1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Borsodi Friss reklám

*************************

Borsodi Friss logo - 25s +++ Értékelés: 4,6/10

Aki kíváncsi, hamar megöregszik tartja a mondás. Ez persze hülyeség, hisz mondhatnánk a kíváncsiság viszi előre a világot, a megismerés igénye alapvető evolúciós követelmény. Érthető tehát, ha egy reklámalkotó úgy véli, ha ezen alapvető képességre emlékeztet, az mindenkiben bizalomépítő lesz, hiszen persze, én is kíváncsi vagyok. De hogy a te termékedre kíváncsi vagyok-e? Mondjuk én nem, nem élek ilyen jellegű cuccokkal…

 

***************

***************

Ezek a nagy sörcégek nagyon gazdagok. Csak úgy dől belőlük a lé a sörösüvegeken túl marketing kommunikációba is, szakmányban képesek reklámokat gyártatni és reklámidőt vásárolni. De ez nem baj, így más emberek megélhetéséhez is hozzájárulhatnak, mint amilyenek például a reklámszakemberek. Ezek a reklámszakemberek pedig kihasználva ezt a szinte végtelen anyagi lehetőséget, nyugodtan szabadjára engedhetik a fantáziájukat, és… illetve nem is az alapötlethez kell fantázia, hanem ahhoz, hogy a szinte random módon bedobott igét hogyan kapcsolhatják a termékhez.

Na mondj egy igét például. Például elmenni. Meddig mennél el azért, hogy megkóstolhasd… oké, akkor mondjuk felmászni. Nem kell ahhoz felmásznod Jákob lajtorjáján az égig, hogy megkóstolhasd… oké, akkor mondjuk csókol. Csókot adni, csókot kapni lélek üdítő dolog. De próbáltad már milyen a mi Friss üdítőnk csókja? És így tovább.

Jelen esetben viszont a kíváncsi igét dobta a gép, hát ezzel kellett alkotni. Keresni kell tehát dolgokat, amire kíváncsiak lehetünk, nyilván, hogy a végén a termékre is azok legyünk. Ilyen dolgokat könnyű keresni, mert gyakorlatilag bármire kíváncsiak lehetünk, de persze itt azért vigyázni kell, nehogy valamilyen célcsoportot megsértsünk.

Ül a fiatal társaság egy trendi környezetben és beszélgetnek. Nem halljuk mit, de a narrátor segít. Kíváncsi vagy, mennyi egy átlagos felhő tömege? Na ez egy tökre semleges, tudományos kérdés, ráadásul sokunkba felmerül szinte napi rendszerességgel. Egyébként kb. 100 000 kilogramm. Na most már ezt is tudjuk. Amire viszont tényleg roppant kíváncsiak vagyunk, vajon ehető-e az arany? Igen, és láthatjuk, ahogy egy illető egy impozáns arany hamburgerbe harap bele éppen. Bár nem tűnik igazán őszintének az a harapás, az illető mintha csak a kilógó parizer végét csippentené le. Ejnye, hitelesség, emberek, hitelesség! Nem volt pénz egy ki aranyfüstre? Vagy az illetőnek nem volt gusztusa hozzá? Miért nem tetszett engem hívni? Na de most már mindegy, veszett fejsze nyele, ez a hajó már elment, eső után… bocs, szóval belátom, ez egy nagyon vicces kíváncsiság példa, akár meghökkentőnek is lehetne nevezni, és máris érzem, egyre nagyobb bennem a kíváncsiság igény, izgatottan várom, vajon mire lehetnék még kíváncsi? Így kell szépen vezetni a kedves rétegnézőt a kívánt üzenet felé, hadd lukadjon ki az oldala a kíváncsiságtól még akkor is, ha konkrétan még nem tudja, mire is kéne kíváncsinak lennie?

És akkor, immáron már a termékhez közelítve a következő amire mindnyájan kíváncsiak vagyunk, vajon hányféle illatot tud megkülönböztetni az ember? Egymilliót. Állítólag. A málna, az áfonya, a körte és az alma csak mindössze négy ebből. És itt is vagyunk, hiszen efféle ízesítésben készülnek a nevezett italok. Maradj tehát kíváncsi, és próbáld ki a satöbbi ízű micsodánkat is. Ilyen egyszerű. Lásd be, bármilyen igével meg lehet tenni, szerintem még isten igéjével is. Látod milyen könnyű ez a kreatív szakma? És a megrendelőnél nem is kell nagyon megindokolni miért pont ezt gondoljuk, ez a mi szakmánk, bízzon bennünk.

A fene a nagy pofádat, de nagy arcod van haver. Látszik mennyire nem értesz hozzá, látszik, fogalmad sincs, mennyi munka fekszik egy ilyen spotban. Látom, látom, én csak a nevetséges egeret nem értem, amit zengve-bongva vajúdtak a hegyek. Nos barátom, márpedig ez a reklám a célnak megfelel, vidám, fiatalos környezetben hívja fel a figyelmet az új ízekre. Az hogy mi a sztori, ki nemszarja le. A lényeg, már van ilyen is, kóstold meg és kész. Elég egy pillantás az új dobozokra, és már ott is van a tudatban, vagy esetleg alatta. Ennyi.

Kár. Mert hogy ezzel az erővel, pénzzel akár lehetne több is…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 5/10