1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

AXE reklám

*************************

AXE – New AXE Peace 60s +++ Értékelés: 4,8/10

Nem is tudom, mit tegyek. Ha kritizálom, megszólnak, mi nem tetszik nekem e szép gondolatokban? He? Ha dicsérem, akkor meg nem írtam le, hogy mégis mi nem tetszik e szép gondolatokban, és akkor nem lennék hű önmagamhoz, ami egy igen szép gondolat. Mármint hűnek lenni önmagamhoz. Persze akkor már nem szép gondolat, ha én egy aljas gazember vagyok, de hát vagyok, aki vagyok mondta az isten. Tudom, azzal, hogy most én is ezt mondom, még nem vagyok isten. Bár ki tudja? Úgy értem istenen kívül…

***************

***************

Tehát mi nem tetszik nekem e szép gondolatokban? A szép gondolatokban tetszik minden, inkább úgy mondanám, a szép gondolatok környezete nem tetszik. Mert nekem egy reklámban, ami mégis arra ösztökél, hogy vegyek meg egy terméket, és ezáltal növeljem a kedves tulajdonosok profitját, ne legyenek szép, nem oda tartozó gondolatok, mert ez így nem egy szép gondolat. A szép gondolatok ugyanis valahogy ne legyenek profitorientáltak. Nem? Jó, tudom, bármit megveszek az jó valaki másnak is, akinek abból haszna van, és nem szabad irigynek lenni, mert tényleg szükségem van arra a vécépapírra, különben még mindig újsággal törölném ki a fenekemet, amely újságból valaki másnak van haszna. És akkor már jobb a vécépapír. Vagyis legyen az a haszon rendeltetésszerű. Hogy én miért nem mentem közgazdásznak, azt mondjuk nem tudom. Pedig látod, milyen tehetséges vagyok.

Itt közismert képi szimbolikákat látunk, amelyek mind az erőszakra, az önkényre utalnak, és amelyek történeteit jól ismerjük. Azonban itt nagyon meghatóan (sírtam sokat) máshogy végződnek e történetek.

Nem lehetett olcsó mulatság, azt is látom. Mármint a film elkészítése. Csak az igazán nagy brand-ek engedhetik meg maguknak. Már ez is azt sugározza, nem véletlenül nőttem én ilyen nagyra kisgyerek! Azért nőttem ilyen nagyra, mert pokolian jó vagyok! Marketingben biztosan, de rendben, megengedem, a termék sem lehet kutya. Kutyatáp legfeljebb. Szóval van itt pénz, valószínűleg valamivel többe kerülhetett, mint mondjuk a milyen jó ötlet volt a tévé, illetve a kölcsön, ahol kellett egy szoba, egy kartondoboz, két felnőtt, és egy gyerek. A tankot a megrendelő nyilván nem tudta volna megfizetni.

A termék maga ráadásul itt szinte sehol sem látszik. Élvezed a happyendeket, megrendülsz, elérzékenyülsz, elgondolkozol, hogy lám, mennyivel jobb lenne a világ, ha ilyen lenne, és akkor eme lágy pillanatodban, mint kés a vajban beléd süllyed az információ egy termékről, amelynek még a nevében is ott van, hogy béke. És a végén, az utolsó szép jelenetben látod, ahogy a nem terrorista bácsit befújják ezzel a béke illattal, ezzel a világot széppé tevő, agresszorokat, diktátorokat megszelídítő nemes anyaggal.

Nem mindegy az neked, milyen médium és hogyan sugározza a jót, a szépet, az emberit? Igenis ez a reklám nagyon sok embernek tetszik. És igenis észre se veszik, hogy ez voltaképp egy termék reklámja, mert annyira lenyűgözik őket ezek a szép képek! És igenis elgondolkoznak, és igenis katarzisuk támad nekik belül ottan a belsejükben, ahol a szívük is van, és akkor igenis jobb emberekké válnak. Vagyis nem reklámként megy neki haza, tudd meg!

Ja, az más. Akkor ez egy pocsék reklám. Mert ez itt egy reklámkritikás blog, vagy mi. És mint ilyen, arra hivatott, hogy jól beszóljon a reklámoknak. A legtöbbjüknek. A reklám az reklámozzon. Ne hittérítsen, ne tegye jobbá az emberiséget. Tegye rosszabbá. Azaz fogyasztóvá. Az a dolga. Ezért utáljuk. Meg azért, mert egyes reklámok jobbátételbe burkolják a rosszabbá tételt.

Na jó, most kicsit rossz hangulatban vagyok. Ok, megnézem még egyszer, hadd vidámodjék a szívem látva, ahogy a diktátor bácsi csak azt diktálta a sok ezer embernek, hogy mind mutassák azt, mennyire szereti a párját. Na de ha valamelyik elhibázná…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 3/10

A látvány (Scene) – 7/10

A technika (Technology) – 6/10

{mxc}