Chio Chips reklám
*********
Grilles ízű Chio Chips - 30 +++ Értékelés: 4,8/10
Azt hiszem ez is olyan, mint a modern, úgynevezett rendezői színház. Van egyszer a mű, amit megírt a hajdani, vagy mai szerző. És van a rendező. A rendező, aki meg akarja mutatni magát, mintegy ki akar kandikálni mondjuk Shakespeare válla mögül. Miért ne mérgezhetné meg magát Rómeó és Júlia heroinnal egy popfesztiválon? És miért ne legyen akkor már mindkettő meztelen?
Sokszor az az érzésem, valami ilyesféle indíttatás vezérelhet sok, alkotóerőtől duzzadó kreatív művészt. Például milyen gagyi lenne egyszerűen azt mondani, sajnos az eső elmosta a grillpartit. De sebaj, itt az új grill ízű Chio Chips, stb., stb. Ebből, vagy ehhez hasonló, a termékre közvetlenül rávezető alapötletből is ki lehetne indulni, és a szerencsétlen célcsoportos növendék reklámemlékezetében esetleg még meg is maradna valami. Hogy ebben nincs semmi poén? Konvencionális? Unalmas? Te vagy a kreatív, dolgozd ki, tegyél bele poént, csak könyörgöm legyen valami köze a termékhez. Ehelyett jössz ezzel:
***************
***************
Hú micsoda poén a grillfogó díszdobozban! Egy romantikus este, gyertyafényes vacsora a... hol is? Várjál megnézem még egyszer. Nem étterem, mintha egy lakás balkonja lenne. Háttérben domboldalon villanegyed. Esetleg Rózsadomb. Vagy mégis étterem terasza és Halászbástya? Biztos körültekintően választottak helyszínt. Miattam érdemes is volt, ezek szerint.
Bíbor színű vörösbor, az ujjak gyengéd érintése, szerelmes tekintetek egymásba fonódása, igen, hamisítatlan leánykérő hangulat. Szép, romantikus. Aztán előkerül a konvencionális bársonyborítású sötétkék doboz. De nicsak, ez kissé nagyobb a szokásosnál. Vajon mi van benne? Grillfogó! És a lány arca nem borul el, sőt! Boldog.
Imádod a grillezést? Ezt kérdi a mesélő. Ja igen, imádom. Ehelyett itt ülünk az erkélyen, és nem grillezünk. Pedig tél sincs, eső se esik, az állatja meg grillezés helyett a grillfogót nyomja az orrom alá. Ilyen egy seggfej. De hát a poén az poén. Az ötletet megálmodtuk, ott jelent meg nekem a grillfogó a díszdobozban, hát átviszem tűzön, vízen keresztül. Nem grillezünk, az asztalon nem a termék van, a díszdobozban nem a termék van, szóval kínosan ügyelünk, nehogy elrontsuk a gyerekek reklámkitalálós játékát. Inkább legyen benne valami idegrángató törés, a lágy zene lemezén karistolva félrecsúszik a tű, és "izgalmas", fiatalos, bulizós ritmusok jönnek.
"Akkor próbáld ki a vadonatúj grilles ízű Chio Chips-et, amely a faszén élő tüzén sülő mindig ropogós és friss burgonya és az ellenállhatatlan grillfűszerek élményével is megajándékoz!"
Ezt kiabálja a pofádba a kikiáltó, és látjuk a terméket, látjuk a szeletelődő krumplit, látjuk a faszén élő tüzét, és kis korrekció gyanánt látjuk a lánykérésre egyelőre még várni kényszerülő hölgyet, amint orgazmus közeli élményben részesül egy szem termék bekapása által.
Vagy esetleg a kontraszthatás? Azzal operálunk? A célcsoport ugyebár megint a mindenre kapható fiatalok. Indítunk egy kissé gejl résszel, fiatal ijedten felpattan a fotelből, indul kifelé, itt biztos a hüvelygombáról lesz szó, majd hirtelen diszkós karistolás, friss ropogós zene, fiatal megtorpan, visszafordul, igen, ez már az ő világa, látja chips, veszi, eszi megfelé.
Baromi kíváncsi volnék a szövegre, amit a megrendelőnek nyomtak, amikor beadták neki a brief-et. Tudod, a tervet. A koncepciót. Hatalmas szöveget tudnak nyomni ilyenkor. Akárcsak egy rendező, amikor elmagyarázza, miért egy chopper-rel közlekedik Hamlet szelleme a várfalon.
Ugyan ne fárassz már! Nem mindegy hogyan közlöd, hogy van már egy ilyen ízű izé is? Nekem mindegy. Nem én fizetem. De kérdezd meg, mennyibe kerül cakk und pakk egy ilyen reklámocska kampányocska? Ha neked kéne fizetni, fogadjunk még az se lenne mindegy, a felvétel idején a föld túlsó oldalán milyen színűt fingott egy légy.
******************************
Értékelés: 4,8/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10
A látvány (Scene) - 7/10
A technika (Technology) - 6/10
{mxc}