5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (2 Votes)

T-Mobile reklám

*************************

T-Mobile 0 Ft-os havidíj akció - 40s +++ Értékelés: 5,2/10

Volt itt verseny is. Meg talán van is. Azt kellett a versenyzőknek ábrázolni, hogy miért és hogyan jó az embereknek a cég széles sávú Internet szolgáltatása. És tessenek megnézni (enreklamom.hu), a díjazottak tényleg erről szólnak! Teljesen meg vagyok zavarodva. De mondjuk nem is láthattuk őket a tévében. Mert nem voltak azért igazán profi munkák. Ügyes, amatőr kísérletek. A profi munka ilyen.

***************


***************

A kiírás mondjuk az lehetne, hogy mutassuk meg húsztól negyven másodpercben, miért jó az emberiségnek, hogy ha november 16. és december 31. között, lakossági és kisvállalkozói megállapodással köt üzleti, havidíjas hang előfizetést két éves hűségnyilatkozattal, akkor egyrészt választhat egy akciós telefont 990 forint kezdőrészletért, másrészt a havidíjat 2010 január 1.-ig elengedik neki. Na jó, az egyik telefon tényleg csak ennyibe kerül, vagy elfelejtették odaírni, hogy kezdőrészlet. Viszont van egy olyan is, amelyiknek 3990 forint a kezdőrészlete.

Na de mindegy, szóval ki tudja mindezt nagyon plasztikusan, érzékletesen elmondani negyven másodpercben? Ki lesz az az ügyes legény? Leány?

De mit is beszélek, hisz a mű elkészült, fentebb látható. És igazi profik csinálták. Szép. Tényleg. Kedves. Bájos. Hangulatos. Szerelmes. Fiatalos. Télies. Holywoodos. Mert hogy srác bennragad egy havas hegyi úton a megrekedt forgalomba, és a vidám kis bájos asszonykája otthonról tartja benne a lelket a mobilon keresztül. Ott ül kint az asszonyka (persze lehet, még nem az, csak sweetheart) a verandán a hintaszékben a hóesésben a hidegben jól felöltözve - gondolom empátiából kifolyólag - és először viccesen útinformot mond. A pasija még nem vidám ettől, de már kicsit enyhül. Eztán a csaj énekelni kezd szerelmének. Szép melankolikus karácsonyi dalocskát. Fickó most már tényleg megenyhül, és kihangosítja a mobilját. Jó készülék, mert úgy az egész hegyoldal hallja. Mintha egy nagy hangszóróból szólna. Valahonnan még zenekar is kerül hozzá. A fickó mosolyog, az emberek mosolyognak, béke és nyugalom költözik a tájra, ugyan a szöveget nem értem egészen, de van benne olyan, hogy békés nagyvilág. A hó hullik, a kamera lassan hátrafelé mozogva mutatja a behavazott járműveket, és mi tudjuk, a szeretet fehér, puha szárnyain mindenki biztonságban hazarepül majd. (Most miért, igenis hogy puha szárnyain te cinikus állat!) Aztán azt mondja egy férfihang, hogy mindig összekötünk benneteket. Majd jön a rövid termékismertetés, hogy mit vásárolj mikor és hogyan, és miért lesz neked ettől jó.

Te most nyilván azt kifogásolod, hogy valahogy ebből az egészből nem nagyon jön le például a 990 forint kezdőrészlet. Meg a hűségnyilatkozat sem, nem beszélve a nulla forintos néhány havi havidíjról. Nem jön le közvetlenül. A végén a konkrétumokat meg fel sem tudod fogni annyi idő alatt. De ez nem helyes. Ugyanis ez egy - hogy is mondjam - ilyen felidéző reklám. Van nekünk ez a szolgáltatónk, aki megint valami nagyszerű nulla forintossal készül karácsonyra. És ez a reklám éppen elég ahhoz, hogy szép kellemesen felidézze neked magát ez a kitűnő szolgáltató. Hogy az eszedbe juttassa érted való létezését. Hogy te csapj a homlokodra, és vegyél még egy új előfizetést. Hogy menj le a pontjába, és kérdezd meg, tessék mondani, mit is kell nekem venni most? Ugyanis annak a nagyon hangulatos reklámnak a hatása alatt állok még mindig tetszik tudni, és annyira vehetnékem támadt, hogy alig bírtam ki idáig. Majdnem az utcán vettem valamit. Tényleg csak az erős záróizmaimnak köszönhetem, hogy baj nélkül ideértem. Csak tessék engem felvilágosítani mit is kell nekem itt most vásárolni?

Egyébként hogy igenis van hatása az ilyen típusú reklámoknak azt az is mutatja, hogy a különböző internetes fórumokon és platformokon élénk eszmecsere folyik egy adott reklám szereplőinek kilétéről, a zenéről, annak, illetve a női szereplők meztelen képeinek letöltési lehetőségeiről, és a filmecskék mindenféle apró részleteiről.

Csak épp a reklámozott termékről nem nagyon.

*******************************************************************************

Értékelés: 5,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 5/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 3/10

A látvány (Scene) - 8/10

A technika (Technology) - 7/10

{mxc}