1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

T-mobil reklám

*************************

T-Mobil Eco - 40s +++ Értékelés: 5,0/10

Ha egy történetet kétféleképpen mesélünk el, akkor szükségszerűen az egyik verzió, hogy finoman és szakszerűen fogalmazzak, nem bontja ki az igazság minden árnyalatát. Persze attól még nem feltétlenül esünk a hazugság bűnébe, ha mondjuk az édesanyánknak kissé finomítva adjuk elő a velünk történteket. Csak picit máshogy. Amint ezt a mellékelt reklám bemutatja.

***************

***************

Nem vonattal, stoppal, nem vettük, loptuk, nem vérebek elől, hanem cicáért a fára, nem vad diszkó, hanem szelíd gitár, nem másnapos ébredés, hanem frissítő reggeli torna, szóval mindmegannyi ártatlan füllentés. Persze mi mindannyian sejtjük, hogy a havernak leadott verzió az igaz. De hát fiatalok vagyunk mi itt a célcsoportban, és mint ilyenek, picit hazudósak. Fiatalság, bolondság.

A kreatív csapat felismerte tehát, hogy a mai fiatalok szörnyű, de ugyanakkor igen gyakran előforduló problémával küszködnek nap, mint nap. Választaniuk kell. Vagy igazat mondanak a telefonba, vagy nem. Mindkettőre nincs pénzük. Ha ma már hazudtak egy jót, az igazat csak másnap mondhatják el. Vagy harmadnap. Attól függően, mennyire csórók. Igen, derültek fel a kreatívok, épp ez az a bizonyos fogyasztói insights. Felismerni egy valós igényt, és bemutatni, hogy a szolgáltatást pont erre találták ki.

Ennek megfelelően, körülbelül a fás jelenetnél megszólal a beszélő, és közli a jó hírt: "Kétféleképpen is elmesélheted. A T-Mobil Eco díjcsomaggal a havi díjad kétszeresét beszélheted le, vagy esemezheted el." Vagyis ha jól értem és jól olvasom, kapsz egy egyszeri 3380 forintos plusz keretet két hónapra, ha új előfizetést vásárolsz. "Most elmondhatod, hogy elmondhatod." Így folytatódik a nyelvi leleményével lenyűgöző szöveg, utalva a hamis, illetve igaz verzió csaknem egyidejű közlésének lehetőségére. "Főként, hogy előfizetésed mellé most egy készülék áráért két elegáns Nokia hatvanhárom nulla nullást kapsz." Ezt te mondjuk hogy értenéd? Mert én úgy, hogy van egy előfizetésem, és e mellé két készüléket kapok egy áráért. A másikba meg veszek Dominót. Nos, kiderül, ha elolvasod a feliratot a rendelkezésedre álló három másodperc alatt, hogy a beszélő nem bontotta ki az igazság minden árnyalatát. Úgy is mondhatnám, hogy kétféleképpen mesélték el ugyanazt a történetet. Ugyanis a felirat szerint, ha telhetetlen mohóságodban mindkét készüléket akarod, akkor kell venned még egy előfizetést, és ihajst alá kell írnod két év hűségesküt is, miszerint soha nem árulod el a szolgáltatódat, és kész vagy akár az életed árán is megküzdeni a konkurenciával.

"T-Mobil. Együtt veled." Tudod kérlek a záró szlogen nagyon fontos. Ezt fogja magával vinni a fogyasztó, ez fog a fülében csengeni még napokig, ez az, ami leülepszik a tudatalattijába, és ez fogja őt bevezérelni értékesítési pontjainkba. Rövidnek, ütősnek és velősnek kell lennie. Igen, ne röhögj, mint egy velős csontnak. Akárhányszor megérinti a mobilját az a fiatal, kellemes melegség járja át. Érzi, hogy egész nagy csapatunk mögötte áll, érte dolgozik. Érzi, hogy mi vele vagyunk. Igazságban, hazugságban.

******************************

Értékelés: 5,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 2/10

A látvány (Scene) - 8/10

A technika (Technology) - 7/10

 

{mxc}