1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

UniCredit reklám

*************************

UniCredit Bank Partner hitel - 30s +++ Értékelés: 4,6/10

Talán emlékeznek még, midőn is azon élcelődtem néhány kritikával korábban (Talán a bank?), hogyan képzelheti el ugyanazon szobát a feleség barátnőfogadó különszobának, a férj pedig autógarázsnak. Viszont a mutatott kép kétségkívül az ügyetlen szöveget illusztrálta. Most íme ugyanez, kissé más szövegezéssel.

***************

***************

Mi történt? Persze nem először látunk menet közben javítgatott reklámokat, de valljuk be, olyat még sosem, ami ettől jobbá vált volna. Egy elrontott reklámot nem lehet úgy feljavítani, mint a vállalati menüt egy kis otthonról hozott, nejlon zacsiba gondosan becsomagolva tárolt fűszer készlettel. Ha egy reklám el van rontva, az el van rontva. Tessék másikat csinálni. Ja a pénz, értem.

De vajon miért gondolták úgy a költői vénájú kreatívok, hogy itt változtatni kell?

1. Halálra rémültek a kritikámtól, és ennélfogva erős parancsnak érezték a javítást.

2. Maguktól jöttek rá, hogy abszurd hülyeségeket beszélnek.

3. Esetleg a megrendelő reklamált utólag.

Én persze az 1-es verziónak örülnék a legjobban, de itt többen azt mondják ismerősök, hogy álmodik a nyomor. Ez mit jelent?

De nézzük miféle szöveg került a már megszokott képsorok alá? Úgy tűnik, mivel a konkrétumokra való utalások enyhén szólva vicces eredményre vezettek, megpróbálták hát kissé elvontabbá tenni a belső monológok jelentését. Feldobhatnánk egy kicsit a hangulatot - mondja a nő a barátnős képek alatt. Hát igen, ha az ember meghívja a barátnőit, és jól elcsevegnek, az feldobja a hangulatot. Ehhez minden bizonnyal jól jön a Partner hitel. Mert ugye nem felejtetted el, ezt reklámozzuk. Akár sebességbe is kapcsolhatnánk ? mondja a férfi, és begördül a garázskapun az autó a szobába. Aha, ezt már értelmezhetjük átvitten is. Illetve én csak így tudom. Szóval ha magasabb fokozatba akarunk kapcsolni, fel akarjuk pörgetni az életünket, új autót szeretnénk, új, friss környezetet magunk körül, akkor segít a bank. Talán. De ezt a szót persze áthúzzuk. Semmi kétség. Na de várjunk csak. Akkor az asszony kívánságát sem értelmezhetjük direktbe, mert így nem csatlakozhat a férj kívánságához, és így nem lesz ebből partner hitel. Ő a hangulat feldobást nyilván egy komplett lakásfelújításra értette. Legyen így. Annál is inkább, mert a végén egy nagy Rorschach tesztre emlékeztető folt előtt ölelkeznek teddy hengert szorongatva, ami tényleg valamiféle lakásfelújításra utal. És azt is mondják, hogy fogjunk bele.

Tehát az előző verzióban a szöveg könnyen érthető volt, mert azt mondta, amit a képen láttunk. Csak éppen nem volt értelme. A második verzióban sincs értelme, de legalább szabad a pálya, értelmezd magad, légy kreatív. Ha már a kreatív nem az.

******************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 6/10

 

{mxc}