3 1 1 1 1 1 Rating 3.00 (1 Vote)

Nők Lapja reklám

*************************

Nők Lapja - 20s +++ Értékelés: 4,0/10

Én már csak ilyen vagyok. Pontosabban az ember már csak ilyen. Hogy mindig a maga szempontjából értékeli az eseményeket. Pontosabban az ember szereti azt képzelni, hogy körülötte forog a világ. Én például azt képzelem, az adott lap az én kritikám hatására próbált korrigálni.

*************** 


***************

Gondolom, azt sem tudják az alkotók, ki vagyok, de olyan mintha... Olyan, mintha az én dörgedelmes kritikám hatására próbálták volna enyhíteni azt a durván negatív reklámjukat, miszerint egy nő azért rúgja fel az emberi kapcsolatait, mert inkább a Nők Lapját olvassa. És hogy ez egy jó indok szerintük az otthonmaradásra, vagyis bárki könnyen beláthatja, a nőnek nincs más választása. Vagy az is lehet, végtelenül gyenge, vagy mostanra már végtelenül legyengült a humorérzékem.

De hogy mégis érezhettek valamit az üzenet nem teljesen egyértelműen pozitív volta felől, azt az itt látható módosított klip igazolja. A lap tartalmának ismertetése rovására két újabb snittet applikáltak a műbe a gondos kreatívok. Úgy el tudom képzelni a párbeszédet, ami a reklámcég embere és a megrendelő embere között lezajolhatott:

Na ide figyeljen barátom - így a megrendelő - olvasom ennek a Kritikusnak a kritikáját, és tudja mit, igaza van. Hát hogy lehetnek ilyen marhák maguk, még hogy a mi lapunk éket ver az emberek közé? Hogy jó indok az otthonmaradásra? Ne haragudj drágám, hogy nem mentem el, de hát tudod, a lapot olvastam, mi? Ki volt az az agyalágyult, aki aláírta magukkal a szerződést? Mi, hogy én? Hát nem látta, hogy részeg voltam, voltunk? Milyen kreatív maga? Na jó, akkor azért ezt nem kell hangoztatni, mit tudnánk kitalálni?

Nos - így a reklámcég embere - itt pusztán csak arról van szó, hogy úgy látszik ez a Kritikus még nem vevő a mélyebb humorra. Hát persze hogy abszurd a helyzet, és pont ezért vicces. Maga még részegen is kacagott rajta, jó mindenen kacagott, de ezen máshogy, mert magának érző, értő lelke van. Fogékony a maga lelke. Ez a Kritikus meg egy bunkó, neki az nem megy át, hogy na azért ez már biztosan nem, de olyan jó a mi lapunk, hogy szinte majdnem. Egy picit megfordult a hölgy fejében a gondolat, de rögtön el is hessegeti természetesen. Mert amikor például azt mondjuk, úgy örült, majd kiugrott a bőréből, és én ezt egy reklámfilmen meg is csinálom, hogy kiugrik a bőréből, akkor ez a Kritikus majd szirénázni fog, hogy milyen negatív reklám ez már megint, meg hogy a bőr nélküli véres ember nem biztos, hogy étvágygerjesztően tudja enni a kívánatos akármit, amit éppen reklámozunk. Pedig ez csak egy geg. Aminthogy az étteremben búslakodó férfi is az. Már akkor sokat nevettem, amikor eszembe jutott. Na jól van, picit változtatunk. Persze az idő marad. Az lesz, hogy mondjuk a fodrászhoz sem megy el, meg a szezonvégi kiárusításra sem. És akkor, hogy ezt a két másik lehetetlent is hozzátesszük, talán a Kritikus faszfej is megérti a humor lényegét.

Rossz hírem van. Annyira sötét vagyok, hogy elsőre nem is tudtam értelmezni, mit ábrázol az első két snitt, nem hogy észrevettem volna mondjuk a másodikban, hogy 70%, meg SALE. Csak az ismerős éttermi részre legyintettem egyet, hogy ezt már aláztam egyszer. Aztán amikor realizáltam az új részek jelenlétét, úgy értelmeztem, lám a helyzet picit súlyosbodott, a nő a lap hatására teljesen eltorzult, minden olyan érdeklődését elvesztette, ami egy nőt nővé tesz. Se fodrász, se ruhák, se férfi. Aztán rájöttem, hogy ez humor. Már hogy az akar lenni. Ugye?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) ?- 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}