1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

K&H reklám

*************************

K&H nagyon nagy betét - 20s +++ Értékelés: 3,8/10

Nagyon nagy hülye vagyok. Alapvetően rosszul állok hozzá a kérdéshez. Mindig abból indulok ki, vajon fel tudja-e kelteni érdeklődésemet az adott reklám akkor, amikor voltaképp nincs is semmi bajom. Ez helytelen megközelítés. Ugyanis a reklám elsősorban azokra hat, akiknek épp valami bajuk van.

***************


***************

Képzeld el, hogy nagyon megijedtél, nagyon félted a nehezen összekuporgatott kis vagyonkádat, és nagyon nem tudod hova helyezd biztonságba. És akkor jön ez az ide mellékelt reklám. Úgyis mint kapóra. Hát fogsz te azon elmélkedni, hogy neked már leszakadna a pofád az adott bank helyében, ha még egy ilyen sületlen táncos idétlenséggel kijönnél? Hát fogsz te azon elmélkedni, hogy ki, kivel hogyan fonódhatott össze érdekileg és/vagy testileg a reklámcég és a bank viszonylatában, hogy még mindig meg tudják etetni a menedzsmenttel e koncepció hatékonyságát? Dehogy. Téged e szorult helyzetedben azonnal megragad az üzenet, miszerint itt valami nagyon nagy betétről volna szó. Csak az cseng a füledben, hogy nagyon nagy, csak arra tudsz koncentrálni, hogy végre, itt egy biztosnak tűnő ajánlat, ha ide berakod azt a nehezen szerzett néhány milliárdot, hát rövid úton is jelentős hasznot hajt majd neked. Tehát erről van szó. Insight, tudod, a fogyasztói. Csak telibe kell találni. És akkor szeretni fogod a filmecske minden másodpercét. Mert tippet adott. Fényt gyújtott az alagút végén. Ezért legszívesebben megcsókolnád a szumós gyerek mindkét orcáját, mert a nagyon nagy kamat reményének szimbólumává nemesedett e pillanatban ő a te szívedben. Vagyis számodra ilyenformán az adott helyzetben nehezen képzelhető el egy ennél jobb, ütősebb, zseniálisabb reklám. Mert felszabadított, mert megváltott. Ültél otthon keserű gondolatokba merülve, ötleted nem volt, hogyan és hol lehetne pénz értéket megőrizni, esetleg növelni, elképzelni se tudtad, milyen intézmény lehet az, ahol ilyesmi pénzügyekkel foglalkoznak. Az meg végképp nem jutott volna az eszedbe, ha ki is találnád, hogy az ilyen intézményeket banknak hívják, hát menj, és összehasonlítgasd rendre a vonatkozó ajánlataikat. Te ehelyett csak ültél otthon és emésztetted magad. És ekkor pillantottad meg a háttérben szóló tévé képernyőjén idevágó reklámunkat. A többi már történelem.Igen, így, ilyen szemmel kell egy reklámot értékelni. Ehelyett te mit teszel? Elkezdesz azon filózni, vajon a szlogent találták-e ki előbb, esetleg a terméknevet, vagy egyszerűen a kreatív kigondolta, milyen jópofa volna, ha most egy ilyen nagy melák fazon táncolna a mi jó kis táncos koncepciónkban. Annyira jól lejönne képileg. Végül is mindegy, a tojás volt-e előbb, vagy a tyúk, te, akinek nincsenek befektetési gondjai, mert szegény vagy, mint az államháztartásunk egere, úgymond objektíve, és épp ezért helytelen alapállásból röhögsz és gúnyolódsz ezen remek kreatív ötleten.

Szóval jön először a már megszokott zenénkre a fiatal táncos ember táncolva nagy lendülettel, és akkor hirtelen nekiütközik valami nagynak. A zene megtörik, a lendület megtörik, negatívum, kellemetlen, mondod erre rögtön te. Aztán kiderül, hogy az akadály egy olyan nagydarab szumós fickó. Ekkor azt mondja a mesélő, hogy a neve nagy. Még mindig nagy. Mármint az ember neve az, hogy Nagy? Még mindig Nagy? Annak ellenére, hogy sokan szeretnék őt már másképp hívni? Értetlenkedsz megint. Pedig itt csak valami nagynak a feelingjét keltettük viccesen, mintegy illusztrációként. És akkor a jópofa legény lekapja az arculatsapkát a táncos gyerek fejéről, magára ölti, és ő is csatlakozik a tánchoz, persze csak a maga mackós módján, vidáman, mosolyogva. És akkor mindenki boldog. Merthogy jön az üzenet, itt valami nagyon nagy betétről van szó. Ennyi az egész. Miért nem szereted?

Nem is tudom. Azt hiszem, egyszerű fiziológia. Elkezd tőle borsódzni a hátam. Ez a tény. Ez a tünetem. Orvos majd megmondja, mi bajom. Szellemtelenség? Fantáziálatlanság? Irigység, hogy ilyen egyszerűen ennyi pénzt lehet keresni?

Könyörgöm vegyetek be magatok közé délceg kreatívok! Le vagyok égve, szánjatok meg! Ígérem, jó leszek, fantáziám nekem se sok van, nem kell tőlem félnetek. És van is egy jó ötletem. Mondjuk legyen mindennek az alapja a tánc...

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 4/10

A technika (Technology) - 4/10{mxc}