3 1 1 1 1 1 Rating 3.00 (8 Votes)

Soproni sör reklám

*************************

Soproni sör - 45s +++ Értékelés: 4,0/10

Igen. Emelkedett pillanatban az ember tulajdonképpen gyenge. Védtelen. A szemeit könny áztatja, legszívesebben keblére ölelné az egész világot. A termékkel együtt természetesen. A katartikus pillanatokban egyfajta befogadó állapotba kerülünk. Még az ellenségeinknek is megbocsátunk. Megrészegít e pillanat. Ezért különösen célravezető ilyenkor alkohol tartalmú italokat reklámozni.

***************


***************

Igen, kétségtelen, a hazafias érzés felkorbácsolása teljesen hasonló állapotba juttathat, mint a megfelelő mennyiségű sör elfogyasztása. Azonos rezonanciafrekvencia, tehát mi sem könnyebb, mint a vonatkozó feltételes reflexív kialakítása. Ezentúl valahányszor magyarnak kezdem érezni magam, azonnal heves vágyam támad a vonatkozó sörfajta elfogyasztására. És fordítva, valahányszor a vonatkozó sörfajtát fogyasztom, azonnal heves magyarságtudat vesz rajtam erőt. Nagyon ügyes. Az igazat megvallva, nekem eddig a Kőbányai világos ugrott be mindig valahányszor magyarosch hangulatba keveredtem, de majd megpróbálok átszokni, illetve megpróbálok e reklám hatása alá kerülni, és így hagyni magam átszoktatni a megfelelő szimbolikára.

Mert miről is van szó itt tulajdonképpen? Egyfajta kisajátításról. Egyfajta szimbólum rendszer kisajátításáról. Természetesen jelen társadalmi berendezkedési formációnkban ez egy általánosan elterjedt meggyőzési, érdekérvényesítési módszer, tehát nem szükséges különösebben magasra értékelnünk e kreatív ötlet nagyszerűségét. Sajátos jellegzetessége e fogyasztói társadalmi forma viszonyrendszereinek a túlzások bagatellizálása és a bagatell dolgok túlzása. Ráébredve azonban, hogy jelen írásmű nem egy akadémiai székfoglaló, a fent vázolt jelenség mélyebb taglalásától most eltekintenék.

Karikás ostor, betyár, bő gatya, a világ egyik legszebb és legnehezebb nyelve, anyám tyúkja, és ezt értik több millióan, a család név a keresztnév előtt, gáz, ha a turisták összekeverik Bukarestet Budapesttel, Mátyás az igazságos, Semmelweis az anyák megmentője, Rodolfó, Papp Laci, déli harangszó, Erős Pista, sárga villamos, mákos guba, Európa szívében élés, vízilabda császárság, és igenis nálunk élnek a világ legszebb női, Magyarország! Én így szeretlek! És a szférák zenéje szól, majd sörös flaskó nemzeti színben, és felirat: Soproni. Hozzánk tartozik.

Hogyne. Ott áll mindjárt az Anyám tyúkja és Papp Laci között. És beléfojtom bánatom, amikor a turisták összekeverik Budapestet Bukaresttel. Mohács és Trianon. Dózsa tüzes trónja. És kitántorgott Amerikába másfél millió emberünk. Bús, komor magyar sors. Soproni. Hozzánk tartozik.

Kis lépés az embernek, nagy lépés az emberiségnek. Soproni. Hozzánk tartozik. Mert miért ne tágítsuk ki emberiség léptékűvé a szimbólumrendszert. Jó sör ez, akárhol megállja a helyét a világban. Kolumbusz először pillantja meg Amerika partjait. Egy író tolla alatt serceg a papír, és e szavak jelennek meg rajta: Lenni, vagy nem lenni az itt a kérdés. Fleming megpenészedett petri-csészéjéből eltűnnek a baktériumok. Fermi meggyújtja az első atommáglyát. Soproni. Hozzánk tartozik.

És látá Isten, hogy minden a mit teremtett vala, ímé igen jó. És lőn este és lőn reggel, hatodik nap. Soproni. Hozzánk tartozik.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}