*************************
T-Home T-Mobil Kapcsolat Program - 40s +++ Értékelés: 3,8/10
Igen, valóban, engem mindig mélyen megérintenek az ilyen típusú reklámok. Nem ragadunk le holmi ócska kis termék nevetséges tulajdonságainak taglalásánál, nem fecséreljük az értékes reklámidő legnagyobb részét valamiféle partikularitásban való sekélyes botorkálásra. Ehelyett tekintetünket a horizontra emeljük, és valami általánosat, valami emberit, valami nembelit pillantunk meg.
***************
***************
Persze ez nem könnyű, ha az ember kreatív, hiszen a feladat mindig valamiféle konkrét termék ajnározásáról szól. De a valóság csele éppen abban rejlik, hogy a hétköznapi partikularitás virtualitásában mindig identifikálható, mi több, abból mindig absztrahálható egyféle esszenciális fundamentum?
Izé, professzor úr, ha lehetne...
Bocsánat. Tehát jön a megrendelő, és azt mondja, van ez a két szolgáltatásom, és én kitaláltam, hogy ha valakinek mind a kettő van, akkor mindenféle kedvezménynek látszó dologgal kedveskednék neki, pontokat gyűjthet hangyaszorgalommal, meg más ilyesmi, persze semmi különleges bevételcsökkentő izére nem kell gondolni, sőt, szóval elneveztük Kapcsolat Programnak. Merthogy összekapcsoltuk a kettőt. Tudja, a felhasználó örül, azt hiszi, hogy most jól jár, lelkes lesz, pici engedményért cserébe sokkal többet fogyaszt, és akkor most tessék ezt reklámozni.
Nos, mit tehet ilyenkor egy egyszerű kreatív? Azt a hetvenhétféle paramétert nem ismertetheti, ami leírja a konstrukciót, ahhoz legalább egy ügyfélszolga segítsége kell, meg hát ő se érti, szóval belekapaszkodik a kapcsolat szóba. Mintegy kiemeli tehát e szót a hétköznapiságból, tekintete elhomályosul, lemegy alfába, aurába, csakrába, reikibe, miegymásba, eltávolodik a létvalóságtól, felülemelkedik a konkrét termék meghatározottságain, és megindul a meditatív folyamat.
Vajon létezik tökéletes kapcsolat? Tényleg, vajon létezik-e? A te szíved mit súg? És mit mondanak az Istenek? A képen a véletlenül összefutó fiatalok között talán éppen most kezdődik.
Amelyben egyformán fontosak vagyunk, és megbízunk egymásban. Hát igen, ebben a mai, farkasembernek emberfarkasa világban mindenki az ilyesféle kapcsolatokat éhezi. Na ha ezt lehet vásárolni, akkor már rohanok is. A képen az a szegény magányos lány a padlón, lám éppen padlót fogott e tekintetben.
Meghallgatjuk a másik kedvenc zenéjét, de szabadon dönthetünk a miénkről. Ez persze szimbolikusan értendő, te is értetted, ugye? A képen ezt a szabadságot úgy érzékelteti a művész, hogy például a csaj az utcán azt hallgathat, amit akar, miközben otthon a srác is szabadon nyomkodhatja a távirányítót. Ezért lehet olyan mély, szoros, bensőséges, és őszinte a kapcsolatuk.
Ismerjük egymás gondolatait, de nyitottak vagyunk az újdonságokra. Na persze ez nem mindig hasznos, mert ha például én nyitott vagyok a nagymellű Irénkére az iktatóból, és a párom ismeri a gondolataimat, annak igen kellemetlen következményei lehetnek a kapcsolatunkra vonatkozóan. A képen persze nem ez a példa szerepel, ott sakkoznak, meg laptopozik valaki. Te fejtsd meg.
Tudunk együtt örülni és úgy érezzük, megtaláltuk a helyünket. Mint például a képen a haverok, meg az ünneplő család. Ők együtt örülnek, és vélhetőleg nagyon a helyükön vannak. Olyan őszintén boldogok, öröm nézni.
És most jön a lényeg, miután megtanultuk milyen a tökéletes kapcsolat, és immáron hevesen vágyakozunk utána, jöhet az örömhír, miszerint ők, mármint ez a kedves szolgáltató sok ilyen kapcsolatot szeretne, mert ők emberbarátok, mert csakis az emberiség jóléte lebeg célként a szemük előtt, ezért megalkották a rugalmas kedvezményeket kínáló kapcsolat programot.
Tessék. Rajtuk most már nem múlik az emberiség üdvözülése. Ők megtették amit lehet. Egyrészt megvilágosították csökött agyunkat a tökéletes kapcsolat mibenlétére vonatkozólag, másrészt megvalósították az egyik szükséges feltételt. Vagyis kommunikációhoz szükséges, hogy őket válaszd, mert különben nem lesz tökéletes a kapcsolatod. Ezen meditációs gyakorlat után egyszerűen nem tudod nem őket választani. És ha megnézed a honlapot, láthatod, hogy még pontokat is?
Ezért jó ez a reklám.
*******************************************************************************
Értékelés: 3,8/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10
A látvány (Scene) - 5/10
A technika (Technology) - 5/10
{mxc}