1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Kinder Pingui reklám

*************************

Kinder Pingui szelet – 30s +++ Értékelés: 4,6/10

Valószínűleg az történhetett, hogy a vonatkozó kampány kreatívjai elolvasták az erről szóló előző, általam írt kritikát, majd önkritikát gyakoroltak, és változtattak. Ott ugyebár azt kifogásoltam, hogy a nő egyedül húzza az igát, és férfi sehol, csak ez a termék jelent neki pillanatnyi felüdülést, kényeztetést. Ezt olvasván, mi mást, azonnal elkészítették a javított verziót, ahol a férfi húzza az igát. Egy ide, egy oda. Nagyon helyes. Kedves reklámszakma, tessék ezentúl is engem követni.

***************

***************

Na ettől még tökre nem értem ezt a reklámot, de ez nyilván az én hibám. Mert én képes vagyok elismerni, felismerni a saját szememben a gerendát. Csakhogy most a te szálkádról van szó, úgyhogy hanyagojjá má.

Jő haza a fiatalasszony, és ku… szóval iszonyú nagy rendet talál. (Fogalmam sincs, miért nem mertem leírni, hogy kurva.) Kitekintve az ablakon, látja, hogy amúgy macsó férje éppen tereget a kertben, és épp egy melltartóval viaskodik. Ugye tudjuk, a nő számára mennyire vonzó egy esetlenkedő, de – mint már említettem – amúgy macsó férfi látványa. Az amúgy macsó férfi tipikus női szerepben. Jaj, nagyon imádni való. És jól tudják ezt a kreatívok is. Naná, ez a szakmájuk. Persze ezzel tökre tovább mélyítik a nők diszkriminatív megítélését, hisz kiemelik a férfi nem ebbe a szerepbe valóságát. De mint tudjuk ez itt egy termékismertető, nem szüfrazsett mozgalmi agitprop film.

Szóval a nő a nagy rendet látva mosolyogva azt mondja, nem is rossz. A frigóhoz lép a nő, és kivesz négy darab terméket. Figyeljük meg, hogy nem is volt ott több. Mondjuk ezt nem értem, vajon miért nem nagy halomba áll ottan a termék, vagy reklámozói túlzással miért nem csak azzal van a hűtő teletömve? Mert az egy másik reklám, amikor leesik a hűtőszekrény az égből mindent romba döntve. Megint megbuktál. Na mindegy. Tehát kisiet a kertbe a szeretteihez a nő, és oszt nekik terméket. A gyermekek azonnal boldoggá avatódnak, és pontosan megkomponált szavakkal ezt mondják: Anyu, de jó, Kinder Pingui. Vagyis megtudhatjuk, ez a nő az anyjuk, a dolog, ami történik velük az jó, és természetesen elhangzik a termék neve. Ugye, hogy ugye mégiscsak egy szakmáról van itten szó. Majd odasiet a nő a férfihez, -hoz, -höz, és szól, úgy tűnik, minden a legnagyobb rendben ment. Ja, akkor mégis értem. A nőnek el kellett mennie, de szigorúan kivételesen egész napra valahová, így a férfire, -ra, maradt a háztartás de szigorúan kivételesen. Mert ez neked is lejön, itt egy nem mindennapi alkalomról van szó. Így mégiscsak helyreáll a világ természetes rendje. És itt kapunk is egy rövid áttekintést, mi mindenen ment keresztül a szerencsétlen férfiú a nap folyamán. Minden mozzanat néhány tizedmásodpercig tart, jól kell figyelni. Én többször megnéztem, és én már értem. Tudom, ez perverzió, de talán már ismersz, tudod kivel állsz szemben. Nem sorolom fel a történéseket, csak azt árulom el, amikor olyan torzszülöttnek néznek ki a gyerekek egy pillanatra, akkor nem azok, csak rányomják a képüket azon ablak másik oldalára, amit az apjuk éppen lehúz az ablaktisztítóval az egyik oldalon. De hogy miért pont azon a napon kell nagytakarítást csinálni, amikor az asszony nincs otthon? Nem lényeg…

És akkor a nő átnyújt a férfinek,  -nak is egy ilyen szeletet, és akkor ott ülnek a kerti padon, és akkor most már a férfi is átélheti, milyen az a pillanat, amikor kell egy kis kényeztetés a szlogen szerint. És akkor talán a férfitársadalom kicsit megértőbb lesz innentől kezdve a nőtársadalom iránt, és akkor talán a nők innentől kezdve egyenjogúbbak lesznek, és akkor ez majd visszahat a férfitársadalomra, és akkor majd eljő az a bizonyos szebb jövő, amikor mindenki egyformán részel, illetve szükségletei szerint minden földi javból. De ha még e katartikus lényegátélés nem volna meg neked, íme egy záró poén, a békésen üldögélő szülőpárt lefröcskölik a pajkos gyerekek, de nem baj, mert a fiatal szülőkben még maradt annyi gyermetegség, hogy a pajkosságot átvéve vidám, boldog kergetőzésbe kezdjenek a szép és békés kertben.

És mindez történik a termék jóságos akaratából és óvó védőszárnyai alatt az Úr azon esztendejében itt e sártekén, midőn is ezen filmalkotás meglátá Isten kék egét.

Na ugye, hogy ugye, mégiscsak egy szakmáról van itten szó…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10

{mxc}