1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

nutella reklám

*************************

nutella – 30s +++ Értékelés: 4,0/10

Hej mennyi kampányt ettünk mi már itt meg kedves nyájas olvasónéző! Hej de sok kampány lefolyt itt már a Dunán! Hej de hülye vagyok, hogy még mindig a reklámokon rugózok! Hej de nagy úr a megszokás! Ezek szinte maguktól íródnak. Én tényleg nem tehetek róla. Ez is egyféle kampány. Csak egyszer kell kitalálni, a többi mű szinte csak egy-két szóban különbözik. A reklámalkotó kreatív és én így dolgozunk, így alkotjuk meg remekműveinket időről időre. Örök időkre…

***************

***************

Itt például csak ennek a kissrácnak kell valami friss hülyeséget kitalálni, a többi marad, a szlogen marad, a díszlet marad, a többi szereplő is marad, az alaphelyzet marad, minden marad, csak a hülyeség változik. Azt pedig könnyű kitalálni. Vagy nem. Nekem például ez a hülyeség soha nem jutott volna eszembe.

Szóval mint ahogy a már korábban taglalt kampányelemben, itt is reggel lepjük meg a kedves családot, amint éppen reggelijüket fogyasztják, vagy készülnek elfogyasztani, ki-ki pillanatnyi helyzete szerint. Az előző részből már megismert figurák mozognak és beszélnek a térben. Ugye felismered őket? Na látod, ez a kampány előnye. Nem rángatja el a kedves rétegnézőt valami ismeretlen, szokatlan helyre, valami ismeretlen, szokatlan, ijesztő történésbe, hanem csakis olyasmivel találkozhatsz, ami ismerős, megszokott, biztonságos. Nem kell tehát riadtan kapkodnod a fejed, nem kell idegesen tanulmányoznod ezt az új helyzetet, mert rögtön tudod, miről van szó. Koncentrálhatsz csak az üzenetre magára.

Itt az az üzenet, hogy egyél ilyen terméket. A termék közismert, tehát csak szinten tartásról, folyamatos megerősítésről van szó. Mondhatni karbantartásról. Az igényed karbantartásáról. Nehogy véletlenül alább lohadjon. Ezért újból és újból betekinthetsz a már ismerős és méltán megkedvelt szereplők átlagos reggeli ténykedésébe, amikor is minden reggelijük elmaradhatatlan része a termék. Mondhatni minden reggel minden a termék körül forog, és ez így is van jól. A tökéletes reklám.

Jaj te, képzeld, észrevettem a tökéletességben is egy hibát! Olyan érzés volt ez nekem, mintha isten arcán bukkant volna elém egy pattanás. Ha hiszed, ha nem, nem arra a kenyérre kenik a terméket, ami az elején kibukkan a pirítóból! Hát hallottál már ilyet? A pirítóból egy amolyan toast féle szeletelt, fehér kenyér bukkan elő, ők meg valamiféle barna kenyérre kenik a mannát. Kifigyeltem. Azt hitték, kijátszhatják a figyelmem. De én lecsaptam, és ezennel lerántottam a leplet ármánykodásaikról. Engem akartak volna átverni. Mégis mit képzeltek?

Tényleg már majdnem felhőtlenül átengedtem magam az új szellemesség, a fantasztikus poén hatásának, épp kezdtem fetrengeni a röhögéstől, amikor jól bezavart ez a hanyagság. Pedig a fénysebességről esett szó, és engem érdekel a fizika eme rejtélyes területe. Már hogy nem lehet a fénysebességnél gyorsabban menni. Szóval az valami nagyon gyorsan menő dolog, és akkor ezt megkérdezi az állandó főszereplő kissrác, hogy mi az? Én is azt gondoltam, na most végre megtudom, bár nekem még olyan képes univerzum könyvem sincs, mint ennek a kisfiúnak. Nekem csak a Simonyi professzor elméleti villamosságtana van mindenféle Schrödinger egyenlettel, meg elektronokkal, miegymással, de ott se értettem ezt az egészet, gondoltam, itt majd fogom, erre a fazon rámutat az órára, na gondoltam, most mond valami az idő dilatációról, de csak a lányát riasztotta meg, hogy idő van. És akkor azt mondta, hogy ez a fénysebesség. Mert a lánya nagyon gyorsan rohant, nehogy elkéssen, de ez nem lehetett a fénysebesség, mert ha az lett volna, akkor a lánya tömege úgy megnőtt volna, hogy nem fért volna fel a lépcsőn, meg az ajtón se ki, és a konyhába se, és akkor nem tudta volna elvenni az apukája termékes kenyerét, hogy szerinte meg az a fénysebesség.

Úgyhogy végül most sem értettem meg ezt az egészet, legfőbbképpen azt nem, hogy a micsodába jutott eszébe a kreatívnak pont ez a fénysebesség dolog? Ez az, amit soha nem fogok megérteni. Hogy hogyan épül fel ilyen szépen az agyában, hogyan áll össze a storyboard, hogy akkor majd a gyerek megkérdezi, mi az a fénysebesség, apuka megkocogtatja a termék göngyölegét, rámutat az órára, kislány rohan, mert ugye a fénysebesség az valami gyors, akkor mondja apuka, hogy ez az, és akkor még van nekünk slusszpoénunk is. Zseniális! Szeretnék közétek tartozni ti zsenik nagyszerű gyülekezete!

Azt hiszem oda születni kell, mondta a csiga, amikor vágyakozva átnézett a sztráda túloldalára…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 4/10