5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (2 Votes)

OTP reklám

*************************

OTP Lakáshitelek - 30s +++ Értékelés: 4,0/10

Azt hiszem talán ez a legkönnyebb. Ezért szeretik a reklámkészítők az ilyen típusú reklámokat. A legkönnyebb kitalálni, a legkönnyebb eladni. Ugyanis nem kell azon izzadni, hogyan tegyük termék specifikussá a teljes reklámidőt, és ugyanakkor a nem szakember megrendelőt is jól meg lehet győzni a hatás intenzitásáról.

***************


***************

Az, hogy a hatás nem a termék irányába hat, részletkérdés. A megrendelő ezt nem fogja észrevenni. Aminthogy a célközönség sem. Ugyanakkor hihetetlenül kevés agymunka kell a storyboard előállításához. Elég mondjuk egy tréfás családi videó, szóljon bármiről, és szinte bármihez oda lehet ragasztani. Kisgyerek viccesen elcsúszik a kerti medencében - az ön üzleti ügyei sosem csúsznak meg, ha most veszi igénybe tanácsadóink, stb. Kisgyerek viccesen elcsúszik a kerti medencében - jól csúszik az étel CsuszCsusz majonézzel. Kisgyerek viccesen elcsúszik a kerti medencében - ez a baleset veled is megeshet, de megúsznod csak úgy lehet, ha biztosítónk nyújt védelmet. És így tovább.

Konkrét példánkban a nagy ötlet nyilván akkor fogant meg az aktuális kreatív agyában, amikor kissé beseggelt állapotban, egy üveg sörrel a kezében, otthon a tévé előtt a nagyfotelben mélázott röhécselve a Duma Színház (vagy minek hívják) ifjú titánjainak műsorán. Aztán amint épp emelte volt szájához a flaskát, mozdulata a száj előtt hirtelen megállt, szeme kikerekedett, majd kiüvöltött a konyhába, asszony, megint kerestem néhány milliót! Nosza kötünk majd szerződést az egész bagázzsal, biztos olcsóbb lesz, mint valami vén berohadt nagypofájú ripaccsal, oszt bekeverjük a poénokat leggazdagabb megrendelő anyagába.

Az elgondolás osztatlan sikert aratott kreatívunk cégénél, és sorra, rendre valósultak meg a vonatkozó klipek. Azóta is mindennap egymásnak gratulálnak a dolgozók, mert olyan, de olyan könnyen megy sorozatban a klipek gyártása, hogy szinte a mennyországban érzik magukat. A poént kitalálják a srácok, utána már csak egy kis fazonigazítás, és megvagyunk. A fazonigazítás azért kell, mert ellentétben az általam a bevezetőben mondottakkal, ők igenis profik, vagyis igenis termék specifikussá teszik a teljes reklámidőt. És tényleg, csak ámulunk, bámulunk a megvalósítás virtuozitásán.

Nézzük például a mellékelt munkát. Itt ugyebár lakásról, lakásépítésről, lakáshitelről volna szó. S lám, máris egy betonkeverőből keveredik ki, hogy az OTP Lakáshitel bemutatja. Aztán a poénos történet is úgy kezdődik, hogy a rokonok házat vettek vidéken, és ráadásul a háttér is olyan vakolatlan falat mintáz. A szlogen, illetve az üzenet befogadása is elő van készítve azzal, hogy a fiatal komikus mögé fel van írva krétával: nemduma. Na most miközben te a húsz másodperces sztorit hallgatod, tudat alatt ezek az üzenetek neked mind hazamennek. Már érzed, itt az OTP részéről valami lakással kapcsolatos nagyon kedvező ajánlat fog elhangzani. És elkezded ezt várni, persze csak tudat alatt. És ahogy megy előre a történet a végkifejlet felé, ugyanazzal a fokozott vággyal várod a poén feloldozását, aminthogy a nagyon kedvező lakáshiteles ajánlat elhangzását. Persze ez utóbbit csak tudat alatt. Aztán eldördül a poén, óriási siker, legalábbis a helyszínen, és amíg a hatás lecseng - legalább tíz másodperc, ha nem érted akár több is - addig elhangzik a lakáshiteles üzenet. Arra persze csak tudat alatt tudsz figyelni, hiszen még bőven benne vagy a poénnak örülés tíz másodpercében, de azért ott van az, legalább a tudatalattidban. Aztán amikor egy másik bankba mentek a feleségeddel lakáshitelért, egy pszichológustól majd évek múltán megtudod, te tudat alatt mindig is az OTP-hez szerettél volna menni egy ilyen típusú kölcsönért. Talán ezzel magyarázod majd az asszonynak évek óta fennálló potencia zavaraidat.

Egyébként most látom csak, hogy a nemduma felirat nem ezt az üzenetet készítette elő, hiszen az itt úgy szól, hogy legalább a hitel miatt nyugodt lehetsz. Viszont az átkötés egészen zseniális. Emlékszel, a poénban a kutyanyüszítéstől nem lehettél nyugodt, és akkor ezt fantasztikusan ellenpontozza, hogy de legalább a hitel miatt nyugodt lehetsz. És így mi fog először eszedbe jutni, ha kutyanyüszítést hallasz?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}