K&H reklám
*************************
K&H a sziget bankja - 20s +++ Értékelés: 4,0/10
A k. anyádat! Ezekkel a szavakkal tértem magamhoz tévé előtti szendergésemből, amikor a mellékelt reklám a megszakított műsorhoz képesti szokásos hangerőkülönbséggel az agyamba robbant. (Elnézést, én már egy kicsit idősebb, prűd ember vagyok, ezért nem írtam ki az indító mondatomban, hogy kurva.) És most mondok egy bölcsességet, akár dr. Bubó is mondhatta volna. Mit sem ér egy új célcsoport meghódítása, ha közben egy másikat elvesztesz.
***************
***************
Na - gondolta magában a kreatív - arassuk le a szponzorráció gyümölcsét, tudatosítsuk a sziget fiataljaival egy ütős reklám segítségével, íme mi vagyunk a sziget bankja, első utatok a szigetről egyenesen hozzánk vezessen. Mit is csinálnak ezek a fiatalok a szigeten? Buliznak, arénáznak, üvöltöznek mint állat, kivetkőznek önmagukból, vagyis kultúráltan szórakoznak. Akárhogy is, két értelmes mondatot biztosan nem lehet váltani velük. Ezzel tehát nem próbálkozunk. Mindenesetre indítsunk artikulátlanul üvöltöző fiatal arcokkal - ez biztosan bejön nekik, mert magukra ismernek - aztán majd meglátjuk hogy lesz.
Szerintem annyira le volt nyűgözve saját ötletétől az alkotó gárda, hogy tán le is forgatták a klippet idáig a forgatókönyv teljes befejezése nélkül. Majd miután elhangzott és rögzült az utolsó üvöltés is, a rendező kartárs zavartan megvakarta a fejét és így szólt: gyerekek, nem hagytunk ki valamit? Jaj dehogynem, nézd már milyen feledékeny vagyok, a bank! Valahogy ide kéne applikálni. De hogyan kössünk át? Jött a nagy ötlet: sehogy. Nem kell átkötni. Megvolt a figyelem felkeltés, minden fiatal szem a képernyőre szegeződik, és ekkor benyomjuk az üzenetet. De előtte közöljük velük, mit gondolunk róluk. Megőrjít az ezernyi program? - kérdezzük udvariasan, nem vitatva, hogy a bemutatott arcok igencsak eszelős benyomást keltenek. Majd közöljük, hogy ebben bizony mi nem tudunk tanácsot adni. Semmi közünk hozzá, mondhatni leszarjuk a nyomorukat. De figyelj csak! Ha véletlenül itt a bulin azon tipródsz, hogyan fogod rendezni kusza pénzügyeidet, na ebben aztán rengeteg tanáccsal szolgálhatunk. Szóval ha választani kell, mert üvöltés közben már csak a helyes bankválasztáson gondolkodsz, akkor dönts okosan. Válaszd a sziget bankját. Ott lóg a logónk minden bokron és toy-toy-on.
Azért is jó reklám ez, mert érzéketlen a reklámozandóra. Például mosóporra is alkalmazható. Vagy autóra. Csak egyszerűen ki kell cserélni az üzenetet, meg az arculatot a végén. Jaj bocsánat most hazudtam. Ha jól figyelsz, már az üvöltés alatt feltűnnek nyomokban a bank jól ismert arculati elemei.
Kedves Kritikus! Itt nem az a fontos, pontosan hogyan fordítandó le a szimbolika, hanem a brand állandó szembe szökkentése, állandó jelenlétének biztosítása, vagyis a bevésése, tudatosítása. Gondolj egy gyümölcsre. Alma. Gondolj egy bankra. K&H. Na erről van szó.
És velem mi lesz? Velem, a kissé éltesebb korosztállyal? Akinek úgy a pofájába vágtad ezt az üvöltést, hogy ijedtében kiesett a foteljából.
Gondolj egy bankra.
Csak ne a K&H.
******************************
Értékelés: 4,0/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) - 5/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10
A látvány (Scene) - 4/10
A technika (Technology) - 4/10
{mxc}