Tefal reklám
*************************
Tefal ételpároló - 20s +++ Értékelés: 4,4/10
Most tényleg kérnék egy kis segítséget, mert nem egészen értem. Előrebocsátom, tényleg lehet, hogy bennem van a hiba. Szóval vesz egy halat a nő a piacon. Pontosabban ezt már nem látjuk, csak hogy a halas integet utána. Ha lopta volna, nem integetne, gondolom.
***************
***************
A nőnek nincs szatyra, kézben viszi a halat, a farkánál fogva. Nyilván azért, hogy lássuk, a hal annyira friss, hogy még él. A nő űzött vadként rohan el egy szökőkút mellett (lehet, hogy mégis lopta?), hal premier plánban tátog, nagyon friss, nagyon él, majd a nő a virágágyást is átugorva közelíti meg a célt, a házat. Furcsa ugyan, nem mondható kifejezetten életszerűnek, de idáig érteni vélem, a frissesség mindenek felett. Aztán már csak hal holttestének egyes részeit látjuk gusztusosan elkészítve gőzölögni egy szép tálon. A nő mosolyogva felemeli a tálat, és elfordul valahová hátra. Snitt. Valami gusztustalan fekete gőzölög egy tálon, a kamera nyit, fiatal pár ül az asztalnál, és az ijesztő étel láttán ijedt meglepetéssel néznek egymásra. (A lányom szerint ez nem fiatal pár, hanem apja és a lánya.) Felirat megjelenik: hogyan készítsük el az egészséges ételt, hogy egészséges maradjon? Közben Béres Alexandra a következőkről tudósít saját hangján: A Tefal kifejlesztette a vitamin plusz ételpárolót, vitamin megőrző funkcióval. Kétszer olyan gyorsan főz, és az étel vitaminokban gazdag marad. Tefal. Nélkülözhetetlen ötletek. És persze közelről láthatjuk magát a forradalmian új innovációkat magában hordozó berendezést is.
Azt értem, hogy Tefal-ban kell elkészíteni az egészséges ételt, hogy egészséges maradjon. A hallal szaladgáló nő nyilván Tefal-t használt, mert az étel gusztusosnak tűnt. De lehet, hogy a "maradjon" szó nem a főzés folyamatára vonatkozik, hanem az elkészülés utáni időkre. Vagyis a fiatalok mondjuk egy-két óra múlva találták ilyen állapotban az eredetileg gusztusos ételt, mert a hallal rohangáló nő mégsem Tefal-ban készítette el azt. Mondjuk jó lett volna látni, miben készítette és kinek? De ha ezek egymástól független események voltak, akkor viszont a fiatalok sem Tefal-ban készítették el a halat, noha lehet, hogy ők is kézben vitték haza rohanva, a farkánál fogva. Mert ugye itt az a kérdés, ki adta a fiataloknak a halat? Illetve, hogy kinek adta a halat a rohangáló nő? Egy, vagy két hal játszik a történetben? Egyáltalán hal-e az, ami a fiatalok előtt bűzölög? S míg ezen lételméleti kérdéseken tépelődünk kissé mérgelődve, a brand, a márkanév voltaképp ki is száll a fejünkből. Vagy épp ellenkezőleg? Így vésődik be?
És még egy ügyes reklámfogás. Béres Alexandra miben erős? Megjelenésében, mozgásában, látványában. Ebben rejlik tehetsége. De nehogy ezt használjuk ki! Beszéltessük. Hisz ki ne ismerné fel azonnal e hangot, ki ne emlékezne számtalan meggyőző színészi alakítására, kit ne ejtene azonnal rabul akár még egy ilyen egyszerű reklámszöveg általa való megformálása is. Úgyhogy teljesen felesleges volt odaírni, miszerint Béres Alexandra ajánlásával. Én azonnal rájöttem ki beszél itt. De az ég szerelmére segítsenek! Egy hal volt, vagy kettő?
**************************************
Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10
A látvány (Scene) - 5/10
A technika (Technology) - 6/10
{mxc}