1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Ambi Pur reklám

*************************
Ambi Pur elektromos légfrissítő – 30s +++ Értékelés: 4,4/10
Erről van szó! A tény az tény. Csak tudományosan. Végezzünk kísérleteket. És akkor egyértelmű, hogy mi újság. És hogyan is lehetne egy légfrissítőt tesztelni, mint megnézni, hogyan is frissíti a léget? Ehhez kell vennünk egy már kissé áporodott, nem friss léget, és belefújva a frissítőt meg kell mérnünk az így előállt lég frissességének mértékét. Mondjuk egy légfrissmérővel.

***************


***************
Persze használhatunk légfrissmérő helyett embert is, ha már nem telik ilyesféle műszerre nekünk, de ügyeljünk arra, hogy a kísérlet tudományos, azaz úgynevezett kettős vak legyen, vagyis se az alanyok, se a kísérlet vezetője ne tudja, melyik esetben adtunk valódi hatóanyagot, és mikor csak placebót. Nézzük, vajon az itt bemutatott tudományos ismeretterjesztő filmben betartják-e ezeket a szabályokat?
A kísérleti elrendezés a következő:
Végy egy üdülőfalut, allokálj rossz szagot emittáló forrásokat, és helyezz el a terepen érzékelőket, ez esetben hosszú hétvégére ítélt embereket. A vakságot úgy biztosítjuk, hogy nem mondjuk meg az érzékelőknek, miszerint rossz szagú, értsd büdös dolgokkal hánytuk tele lakókörnyezetüket. Majd kezdjük adagolni a szert. A kettősség azonban itt sérül egy kicsit, hisz nem képeztünk kontrollcsoportot, vagyis nincsenek olyan helyszínek, ahová a szer helyett sima vizet adagolunk a bűzös források aktiválása mellett. Sőt igazság szerint úgy volna teljes a kísérleti összeállítás, ha képeznénk egy harmadik csoportot is, ahová se bűzös dolgokat nem helyezünk el, se nem adagolunk semmiféle szert sem. De hát végtére is a kreatív mégsem tudós, hanem kreatív ugyebár. Ezért – bocsánat – de nem tudom elfogadni a kísérlet eredményeit.
Nézzük a részleteket. Ha jól látom, az ülőgarnitúra asztalféleségének lapja alá valami nyerscsirkés lábos, és mellé egy adag halmaradék kerül elhelyezésre. Aztán szerintem egy szennyesruha tartóba – de mondd, ha szerinted nem abba – egy vécékefe, és némi pizza maradék kerül. A vécékefe nyilván használt és nem túl jól letisztított, különben mi a fenéért lenne kellemetlen szagforrás, nem? Szóval ezt beleteszik nekik a szennyes ruhák közé. Ezt követően bekapcsolják a terméket. Majd beengedik a jóembereket, és indulhat a kísérlet. A hitelesség kedvéért ki is írják, hogy hétköznapi emberek, nem színészek. A mesemondó szerint meghívták őket egy hosszú hétvégére, hogy megtudják, mit éreznek.
Jó napot kívánok, meghívnánk önöket egy hosszú hétvégére ebbe a nagyszerű üdülőfaluba. És tessék mondani, minek köszönhetjük a szerencsénket? Nyertünk valamit, vagy esetleg be kellene lépnünk egy ilyen üdülőhálózatba? Ó nem, csak úgy meghívtuk önöket. Majd arra leszünk utána kíváncsiak, hogy mit éreztek. Hogyan?
Persze biztosan van erre megfelelő szöveg, csak nekem most nem jut eszembe. Egyébként te mit szólnál, amikor az utolsó napon úgymond felfednek mindent, és megtudnád, hogy az egész hétvégédet egy szaros vécékefe, és egy rothadó halfej közvetlen közelségében töltötted, és csak azért nem érezted meg a szagukat, mert olyan nagyszerű ez a termék. Nem tetszene? Ez csak azt jelentené, hogy gyökér vagy, aki sohasem a pozitív oldaláról fogja fel a dolgokat. Továbbá van az a pénz, amitől téged sem zavarna. De amikor nézed, érted, amikor nézed ezt a baromságot, akkor nem fizet neked senki! Te csak belegondolsz, milyen lehet, amikor a ruháid közé betesznek valami ilyesmit. És belegondolsz, ha elmész egy lakásba valahová, és megérzed a termék nagyszerű, lelkesítő illatát, akkor esetleg beúszik a tudatodba a gondolat, hogy a háziak talán valamiben nem teljesen szalonképesek, ha a lakásuk a maga természetes szagával ilyesmi kiegészítésre szorul.
Jó tudom, nagyapáink korában is divat volt parfümöt szétpermetezni a lakásban az imádott hölgy érkezése előtt még akkor is, ha nem volt vécékefe az ágyneműtartóban. Alkalmilag. De itt állandóra ajánlják. Bár igaz, ha mondjuk egy csokor igazi virágot vinnél be a lakásba, az előbb-utóbb elhervadna. Ezt meg csak utána kell tölteni és sokkal tovább tart. Szerintem egyébként volna egy olyan célpiac, ahol abszolút nyerő lenne a dolog. Ahol nem nagyon szoktak ablakot nyitni. Például sarki kutatóállomás, vagy tengeralattjáró, űrállomás, űrhajó. Mit szólsz?
*******************************************************************************
Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 4/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}