1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Volkswagen reklám

*************************

Volkswagen Polo – 30s +++ Értékelés: 5,6/10

Autós reklámot kitalálni nehéz. Autós reklámot kitalálni nem nehéz. Autós reklámot kitalálni nehéz, mert nem akarunk csak száraz tényeket közölni, nincs időnk rá, és mégis hangulatot kéne gerjeszteni hirdetésünk tárgya iránt anélkül, hogy ne sablonokat ismételgessünk. Autós reklámot kitalálni nem nehéz, mert jószerivel csak mutatni kell, a vonatkozó fanok így is, úgy is rábuknak, ha látják, új széria jelent meg. Autós reklámot csak nők számára írni nehéz. Nem fanok, és nem érdeklik őket a műszaki adatok.

***************

***************

Ez egy nőknek szóló autós reklám. Honnan veszem ezt? Hisz pontosan egyenlő arányban szerepel a kis jelenetekben sofőrként férfi és nő. Na de tessék nekem megmondani, milyen férfi az, aki szinte pánikban, két kézzel fogva a kormányt nyomul a kocsijával? Na vegyük sorra.

Első jelenet, női vezető, irányító, domináns férfi. Második jelenet, feminin férfi vezet, macsó férfi irányít. Harmadik, szelíd külsejű, nőies stílusban vezető férfi, mellette rémült nő. Negyedikben, csak egy rémült nőt látunk. Az ötödik epizód vezetője nő, mellette rémült nő. A hatodik snitt szintén egy nagyon odakoncentráló, két kézzel a kormányt fogó férfi vezetőt mutat, mellette kövérkés ijedős férfi, nem igazán macsó. Annál inkább macsós a megoldást bemutató snittben az anyósülésen alvó férfi, aki mellett vélhetően a párja vezet mosolyogva, elégedetten. Ja, és a párja nő. Manapság nem felesleges a pontosítás.

Feminin hangulat lengi be tehát reklámunkat, női szemmel nézve érezzük át igazán a felvetett probléma milyenségét. Igaz, nekem nincs női szemem, de te is tudsz női szemmel nézni, különösen, ha kreatív vagy. Különben nem tudnál férfi létedre nőknek szóló reklámot gyártani. Hogy vannak női kreatívok is? Ja, már hallottam róla. Vicceltem, na. Te itten nem érted a tréfát, illetve az én kitűnő humoromat. Igen, nekik ab ovo női szemük van. Mert most képzeld el, egy amolyan borostás macsó férfi ülne a volánnál, egyik keze állandóan a sebváltón, csak a másik a kormányon, mert ugye nagyon dinamikusan vezet, és akkor valaki az anyósülésről beszólna neki. Pofán vágná azon minutában. Tehát ez egy nőknek szóló autós reklám és kész.

Maga az autó is női autó, kicsi, szép a színe, meg minden. A kérdés, akkor ez most egy jó reklám? Mint arra már korábbi elemzéseinkben is rámutattunk, nincs jó reklám, csak jobbak vannak, mint mások, illetve rosszabbak, még az átlagnál is. Ez egy olyan jobbféle, mert tényleg vannak ilyen vezetők, vagyis a karikírozott figurák valós, közismert viselkedésformákat mutatnak be, de úgy amúgy persze nem igaz, hogy ezen viselkedésformák pusztán attól megváltoznának, mert a bemutatott extrák benne leleddzenek az új autóban. A vidámparkban is jól megijedünk a hullámvasúton, pedig tudjuk, nagy valószínűséggel nem eshet bajunk, mert nem nő vezeti. Izé, akarom mondani nem ember vezeti, hanem automata. De mindegy is, a feeling a lényeg, a női feeling ez esetben, hisz leggyakrabban szegény nőket szokták zaklatni vezetés közben az okoskodó anyósülésesek.

Azért figyeled, milyen finoman rejti el a sztereotip női képet az alkotó? Mert hogy keveri itt a nemeket, nehogy már felháborodjanak a kedves nők, miféle rossz vezetőnek, pontosabban autóvezetőnek állítja be őket e reklám. És mégis ott van az a jó kis sztereotípia, láttad, amikor végignéztük az imént az egyes snitteket. Ugye?

Innovatív Polo. Ez a neve. Vagyis megújult, újonnan kifejlesztett, vagy tán megújító? Ez persze minden eddigi modellváltásra, frissítésre igaz, de mint tudjuk, sohasem árt valami nem teljesen világos, de mindenképpen az új, mint fogalom jelentését hordozó kifejezéssel összekapcsolni termékünket. Valahogy olyan innovatív voltál ma az ágyban Bélám…

Azért elhangzanak konkrétumok is. Tolatókamera, városi vészfék, egyéb extrák. Várjál, most gondolkodom, hogyan lehetne ebbe is belekötni… mert hogy tényleg van benne tolatókamera, meg városi vészfék. Az a helyzet, hogy ezeket én sem bánnám, ha benne lennének az autómban. De igen, tudok parkolni, nagyon is jól, csak arra gondoltam, mi van, ha épp egy cica van mögöttem, azt nem láthatom kamera nélkül, és akkor elütném azt az édes kis aranyos cicuskát… macsó vagyok, macsó vagyok, macsó vagyok…

*******************************************************************************

Értékelés: 5,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 6/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 6/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10

{mxc}