1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Allianz reklám

*************************

Allianz Életbiztosítások - 30s +++ Értékelés: 5,0/10

Nos igen, mit tegyünk, ha meg akarjuk mutatni, milyen váratlan helyzetekben jelenthet felbecsülhetetlen értékű segítséget egy életbiztosítás? Hozhatunk reális helyzetet, vagy irreálisat, azaz vicceset. A reális verzió igen hatásos esete lehet, hogy mondjuk valamely közeli hozzátartozónk halálával példálózunk, de attól tartok, még kezdő kreatívok is ki tudnák mutatni e megoldás hátulütőit.

***************


***************

Sokkal kevésbé látszik ingoványos talajnak a vicces típusú verziók alkalmazása, hiszen ha már a biztosítás neve ily szerencsétlenül utal az élet valamilyen formában való veszélyeztetésére, legalább kacagva nézzünk szembe a halállal. A mellékelt tanulmány szintén ezen az úton jár.

Kvázi mintegy futólag áttekintjük az életet, és viccesen utalunk mindenféle veszélyforrásra. A futólag itt szó szerint értendő, mivel a szereplők végig futásban mutatják be a különböző veszélyes történüléseket.

Bécsi keringő lendületes hangjaira szökell elénk a fiatal "just married" pár, miközben őszi levelek hullnak. Miért? Kezdet és elmúlás? Nem értem. Azaz hopp! Egy virágcserép is hullik! Majdnem rájuk. Mondjuk én elsőre nem is vettem észre. Aha, az életveszély. Bezzeg ha valamelyiküket eltalálta volna, milyen jól szolgált volna az életbiztosítás mindjárt itt az új, közös élet hajnalán. Aztán szökellés közben a fiatalasszony hirtelen terhes lesz, és az a nagyon veszélyes dolog történik velük, hogy lefröcsköli őket egy autó. De nosza máris ugranak a biztosító emberei, mindenféle száraz ruhaneművel kínálva őket, mintegy szimbolice is.

"Rohanó világunkban néha váratlan helyzetekbe botlunk. De az Allianz segít túljutni az akadályokon. Generációkon át. Gondoljon a jövőre és fektessen be családja biztonságába."

Tehát ezt a mondandót van hivatva szemléltetni a klip, ezért rohannak a szereplők kvázi átvitt értelemben is, és ezért látjuk generációk kalandjait a csakugyan váratlan, de itt inkább viccesen váratlan helyzetekben.

Ott hagytuk abba az imént, hogy száraz ruhát kap a várandós pár. És alig száradtak meg, máris kettős gyermekáldásban részesülnek, valamint majdnem pofán vágja őket egy ember létrával, mint váratlan helyzet. Aztán száll egy labda a már járóképes gyermekekkel futó pár felé, és jól hókon nyomja az asszonyt, váratlan helyzetbe hozva őt ezzel. Még a mobilját is elejti, ha jól megfigyeled. De nem hal meg, csak fáj, de Allianz-nő máris jegeli. Közben mobilja is vissza a kezébe valahogy. Aztán kerül valahonnan egy törött lábú fiatalember, akit kerekesszékben tol a kissé már idősebb apuka, anyuka, és a már anyányi gyermekek mellettük rohannak, illetve a srác gördeszkázik, a lány futtában olvas valamit. Gondolom mindjárt jön a villanyoszlop. De érdekes módon itt nem történik semmi váratlan, hacsak a lábtörött idegent nem számítjuk. Vagy a fiatalember lenne a nagypapa, akinek váratlanul eltörött a lába? Hacsak így nem. A végén távoli csoportkép a naplementében, ahogy a négy futóhoz még ketten csatlakoznak. Tolószék itt már nem látszik. A zárókép szimbolikájának megfejtését szerkesztőségünkbe kéretik beküldeni.

Természetesen egyszeri, vagy néhányszori megtekintésre a történéseket ilyen részletességgel megfejteni nem lehet. Az talán lejön, hogy itt van rohanás, meg életszakaszok egymásutánisága, és váratlan helyzetek. Kicsit figyelemelterelő persze, hogy az ember megpróbálja megérteni mi is történik a harminc másodpercben, de az üzenet szépen elmagyarázza. Csak arra nem figyelünk oda, mert még mindig azon filózunk, mit is láttunk. Én meg hiába magyarázom, hogy ne tessék zsúfolttá tenni a picinyke reklámidőt, mert nem éri meg a pénzt és az energiát.

Mondjuk így kéne: rohanó világunkban (látjuk, földgolyó rohan) néha váratlan helyzetekbe botlunk (bucka, rá van írva váratlan helyzet, földgolyó megbotlik benne). De az Allianz segít túljutni az akadályokon (látjuk, sok váratlan helyzet bucka földgolyó előtt, de Allianz emberke segít átmászni). Generációkon át (látjuk, széles generációfolyó, rajta Allianz híd... hagyjál! Ne vedd el a billentyűmet még nem fejeztem be! Csúnya vagy!

*******************************************************************************

Értékelés: 5,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 5/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) ? 5/10

{mxc}