1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Arany Ászok Sör reklám

*************************

Arany Ászok sör - 30s +++ Értékelés: 4,8/10

CSR. Az van itt. Corporate Social Responsibility. Társadalmi felelősség vállalás. Nagy cégek, multik, ilyesmik önzetlen, önfeláldozó vállalása, hogy megsegítik a társadalmat. Segítenek itt, segítenek ott, segítenek, ahol tudnak. Jóságosak. És te tudod, belátod, ha az ő termékeiket veszed, akkor az áradó jóság és szeretet forrásának elapadhatatlanságához járulsz hozzá. És te még szidod a rendszert.

***************


***************

Tehát például ha te egy amatőr focicsapat tagja vagy, és a megfelelő sört iszod, akkor hozzájárulsz ahhoz, hogy a sörgyár támogathassa a te amatőr focicsapatodat. Mert ha nem iszol elég ilyen sört, akkor a szerencsétlen magántulajdonosoknak már végképp nem lesz miből téged támogatni, már így is a híd alatt tengetik életüket, és az ingyen konyhán esznek. Nem, dehogy vagyok én tőke ellenes, tudom, hogy jelenleg nincs jobb ötlet. Még nekem sem, bár már dolgozom rajta. Addig is kellemes kizsákmányolást kívánok mindenkinek, akinek legalább egy alkalmazottja van. Nekem most nincs, de legalább én sem vagyok az. Ha tehát ilyen sört iszom, azt maximálisan önzetlenül teszem, önzetlenebbül, mint a gyár, akit ily módon én támogatok, hogy támogathasson. Miközben nekem ebből nem jut semmi. Csak a jóérzés természetesen, hogy az amatőr focisták egészségesen életmódolhatnak a munka után. Közben én hülyére hízom magam a sör segítségével, vagyis az életemet adom értük. Igaz, ez az én választásom. Vagyis most nem azt képzelem magamról, hogy egy lusta állat vagyok, hanem egy nemes ügyért harcolok, miközben ezt a sört iszom. Ezennel felajánlom, a hazám szolgálatában ha kell, naponta az asztal alá iszom magam a szóban forgó sör felhasználása révén.

Mert igenis megfogott a klip, mélyen érintett. Indul egy üres focipályával, majd valaki lehúzza a redőnyt. Bár szimbolikájában ez a mozzanat ezen válságos időkben kissé félreviheti a fókuszt, de hát nem lehet minden kreatív mellé egy tehetséges embert állítani. Aztán látjuk, mások is befejezik a munkát, és focicsukát lóbálva indulnak. Közben sör is érkezik valahonnan valahová. Ezt halljuk:

"Az amatőr foci sokak őszinte és önzetlen odaadása miatt lehet valódi, felemelő, és közösség teremtő. Közel ezer amatőr csapat támogatásával szeretnénk kifejezni elismerésünket a mindennapi hősök iránt."

Ebbe az őszinteségi és önzetlenségi áramba kapcsolódik be tehát a cég, mit sem törődve az értékesítési mutatókkal, tőlük akár lefelé is mehetnek, és közel ezer csapat támogatásával fejezik ki elismerésüket a mindennapi hősök iránt. Nahát - mondja magának Tibi az árufeltöltő - ilyen könnyű hősnek lenni? Csak el kell menni a hétvégén focizni a srácokkal, amit már alig várok, és ráadásul még hős is lesz belőlem. Köszönöm sörgyár. A hazámat szolgálom. Ezentúl csak a te sörödet iszom.

Látod, ilyen egyszerű. Csak néhány kedves szó, és még a borivóból is sörivó válik. Ugye jólesik az elismerés? És így a sör is jólesik, mint az elismerés, ahogy a szlogen mondja igen szellemesen. De ráadásul még jó szóval is oktat téged ez a derék sörgyár. Azt mondja feliratilag bekeretezve, hogy fogyaszd felelősséggel. Ugyanolyan felelősséggel, amilyen társadalmi felelősséggel ő előállítja azt. Ő támogatja a hősöket a focicsapatban, te meg ne rúgjál be tőle. Ne verd agyon a feleségedet aztán például. Azt csináld a konkurencia sörével. Ők játszótérépítésben utaznak. A hülyék. A gyerekek nem isznak sört.

Ezek után a YouTube-on megnéztem egy adag tényleg jó sörreklámot. Valamilyen sört ittam hozzá, és valakiket támogattam ezzel. Biztosan.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 6/10

{mxc}