1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Berocca reklám

*************************

Berocca étrendkiegészítő pezsgőtabletta – 30s +++ Értékelés: 4,0/10

Nagyon fontos, hogy a célcsoport magára ismerjen az adott szituációban, amely valamilyen értelemben szorultnak nevezhető, és ezen szorultságból volna hivatva kiszabadítani a célcsoport tagjait az adott termék. Ebből következően nagy írók tudnának leginkább reklámokat írni, hisz ők rendelkeznek erős típusalkotó képességgel, ők képesek olyan tükröt tartani a befogadó elé, amelyben úgy ismerhetünk saját világunkra, hogy annak lényegét érthetjük meg. De valahogy mégsem a nagy írók írják a reklámokat… érthetetlen…

***************

***************

Tehát például ha majd a régészek egyszer rábukkannak erre a reklámra több ezer év múlva, és kiemelik a földből több kreatív munkatárs csontváza mellől, és megnézik, akkor szinte hibátlan képet kaphatnak a kor szinte minden társadalmi sajátosságáról, társadalmi berendezkedésének lényegi elemeiről. Nyilván, hisz a kor embereinek egy meghatározott célcsoportja számára készült azzal a céllal, hogy azok majd jól magukra ismerve, illetve hogy azok majd jól ráismerve mindennapi kínlódásaikra, pont ezt a terméket kívánják megvásárolni. Remélhetőleg a régészek ilyen termékkövületet is találnak majd ott, így könnyen érthetővé válhat számukra az egész szisztéma.

Nyilvánvaló, hogy a főhős egy multinál dolgozik, azonnal ráismerünk a jellegzetes irodai környezetre, amelyben úgymond üzleti öltözékben nyomulnak a munkatársak. Főhős épp egy terméket készül elfogyasztani, meg is kérdezi a kedves kollégája, hogy miért teszi ezt? Abszolút jogos, hisz csak így ismerhetjük meg a válaszból, hogyan is néz ki manapság egy ilyen yuppie fiatalembernek, vagy ahogy manapság trendibb mondani, hogyan is néz ki egy y generációhoz tartozó fiatalembernek egy tipikus napja a kapitalizmusban a multinál, és úgy egyáltalán. Ezért nevezhető kordokumentumnak ezen alkotás. Aminthogy minden alkotás. Vagy minden tárgy. Vagy minden. A mindenit, akkor ezt most hagyjuk…

Lássuk, hogyan épül fel a reklámok kötelező építőanyagából, a sztereotípiákból jelen etűdünk. Először is, mindig van egy főnök. Az pedig mindig követelőző, kérlelhetetlen. Nyilván neked is van. Mi, hogy te vagy a főnök? Te meg nyugdíjas vagy? Na húzzál innen, és meg ne próbáld megvenni ezt a terméket, nem mindig te vagy a célcsoport. A kis beképzelt, nahát. Szóval a főnök mindig egy halom munkát ad rövid határidőre, aztán egy prezentáció ugyebár, nyilván ppt-ben, de lehet, prezi-ben, meg excel, meg flipchart, meg… tudod te azt, aztán vissza dolgozni, remélem észrevetted, hogy szegény embert még az ág is húzza, mert hogy a lift épp rossz, és besegítés a beszámolóban Zolinak, mint mindig. Na ennél a Zolinál álljunk meg egy percre. Szóval ez egy ilyen lúzer célcsoport? Ahhoz kell ez az erőt adó tabletta, hogy elviseljük, mennyire kicsik vagyunk? Zoli éppen macsósan fűz egy dögös kolléganőt, miközben mi helyette gürcölünk. Mint mindig. Pedig utána kondi egy kicsi, aztán vacsora az anyósékkal. Na azt is el kell viselni. Főnök, Zoli, anyósék. Jaj, jaj. És még a lift is rossz.

Ezek szerint ezt gondolja a kedves alkotócsapat tipikus pörgős napnak. Amikor különösen sok energia kell a lúzerség elviseléséhez. Mondjuk egy alkotó nap is lehetne pörgős, de vajon miért nem azt választotta inkább a kreatív brigád?

Az egyik lehetséges válasz, mert úgy gondolták, ez nagyon vicces. A célcsoporttagok úgyse veszik magukra, a pörgés átmegy, célcsoport dől a röhögéstől, és veszi a terméket, mert pörgős napjuk nekik is van, de közben persze ők nem lúzerek. A másik lehetséges válasz, de igen, igenis az alanyok túlnyomó többsége lúzer, senyved a mindenféle nem lúzerek elnyomása alatt, ebben a karakterben ismer magára, de most legalább elkezdi enni ezt, és elviseli. Sőt, ahogy egyre inkább rászokik a termékre, az elviselés az egyedülálló formula hatására lassan átcsaphat lúzerség megszüntető vágyba, majd a felhalmozódó energia egyszer csak kitör, és a kedves termékfüggő állampolgár a kezébe veszi sorsát, és megdönti a fennálló, belőle, és milliónyi sorstársából lúzert faragó rendszert! Világ lúzerei egyesüljetek!

Köszönöm kedves kreatív csapat! Igen, most már értem hogyan lehet úgy harcolni az elnyomatásban, hogy a cenzúra orra előtt, de mégis illegalitásban, konspiratív módon szervezzük meg az ellenállást, lelkesítsük az elnyomottakat sorsuk megváltoztatására, a főnökök, a Zolik, és az anyósékok elkergetésére!

Ugye most értő célcsoporttag voltam? Akkor most már vásárolhatok ilyet?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 4/10