ki ne emlékezne rá, hogy az ilyen gyártmányú sör jól esik, mint az elismerés. Ergo ez a sör az elismerés íze. Kérjük tehát a továbbiakban ehhez az idétlen stupid párosításhoz tartani magukat e fogalom használata során. Ugyanis a nyelv, ha tetszik, ha nem, változik. Úgy is mondhatnám, nem lehet kétszer ugyanabba a nyelvbe belelépni.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 6/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}