4.2 1 1 1 1 1 Rating 4.20 (5 Votes)

Vodafone reklám

*************************

Vodafone Családi Kedvezmény - 40s +++ Értékelés: 4,6/10

Tudja főnök, valami olyan koncepción gondolkodom, amely a céget egyfajta gondoskodó, problémamegoldó megvilágításba helyezné, de mégsem nyílna szakadék az üzenet, és e megmentő szerepkör láttatása között. Tehát igenis a termék használata révén oldódhatna meg, mondjuk egy családi konfliktushelyzet, illetve válhatna elviselhetővé egy problémás családi érzelmi viszony. Mit szól hozzá főnök?

***************


***************

Jól van Bandikám, csináld csak, szólj, ha kész vagy az alapkoncepcióval. Én bízom abban a kis zseniális koponyádban.

Na idefigyeljen főnök, megvan. Szóval vegyünk egy fiatal srácot, legyen mondjuk színész, és van neki egy suttyó, bunkó, durung, paraszt családja, akik mindig valami nagyon ciki, gázos, égő helyzetbe hozzák, amikor is ő majd elsüllyed szégyenében, hogy ilyen primitív állatok az ő szülei. Még a külsejük is nagyon hervasztó. Nem is érti, hogy lett belőle normális ember. Na most majd kitalálunk néhány ilyen gázos helyzetet, nagyon vicceset, mert ugyebár az emberek szeretnek az ilyen kínos helyzeteken röhögni, már ha nem róluk van szó. Tehát ezt a kárörvendő attitűdöt használnánk ki, elvégre minden ember egy jó nagy tuskó is egyben, nyilván a főnök úr is élvezkedett már hasonló helyzetkomikumokon. Na persze a főnök úr nem tuskó, nem úgy értem, de hát végül is emberek vagyunk, vagy mik, szeretünk a mások baján egy jót röhögni. Legalább. Na de most jön a lényeg. Tehát amikor a főhős szemmel láthatóan éppen a pokolba kívánná a tisztelt szüleit, akkor jön az üzenet, miszerint családot ugyan nem választhatsz, de spórolhatsz velük. És bemondjuk ezt a fejenkénti ezer forintos kedvezményt. Na most ott van ebben a konfliktus kezelés, hogy ugyebár amikor a srác éppen azt fontolgatja, milyen halálnem volna a legköltséghatékonyabb megoldás a szülei eliminálása vonatkozásában, akkor hirtelen mellbe vágja a felismerés, hogy ha megölné őket, nem spórolhatna rajtuk fejenként ezer forintot. Nos itt érhető tetten koncepciómban cégünk társadalmi felelősség vállalása, amely ez esetben akár életeket is menthet.

Értem Bandikám, ha már utálod a családod, hát legalább nyerészkedj rajtuk. Látom szép, nemes, alapvető emberi érzelmekre apellálsz. Na jó, persze csak vicceltem, hiszen itt majd a humor játssza a főszerepet, senki sem fogja magát ilyen végletes értelmezésekre ragadtatni, legfeljebb néhány elszállt agyú, önjelölt kritikus blogger, úgyhogy láss neki a vicces részek megalkotásának, jó lesz ez.

Így hát Bandika megalkotta a színházas verziót, ahol a színészfiút előadás közben zavarják meg a szülők durung bekiabálásai, és az itt látható esküvői változatot, ahol valamilyen saját készítésű, ocsmány szoborkompozíciót nyújtanak át a szülők nászajándékul, idétlen csinnadratta közepette. Nagyon viccesen égő mindkét helyzet, hiszen mindig nagy nyilvánosság előtt alázzák drága gyermeküket a félhülye ősök.

Nekem mondjuk hányingerem van az ilyen humortól, de hát ez személyes ügy, nem vagyok jellemző, nem osztok, nem szorzok egy ekkora cég szempontjából, a fókuszcsoport meg nyilván fetrengett a röhögéstől. Hiába no, nekünk magyaroknak már csak ilyen destruktív, pejoráló humorunk van, abszolút megy a pesszimizmusunkhoz, vagyis a reklámcég ragyogóan felismerte, hogyan kell bizalmat építeni az adott termék iránt. Az olyan deviánsokkal pedig, mint én, nem kell foglalkozni, legfeljebb egy másik mobilcég ügyfeleként halnak majd ki előbb-utóbb.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 6/10

{mxc}