1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Zewa reklám

*************************

Zewa AquaTube toalettpapír – 30s +++ Értékelés: 4,2/10

Tényleg nem tudom, miért vonzanak egyes reklámtípusok újból és újból, hogy különösebb figyelmet szenteljek nekik, talán pszichológushoz kéne fordulnom ez ügyben. Esetleg itt is érvényes: mutasd meg, mely reklámtípusoktól gerjedsz be leginkább, és megmondom ki vagy. Van bennem valami perverz vonzódás azt hiszem az ilyen vécés reklámokhoz, nem tudok szabadulni az efféle szennyes dolgokkal kapcsolatos dolgoktól, amelyek szennyes dolgokhoz kapcsolódnak, kapcsolódnak a dolgokhoz, kapcsolódnak…

***************

***************

Erről a nagyszerű találmányról is írtam már párszor (írd be jobbra fent a keresőbe, hogy zewa, és látni fogod mind), de úgy tűnik, nem tudok leakadni róla. Megmondom neked miért. Van az a kép ahol a kislány, meg az anyuka lehúzza magát a vécében, és még küldenek feléd egy utolsó mosolyt. Szóval boldognak látszanak ott az örvényben, pedig nyilvánvaló, földi életútjuk a végéhez ért. Tulajdonképpen nem is értem, hogyan kerülhet egy vécépapír reklámba, egy ennyire katartikus drámai elem. Tényleg a görög tragédiák világát idézi a hullámsírba elmerülő anya és kislánya képe, amint feláldozzák magukat nyilvánvalóan a városért kiengesztelendő az isteneket, ne verje a népet haragjuk tovább. És hogy miért boldogok? Mert tudván tudják, tettüket az istenek is méltányolják, és nem Hadész vendégei lesznek az alvilágban, hanem Zeusz kéreti majd magához őket az Olümposzra, amiért hősiesen lehúzták magukat a vécében. Mert ugye te is rájöttél, a Zewa név etimológiájára? Zeusz, Zewusz és ennek női párja a Zewa. Ezt most részletesen nem fejtem ki, tessék utána nézni a tankönyvemben.

Itt valaki azt mondja, rosszul látom, mert hogy nem ők néznek ki a vécéből, hanem mi, azaz a vécéből kifelé nézve látjuk, amint gyönyörködve nézik, hogy úszik el a dinnyeh… illetve a guriga. A vécéguriga. Hogy az hogyan olvad el egyszer csak. Ottan benne a vécében.

Na jó, hagyjuk el egy pillanatra a görögdráma verziót, nem szívesen teszem, de oké, engedjük el, és nézzük, voltaképp mi is történik itt? Jő anyuka a kislányával be a fürdőszobába, és vádlón mutat a vécépapírtartóra, amelyen ott fityeg, egy üres guriga. És hogy a vád súlyos, azt nagyon érzékletesen fejezi ki az Antigonét alakító színésznő arca és mozdulata, amint… bocsesz, már megyek is, szóval azt mondja ezen közben, hogy az üres vécépapír gurigát még mindig ottfelejti a család? Illetve csak gondolja, vagy mi gondoljuk, vagy a mesélő teszi fel a költői kérdést, mert az anyuka szája nem igen mozog. Ez persze mindegy, a lényeg, nem személy szerint nevezi meg a bűnösöket a drámai hős, hanem az egész családot, a népet, mondhatni magát a várost tarja bűnösnek, amiért az nem engedelmeskedik az isteni akaratnak, és nem dobja be a gurigát a szar közé. Bocsánat, de pont ez az, amitől nem tud szabadulni a fantáziám, és amely defektusom ezek szerint szakértő után kiált. Ugyanis a helyszíni útmutatás nyilvánvalóan arról szól, tessék azt az átkozott gurigát azonnal bedobni a vécébe, miután elvégeztük azon dolgunkat, amihez a gurigára feltekert anyagra szükségünk volt.

De van itt még egy elgondolkodtató logisztikai probléma. Vajon mikor szoktuk a gurigát fent felejteni a tartón? Már ha fent szoktuk. Nyilván, ha pont úgy fogy el az anyag, hogy éppen nincs többre szükségünk. Mert ha nem, akkor pótolnunk kell a hiányt, vagyis új tekercshez nyúlunk, és azt csak úgy tudjuk feltenni a tartóra, ha az előző tekercset hordozó készséget eltávolítjuk. És ha már a kezünkbe van, nyilván eszünkbe jut, hova kell dobni. Nem? Tehát vélhetőleg nem túl gyakori problémával nézünk szembe, semmiképp sem olyannal, amelynek megoldása iránti vágy erős igényeket ébresztene egy ezt segítő céltermék iránt.

Ugye milyen elegánsan rántottam le a leplet a kreatívok következetlen, mondhatni pancser storyboard szövéséről? Vagy épp ellenkezőleg? Így kell ügyesen igényt ébreszteni? És különben is, nem a kreatívok szegények találták ki ezt az oldódó gurigát, hanem a termékfejlesztők, a marketingesekkel karöltve. A kreatív csak parancsot teljesített. Bár úgy tudom, népellenes parancsot meg lehet tagadni. Hogy az itt hol van? Hát ott, hogy amikor Kreón nem engedi Polüneikész eltemetését, és emiatt végül Antigonénak le kell húznia magát a vécén a lányával együtt, akkor voltaképp…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 3/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10